Choć do rozpoczęcia tegorocznego VII Elbląskiego Biegu Ulicznego Piekarczyka pozostał jeszcze miesiąc, to lista startowa z dnia na dzień robi się coraz dłuższa. Chętnych do udziału w zawodach jest już ponad trzystu, a w tym gronie znalazła się także spora grupa biegaczy z elbląskich firm: Alstom, Lira Lighting i FLSmidth Maag Gear.
Jak pokazują wyniki ostatnich badań, Polaków ogarnęła fascynacja bieganiem. W ciągu ostatnich czterech lat, liczba biegaczy w naszym kraju zwiększyła się ponad trzykrotnie. Można ich spotkać na ulicach, polnych dróżkach czy parkowych alejkach. Biegamy głównie dla zdrowia i przyjemności, ale coraz częściej także dla przełamania własnych słabości. Bieganie stało się najbardziej popularną aktywnością fizyczną uprawianą przez Polaków.
Dobrym tego przykładem jest Bieg Piekarczyka, który co roku przyciąga na start coraz większą liczbę uczestników. W ciągu pierwszych dwóch dni do tegorocznej rywalizacji zgłosiła się ponad setka biegaczy, głównie mieszkańców Elbląga. Następne dni przyniosły kolejnych śmiałków, w tym także zawodników z całego z kraju. Do tej pory chęć udziału w Biegu Piekarczyka zgłosiło już ponad 330 zawodników.
- Przed nami jeszcze kampania ogólnopolska, więc jeśli tempo zapisów utrzyma się na tym poziomie, to w tym roku może paść kolejny rekord ilości startujących osób - wyjaśnia Marek Kucharczyk, specjalista ds. Marketingu i Reklamy w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Elblągu. - Rejestracji do Biegu Piekarczyka można dokonać na oficjalnej stronie biegu.
Coraz częściej podczas biegów organizowanych w naszym kraju można dostrzec reprezentacje różnych firm i instytucji. Biegnąc pod szyldem firmy i w firmowych koszulkach zazwyczaj wyróżniają się z tłumu. Dla większości pracowników bieganie to rekreacja oraz okazja do spotkań integracyjnych. W tegorocznym Biegu Piekarczyka swoją reprezentację będzie miała firma Alstom, która do udziału w imprezie zgłosiła pół setki biegaczy. Jak się okazuje bieganie zbliża ludzi, a drużyna złożona z pracowników robi świetną promocję swojej firmie.
- Do tej pory jako „firmowy Team” startowaliśmy w Kwidzyńskim Biegu Papiernika - informuje Małgorzata Makowczyńska, Human Resources Manager w Zakładzie Serwisu, ALSTOM Power Sp. z o.o. w Elblągu. - Jednak co roku obserwowaliśmy start Biegu Piekarczyka spod Bramy Targowej – tuż przy wejściu do naszej firmy, a następnie kibicując uczestnikom, śledziliśmy trasę biegnącą ulicami Starego Miasta, wokół kolejnych zakładów Alstom. W tym roku, wspólnie z koleżankami i kolegami z pozostałych elbląskich zakładów Alstom, postanowiliśmy przejść od biernego obserwowania do aktywnego uczestnictwa i jednogłośnie stwierdziliśmy, że podczas takiej imprezy, nie może nas zabraknąć. Cieszę się, że tak wielu naszych pracowników przyłączyło się do tej inicjatywy i jestem dumna, że weźmiemy w niej udział razem, jako jedna drużyna. Takie działania świetnie odzwierciedlają politykę Alstom, jako pracodawcy wspierającego i angażującego się w promowanie aktywnego wypoczynku i zdrowego stylu życia pracowników.
Otwarta na te i inne przedsięwzięcia jest także firma FLSmidth Maag Gear, która w ostatnim czasie uczestniczy w wielu wydarzeniach kulturalnych i sportowych organizowanych w naszym mieście. 27 czerwca zamierza po raz kolejny zorganizować dla mieszkańców Dzień Otwarty, ale wcześniej, bo już 14 czerwca, pracowników FLSmidth Maag Gear będzie można zobaczyć na trasie tegorocznego Biegu Piekarczyka.
- W naszej firmie wiele osób uprawia sport, a Bażantarnia, elbląskie parki i stadiony są często odwiedzane przez naszych biegaczy - twierdzi Wojciech Batug z FLSmidth Maag Gear. -
Do udziału w biegu zespół zachęcił jeden zapaleniec. Łatwo mu się to udało, ponieważ inni byli już gotowi i tylko czekali na hasło. Widać, że przygotowania do wspólnego biegu wpływają na lepszą integrację pracowników. Zadowoleni ludzie pracują chętnie i wydajnie. Wierzymy, że na tym biegu to się nie skończy. Będą następne.
Kolejną firmą która weźmie udział w tegorocznym Biegu Piekarczyka jest Lira Lighting. Nie powinno zatem dziwić, że w gronie startujących zawodników będzie można dostrzec kilkunastu biegaczy w koszulkach Adventure Team Lira Lighting. To znak rozpoznawczy drużyny, która nie tylko wspólnie pracuje, ale także razem aktywnie spędza wolny czas.
- Do tej pory wspieraliśmy finansowo Bieg Piekarczyka, a teraz postanowiliśmy zrobić kolejny krok i wystartować w biegu jako jeden zespół - mówi Łukasz Lasota, Prezes Zarządu Lira Lighting. - Sport, to nie tylko świetna promocja firmy, ale także ważna dziedzina naszego życia prywatnego. Wspólne bieganie scala zespół i buduje pozytywne relacje między pracownikami. Ja sam uprawiam sporty, głównie ekstremalne i właśnie w najbliższym czasie mocno chcemy się rozwijać w kierunku motocrossu i enduro.
- Bieganie stało się już tak popularne, że coraz więcej firm decyduje się wesprzeć swoich pracowników w tym hobby - dodaje Krzysztof Fedak z Działu Organizacji Imprez Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. - To świetny sposób integracji pracowników, bo w końcu nic tak nie jednoczy jak dobra zabawa. W Elblągu jest już kilka firm, które pobiegną razem z Piekarczykiem. Mam nadzieję, że w ich ślady pójdą kolejne.
Trasa VII Elbląskiego Biegu Ulicznego Piekarczyka, który odbędzie się 14 czerwca, tradycyjnie wynosi 10 kilometrów i prowadzi ulicami miasta. Zawodnicy rozpoczną rywalizację na Starym Rynku obok postaci Piekarczyka przy Bramie Targowej. Natomiast meta usytuowana zostanie na Bulwarze Zygmunta Augusta. Organizatorami biegu są Urząd Miejski w Elblągu oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przy współudziale firmy LABOSPORT Polska. Patronat honorowy nad imprezą objął Witold Wróblewski - Prezydent Elbląga.
Tekst i fot. MOSiR