W siedzibie Olimpii Elbląg odbyła się konferencja prasowa, przed startem rundy wiosennej w Betclic Drugiej Lidze. Prezesa klubu nie było, ale pojawili się inni. Była mowa o przygotowaniach do walki o utrzymanie, zachęcanie do wsparcia finansowego, przedstawienie zmian personalnych i podziękowania dla prezydenta miasta.
Trener Karol Szweda podsumował okres przygotowawczy do rundy rewanżowej.
- Graliśmy mecze, adekwatne do tego, jakimi zawodnikami dysponujemy. Te sparingi pomogły nam w podejmowaniu decyzji, w kontekście budowy zespołu. A ci, którzy dołączyli, stanową wartość dodaną. Cieszymy się, że udało się ich namówić do występów w Olimpii. W swojej decyzji, kierowali się chęcią gry w tym zespole. Jesteśmy z tych wyborów zadowoleni – mówił szkoleniowiec.
Podkreślał, że Olimpię stać na lepszą grę i powinna ona mieć więcej punktów, jak tych zdobytych jesienią. Oprócz tego stwierdził, że cały czas klub się rozgląda za nowymi graczami, bo potrzeba więcej doświadczenia z zespole, szczególnie w obronie i ataku.
– Opieramy się na dużej liczbie młodych zawodników. Jest to optymistyczne, dostają swoją szansę, ale liga jest trudna i wyrachowana i potrzebne jest doświadczenie i równowaga.
A jaka ma być jego Olimpia?
– Chcemy narzucać swój styl, nie czekając na przeciwnika, trzymając przy tym umiar. Mój pomysł to bazowanie na indywidualnych zachowaniach, co daje jakość całemu zespołowi.
Co nowego w kwestiach organizacyjnych?
- Nowe otwarcie, więc to normalne, że są zmiany personalne – mówił Mateusz Kosiński, który w klubie będzie społecznie opiekował się kwestiami marketingowymi. – Jesteśmy otwarci na nowych ludzi. Uczymy się nowych rzeczy, ale klub nie może w dłuższej perspektywie opierać się na pasjonatach – stwierdził.
Olimpia ma w dalszej perspektywie rozbudować swoje personalne struktury. W kwestii audytu klubu, to on nadal trwa.
- Jest dużo trudniej niż sobie wyobrażaliśmy. Po pandemii wiele firm się wycofało, w tym spółki skarbu państwa. Miasto i prezydent pomagają w szukaniu sponsorów – przedstawiał Mateusz Kosiński.
Wobec tego Olimpia zaprasza lokalny biznes do dołączenia do programu partnerskiego. Jego koszt to 200-1000 zł, w zależności od pakietu. Od brązowego do diamentowego.
Mówił on także, o dobrej współpracy klubu z miastem.
- Największym kibicem Olimpii jest Michał Missan. Pomaga nam w trudnych chwilach. Czujemy, że w ratuszu mamy przyjaciela. Jest dobry kontakt, na linii miasto-klub – opowiadał.
Klub osiągnął również „pełne porozumienie z władzami”, co do kwestii polepszania infrastruktury stadionu przy Agrykola. Każda z 4 trybun ma być budowana od nowa, ale priorytetem jest na tę chwilę boisko.
Olimpia startuje w lidze już w sobotę. Gospodarze grają o 14:30 przy Agrykola z beniaminkiem Świtem Szczecin.