- Na tym skrzyżowaniu tworzą się w porze szczytu ogromne korki. Moim zdaniem Miasto powinno pomyśleć o wydłużeniu pasa do skrętu w prawo w ul.Płk Dąbka - stwierdził nasz czytelnik.
Elblążanin zwrócił uwagę na al.Piłsudskiego, gdzie zdaniem naszego czytelnika udałoby się uniknąć korków.
Zielona strzałka do skrętu w prawo zapala się i nikt nie pojedzie, bo samochody jadące na wprost korkują pas. Jest na to miejsce, wystarczy zlikwidować część zielonego pasa
- zaznaczył.
Czy Miasto planuje wydłużenie pasa do skrętu w prawo w ul. Płk Dąbka? - Na chwilę obecną nie jest planowane zadanie inwestycyjne dotyczące poszerzenia jezdni na zachodnim wlocie Al. Piłsudskiego w obrębie skrzyżowania z ul. Płk Dąbka - informuje Joanna Urbaniak, rzeczniczka prasowa Prezydenta Elbląga.
Czy Miasto rozważało kiedyś takie rozwiązanie? - Na podstawie posiadanych danych dotyczących natężenia ruchu stwierdzamy, że najbardziej obciążoną relacją na przedmiotowym wlocie jest relacja na wprost (ok. 68%), w drugiej kolejności relacja w lewo (ok. 23%) - opowiada Joanna Urbaniak. - Obciążenie ruchem relacji prawoskrętu stanowi ok. 9%.
Biorąc pod uwagę taki rozkład całego ruchu na tym wlocie wskazać należy, że niewielkie wydłużenie pasa do skrętu w prawo nie wpłynie w znaczącym stopniu na poprawę przepustowości skrzyżowania, w tym dla relacji w prawo. Powyższe wynika z faktu, iż wielokrotne większa liczba pojazdów jadących prosto powoduje dużą kolejkę blokującą możliwość zajęcia pasa do skrętu w prawo
- wyjaśnia Joanna Urbaniak.
Jak zapewnia Joanna Urbanik wydłużenie pasa do skrętu wiązałoby się z poszerzeniem jezdni. - Rozważając realizację poprawy przepustowości dla stosunkowo niewielkiej ilości pojazdów skręcających w prawo należałoby wykonać poszerzenie jezdni na znacznej długości, co wiązało by się z dużymi kosztami, w tym wynikającymi z konieczności przebudowy oświetlenia ulicznego, sieci podziemnych aktualnie zlokalizowanych w terenie zielonym, a także ścieżki rowerowej i chodnika - podkreśliła.
Realizacja takiego zadania nie wpłynie znacząco na poprawę przepustowości na wlocie skrzyżowania, a jej wykonanie wiązałoby się z dużymi kosztami, nieadekwatnymi do osiągniętej korzyści
- dodała Joanna Urbaniak.
Cała trasa Unii Europejskiej powinna mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu od Krolewieckiej do wylotu na Gdańsk. Widać to po linii zabudowy poniemieckiej, wyraźnie pozostawiajacej dużo miejsca na taką trasę, zarówno na Brzeskiej jak i na Piłsudskiego. Zbudowanie mostu w miejscu obecnego było planowane już w latach 30 ub. wieku. Skrzyżowanie z płk Dąbka z racji naturalnego ukształtowania terenu to świetne miejsce na dwupoziomowe i bezkolizyjne skrzyżowanie. Co niestety jest już nie aktualne gdyż ktoś pozwolił postawić tu kamienicę marszałka. Zmarnowany potencjał ale nie jest to jedyny przykład w Elblągu.
Problemem w przypadku tego skrzyżowania jest brak dwóch pasów do jazdy na wprost ulicą Dąbka. Niefortunnie przystanki tramwajowe zaprojektowano przed skrzyżowaniem. W związku z czym nie ma możliwości wykonania odrębnego pasa dla skręcających w lewo. Z tego powodu czas świecenia zielonego światła dla kierunku wzdłuż Dąbka musi być długi aby nie blokować skrzyżowania. Z tego powodu samochody jadące Piłsudskiego musza stać dłużej i robią się korki. Rozwiązanie jest proste. Przenieść przystanki tramwajowe za skrzyżowanie a w ich obecnym miejscu wykonać pas dla samochodów skręcających w lewo.
Z tymi z ratusza NIC sie nie załatwi.Tyle razy pisaliśmy ,jak długo parking będzie zajmowac skup aut.Przypominamy ten parking był wybudowany z pieniedzy nas Elblązan.Jak ktoś chce skupywac auta niech sobie zbuduje parking.DOTARŁO UM.
To skrzyżowanie zaprojektował ktoś na tzw kolanie. Tu powinien byc tunel z ul. Robotniczej przez ul.Piłsudskiego .A kończyć sie tunel powinien za ul.Robotnicza na skrzyżowaniu. Swiatła by zniknęły i boczne wyjazdy do ww ulic by były .MYŚLCIE wreszcie.To co jest obecnie to wasze pomysły PRL i tyle.
Za przeproszeniem, ale czy pani rzecznik jest ekspertem w zakresie miejskiego ruchu drogowego?
Pani Urbaniak ma dane z "kapelusza" codziennie jadę i wracam tą trasą 2 x największe jest natężenie na wprost, następnie w prawo ( Jar ) a w lewo sporadyczny przypadek. Ale podobnie jest z wyliczeniami stacji "nabijania" E-aut nie widziałem żeby ktoś ładował ! Nabici są obywatele na koszty i ograniczenie miejsc parkingowych
jakoś nikd nie pyta - o który skrent chodzi temu dziwakowi ??? Przeca tam som porobione odrembne pasy do skrentuf. Za to nikt nie zajął się autami skręcającymi z Tysiąclecia w Hetmańską jadąc od pl. Grunwaldzkiego - brak pasa skrętu powoduje, że jeden z drugim kierownic chociaż ma pas odrębny do jazdy na wprost, staje na skręcie - bo mu wolno i blokuje gdy pali się strzałka. Zapala się zielone na wprost - nie skręcisz i nie pojedziesz bo idą staruszki, 500+ z wózkami i telefonami no i śmigają rowery... stoisz, a za tobą kolejka... A wystarczy zmienić oznakowanie - ten pas tylko do skrętu, wydłużyć wysepkę aby przyblokować możliwość jazdy na wprost (bo i takie barany by się znalazły) i dostęp do Hetmańskiej i miasta luzik. Ale po co??? Tam nie ma możliwości i za drogo - Pani rzecznik co?
Najważniejszy jest pomnik Piłsudskiego:))))) Co tam dziury w ulicach chodnikach, czy idiotycznie zaprojektowane skrzyżowania
Tylko w tej wiosce bezmózgi z UM zrobiły z dwupasmowych jezdni - jednopasmowe. To cała Ogólna, właśnie skrzyżowanie przy Shell, czy skrzyżowanie Rycerska-Wigilijna.
wrobel powinien trafic do wiezienia za niegospodarnosc ktorej dopuscil sie wydajac nasze pieniadze na ten tandetny most uninjny z pojedynczym pasem , bez chodnikow,bez drog rowerowych. 25 lat odsiadki mu sie nalezy jak psu buda.