Środa, 9.10.2024, Imieniny: Ludwik, Arnold, Bogdan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

Jerzy Wcisła mówił w Senacie o drogach wodnych ważnych dla rozwoju Elbląga i Zalewu Wiślanego

22.11.2015, 08:00:52 Rozmiar tekstu: A A A
Jerzy Wcisła mówił w Senacie o drogach wodnych ważnych dla rozwoju Elbląga i Zalewu Wiślanego

Na wniosek senatora Jerzego Wcisła nowo powołane Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej będzie współpracowało z partnerami europejskimi w sprawie rozwoju sieci międzynarodowych dróg wodnych (MDW), których częścią jest Zalew Wiślany.

Debatowany w parlamencie projekt ustawy miał za zadanie zdefiniowanie zadań dla nowo tworzonych ministerstw, w tym dla Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W projekcie, który z Sejmu dotarł do senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej - której członkiem jest senator Jerzy Wcisła - nie było żadnego odniesienia do MDW, a sprawami związanymi z bieżącym utrzymaniem dróg wodnych oraz modernizacjami i budowami na drogach wodnych miało zajmować się Ministerstwo Środowiska.

- Takie przypisanie miało sens, gdy nie było oddzielnego ministerstwa. W obecnej sytuacji oznaczałoby to, że priorytetem na drogach wodnych nie będą zadania żeglugowe, ale wręcz przeciwnie, utrzymanie niskiego wykorzystania rzek i kanałów dla turystyki i transportu wodnego. Poza tym takie rozwiązanie groziłoby, że ministerstwo żeglugi byłoby petentem ministerstwa środowiska, chcąc realizować projekty służące rozwojowi żeglugi, a to groziło by paraliżem wielu inwestycji, w tym także związanych ściśle z rozwojem elbląskiego portu - wyjaśnia senator Jerzy Wcisła.

Te argumenty trafiły zarówno do przedstawicieli Rządu, jak i senatorów i posłów, którzy ogromną większością zaaprobowali wnioski elbląskiego senatora, wprowadzając sugerowane poprawki do ustawy.

Senator, zwrócił też uwagę, że najważniejsze dla żeglugi drogi wodne w Polsce o łącznej długości ok. 2100 km są częścią decelowej sieci europejskich dróg wodnych, ale w zadaniach nowego ministerstwa nie ma o nich wzmianki.

- Polskie odcinki MDW powinny być obiektem współpracy międzynarodowej naszego kraju z sąsiadami i celem polityki, dążącej do podpisania przez Polskę unijnej Konwencji AGN (o wielkich europejskich szlakach wodnych). Dlatego zaproponowałem ujęcie w ustawie zadania współpracy międzynarodowej w sferze MDW. Przypomniałem, że Polska już takie rozmowy prowadziła z Białorusią (połączenie Wisły z Dnieprem), Niemcami i Czechami (węzeł: Odra, Łaba, Dunaj) oraz Rosją (Zalew Wiślany). Wniosek został przyjęty bez dyskusji. Jestem na równi wdzięczny za wsparcie senatorom i posłom z PO, jak i PiS, że przyjęli moją inicjatywę bardzo merytorycznie – dodaje Jerzy Wcisła.

Ustawa o działach administracji państwowej była pierwszą, którą zajmował się Senat RP obecnej kadencji. Zaangażowanie i skuteczność jaką przy jej procedowaniu wykazał Jerzy Wcisła, to już drugi dowód - po objęciu funkcji sekretarza Senatu - tego, że będzie bardzo aktywnym senatorem, szczególnie w sprawach dróg wodnych, które mogą być osią rozwoju Elbląga i strefy Zalewu Wiślanego.
 

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

Oceń tekst:

Ocen: 3

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (13)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +6
    ~ AMale już nie koniecznie
    Niedziela, 22.11

    To proponuję, aby biuro także zajęło się wszystkimi aspektami infrastrukturalnymi towarzyszącymi drogom wodnym, przez co rozumiem ocenę, diagnozę oraz koncepcję rozwoju turystyki, rekreacji, komunikacji (przede wszystkim powszechnej) terenów bezpośrednio sąsiadujących z tymi drogami, co mogłoby zaowocować powstaniem autentycznych, niepowtarzalnych przedsięwzięć z rodzaju lokalna kolej turystyczna działająca, jako sezonowa atrakcja - trakcja parowa i historyczny tabor , sieć tras rowerowych wzdłuż dróg wodnych, sieć pensjonatów i hoteli przyswajalnych także dla polskiego klienta, sieć tras turystyki pieszej wzbogacona atrakcjami wodnymi. Do tego wszystkiego doskonale nadają się Żuławy i okolice Zalewu Wiślanego a także wielka liczba okolicznych atrakcji.

  2. 2
    +3
    ~ pampi - ZAWADA
    Niedziela, 22.11

    Oby... na mowie się nie skończyło . Bo ten Pan, już wiele na ten temat mówił , gdy PO było przez 8 lat przy władzy i co ?? I .... *

  3. 3
    +4
    ~ czyny
    Niedziela, 22.11

    Tylko te drogi wodne jak były zarośnięte,zamulone tak dalej utrzymuje sie ten stan.NIN nie zrobiono by wszystkie brzegi były umocnione by te szlaki wodne zdobiły a nie straszyły.

  4. 4
    +4
    ~ nie dla PO i PSL
    Niedziela, 22.11

    Dlaczego posłowie pozwolili na likwidację kolei nadzalewowej i dalszą likwidację połączeń kolejowych w Elblągui połączeń z Elbląga dalej.To jest zwykłe sk********two.J***ć olsztyn całkowicie!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. 5
    --5
    ~ Mariusz Lewandowski
    Niedziela, 22.11

    Głupota poraża... " Polskie odcinki MDW powinny być obiektem współpracy międzynarodowej naszego kraju z sąsiadami i celem polityki, dążącej do podpisania przez Polskę unijnej Konwencji AGN (o wielkich europejskich szlakach wodnych)." Czytając ten kretynizm można zrozumieć dlaczego poza gadaniem nic z pracy Jerzego Wcisły nie wynikało - dla normalnego człowieka celem prac Ministerstwa ma być intensyfikacje frachtów i wzrost przeładunków . Dla głupiego polityka wystarczy samo podpisanie jakiegoś świstka a reszta zrobi się sama .... Proszę się przyznać szczerze kto należy do stada baranów które przy urnach oddały głos na tego gryzipiórka ?

  6. 6
    +1
    ~ wsx
    Niedziela, 22.11

    Podejrzewam że polskie drogi wodne znalazły się w gestii ministerstwa środowiska bo nie są w większości praktycznie wykorzystywane w celach gospodarczych. Jedyne ich potencjalne wykorzystanie to w zasadzie turystyka i tu ministerstwo środowiska nie byłoby istotną przeszkodą. Mam poważne wątpliwości czy p Wcisła nawet do spólki p. Wilkiem są w stanie zmienić strategie i praktykę gospodarczą. Zwłaszcza że Polska przemysłu już w zasadzie się wyzbyła. Do transportu wodnego nadają się towary masowe i nie psujące się nie wiem co pan zamierza tymi drogami wodnymi transportować węgiel wkrótce stanie się w Polsce nielegalny cementowni nie mamy Nawozy też nie za bardzo. materiały budowlane tylko dla kogo? W okolicy brak spektakularnych inwestycji eksport też wydaje się jakoś mało realny realny.

  7. 7
    +2
    ~ Obserwatorka
    Niedziela, 22.11

    8 lat rządów - Platforma Obywatelska mogła dawno zrobić przekop. Mam nadzieje, że projekt PiS sprzed rządów Platformy dojdzie wreszcie do skutku. Wszyscy Elblążanie są za i powinni pomóc.

  8. 8
    +2
    ~ v1
    Niedziela, 22.11

    I znowu Pan Mariusz Lewandowski nie potrafi merytorycznie odnieść sie do problemu, tylko daje ujście swojej antypatii. Drogi Panie ML gdyby głupota porazała nie byłoby Grupy Referendalnej, Pana Wilka na stolku prezydeta miasta a Pan zamiast pisać na portalu redagowalby gazetke scienną w areszcie w Elblągu. Wtedy wykorzystałby Pan legitymację dziennikarską, erudycję , wiedzę ekonomiczną i spoleczno- polityczną. A tak tylko folklor i to najnizszych lotów. Pozdrawiam gorąco, mrozy się zbliżaja i głupote zamrażają. :)

  9. 9
    +2
    ~ vvvvvvvvvvvvvvvv
    Poniedziałek, 23.11

    a ten nierób znów się lansuje, gada aby gadać, aby go tylko pokazali. WSTYD.!!!!

  10. 10
    0
    ~ klik
    Poniedziałek, 23.11

    Działania podjęte, więc i realizacja również będzie. Powodzenia panie Senatorze.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.043949842453