Podczas IV Sesji Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego radny Łukasz Kochan poruszył temat rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 504 na odcinku Elbląg – Pogrodzie. To inwestycja, o której mówi się od lat.
Radny stwierdził, że należy znaleźć środki na ścieżkę pieszo-rowerową, a także przeprowadzenie modernizacji drogi wojewódzkiej nr 504 na odcinku Elbląg – Pogrodzie.
5 czerwca odbyło się spotkanie mieszkaniowców osiedla Dąbrowa w Elblągu z kilkoma radnymi Rady Miejskiej w Elblągu. - Na spotkaniu poruszono między innymi kwestie dotyczące potrzeb rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej w obszarze osiedla Dąbrowa i dalej w kierunku miejscowości Pogrodzie – stwierdził Łukasz Kochan.
W związku z licznymi zapytaniami ze strony mieszkaniowców osiedla Dąbrowa, ale także mieszkańcami Braniewa podróżującymi na co dzień do Elbląga, przedmiotowa droga wymaga remontu, modernizacji na odcinku granica miasta Elbląg -Pogrodzie. Podyktowane jest to licznymi wybojami, spękaniami, a także zmęczoną nawierzchnią związaną ze starzeniem się mieszanki asfaltowej
– podkreślił Łukasz Kochan.
Co więcej, radny zaznaczył, że obecny stan drogi naraża podróżujących na niebezpieczeństwo wypadków drogowych, do których dochodzi na tym odcinku drogi w ostatnich latach.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 504 i wykonanie ścieżki pieszo - rowerowej jest o tyle ważna i pilna do realizacji, że spowoduje diametralną poprawę bezpieczeństwa użytkowników korzystających na co dzień z komunikacji na tej drodze, a także „otworzy” miasto Elbląg na tę część Wysoczyzny Elbląskiej powodując tym samym podkreślenie walorów turystycznych tych terenów
– dodał Łukasz Kochan.
Przedstawiciel Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie w piśmie z 20 marca adresowanym do jednego z mieszkańców zapewniał, że planowany termin wykonania dokumentacji projektowej związanej z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 504 na odcinku Elbląg - Pogrodzie jest planowany na sierpień 2024r.
Radny zwrócił się z prośbą do Marszałka Województwa Warmińsko-Marzurskiego o rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 504 oraz umieszczenie tej inwestycji w priorytetach inwestycyjnych Samorządu Województwa.
Czy na realizację tego zadania zostaną zabezpieczone środki finansowe? Do tematu powrócimy.
Co do stanu nawierzchni to najgorszym odcinek jest w posiadaniu miasta Elbląg. Dopiero za Jagodnikiem zaczyna się odcinek ZDW, który w ostatnich latach był remontowany na kilku odcinkach. Drogi 3 cyfrowe w granicach administracyjnych miasta należą do miasta. Piszę jakby ktoś tego nie wiedział....
Najgorszy odcinek jest w samym Milejewie dołki dziurki wyboje masakra. To co Wójt Milejewa ma to zrobić?
Co tam drogi - Wojewódzka od browaru do Nowakowski nie zrobiona i może mieć nazwę Wróblewskiego, Nowaka, Czyżyka. Wiele takich kwiatków ma miasto bo nie "umni" napisać wniosku o dofinansowanie. Nakrętka Suszyząb też ma takie zdolności i udział w zaniechaniach. Ukra trzeci raz wciąga nas w bezpośredni udział w wojnie - Przejazdowo, Bydgoszcz z betonową głowicą (sic!), i teraz "wleciał-nie wleciał". Wszystkie ze smrodem ukry. Mamy strzelać do obiektów wskazywanych przez ukrę na jej terytorium. Nie zdziwcie się że nie wystartuje bezpiecznie żaden samolot z polskiego lotniska po spełnieniu żądań ukra. Ukr zbira kasę i dary ale nadal jeszcze inni mają za niego walczyć. Podobnie z elbląskich drogami - będę jeczał ale niech inni zbudują. W granicach miasta jest miejskie z infrastrukturą miejską pod asfaltem. "Trza mieć przyzwoitość i się umić dogadać ". Metoda ukra jest obrzydliwa - niech inni zrobią bo nam się należy.
postawić znak 40, wyboje, przełomy, podłużny uskok, inne niebezpieczeństwa schować patrole drogówki i kasować