Odcinek drogi wojewódzkiej nr 504 z Pogrodzia przez Frombork do Braniewa doczeka się kompleksowej przebudowy. Odnowie poddany zostanie także cały północy szlak komunikacyjny łączący Braniewo, Pieniężno, Górowo Iławeckie z Bartoszycami. Niestety w priorytetowych planach władz województwa, nie znalazł się odcinek „504” między Elblągiem a Pogrodziem, ani żaden inny mający swój początek w naszym mieście.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie przygotowuje się do kolejnego unijnego rozdania środków na drogi. W najbliższych dwóch latach gotowa ma być pełna dokumentacja projektowa na przebudowę kolejnych kilometrów kluczowych szlaków komunikacyjnych na Warmii i Mazurach. Przyjrzeliśmy się bliżej tym planom, zwracając szczególnie uwagę na drogi, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie Elbląga i jego okolic.
Jedną z ważniejszych, przynajmniej z punktu widzenia elblążan, inwestycji drogowych będzie z pewnością rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 504. Niestety ZDW w Olsztynie przewiduje kompleksową odnowę tej drogi wyłącznie na jej 16,5 kilometrowym odcinku między Pogrodziem a Braniewem. W planach nie znalazł się odcinek „504” od samego Elbląga. Oznacza to, że rozbudowy doczeka się jedynie fragment tej drogi (od skrzyżowania ze zmodernizowaną w ostatnich latach drogą nr 503 do skrzyżowania z drogą krajową 54 w Braniewie). Zakresem projektowym ani budowlanym, nie objęto także odcinka o dł. 2,3 km biegnącego przez Frombork (został on wykonany pięć lat temu). Rozbudowa tego odcinka „504” oprócz wzmocnienia nawierzchni drogi i jej odwodnienia oraz budowy nowych chodników, obejmować będzie również przebudowę przejazdu kolejowego w miejscowości Stępień.
W chwili obecnej ogłoszony jest przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Wyłoniony jej wykonawca będzie miał 26 miesięcy, od daty podpisania umowy, na jej opracowanie i uzyskanie wszelkich pozwoleń.
Ważną inwestycją będzie także przebudowa północnego szlaku komunikacyjnego naszego województwa, który stanowić będzie połączenie Braniewa z Bartoszycami. Pierwszym przewidzianym do rozbudowy jego odcinkiem, będzie droga wojewódzka nr 507 z Braniewa do Pieniężna o dł. ok. 30 km. W ramach tej inwestycji przewidziano m.in. budowę obwodnicy Pieniężna o dł. 2,4 km i przebudowę przejazdu kolejowego w Braniewie.
Kontynuację tego ciągu komunikacyjnego, stanowić będzie rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 512 na odcinku Pieniężno – Bartoszyce. Dzięki jej przebudowie, kierowcy zyskają 49 km odnowionej drogi, wzdłuż której powstaną dwie obwodnice: Górowa Iławeckiego (2 km) i miejscowości Wojciechy.
Podobnie jak w przypadku rozbudowy drogi 504, na modernizację „507” i „512” ogłoszone zostały już przetargi, które w najbliższym czasie wyłonią ich projektantów. Projekty mają być gotowe w okresie 26 miesięcy.
To jednak nie koniec dobrych informacji. W planach ZDW znalazła się jeszcze przebudowę drogi wojewódzkiej nr 505 na odcinku Stegny – Młynary. Inwestycja obejmie swoim zakresem odnowę pięciu najbardziej zniszczonych fragmentów tej trasy o łącznej dł. ok. 5,5 km. Dokumentacja projektowa dla tego zadania ma być przygotowana w ciągu 7 miesięcy.
Warta odnotowania jest jeszcze jedną inwestycja drogowa z naszego regionu. Będzie nią rozbudowa dwóch skrzyżowań drogi wojewódzkiej nr 527 w Pasłęku: ul. Wojska Polskiego z ul. Zamkową oraz ul. Bohaterów Westerplatte i ul. Władysława Jagiełły, wraz z modernizacją znajdującego się pomiędzy nimi odcinka o dł. ok. 240 m. Projekt wykonawczy i budowlany dla tego zamierzenia, ma być gotowy w okresie jednego roku.
Większość z wymienionych wyżej inwestycji, przewidziana jest do dofinansowania ze środków w ramach nowej perspektywy unijnej. Ich rozpoczęcia należy się spodziewać nie wcześniej jak w 2018 r.
Niestety wśród priorytetowych planów włodarzy naszego województwa nie ma przebudowy żadnej z dróg wojewódzkich mających swój początek w Elblągu (504, 509). Te jak się dowiedzieliśmy przeznaczone są tylko do przeprowadzenia bieżących remontów.
To jest prawdopodobnie celowe działanie majace na celu ściślejsze powiązania Powiatu Braniewskiego z województwem warmińsko-mazurskim! Wczesniej zrobiono to samo z połączeniem kolejowym Braniewo-Olsztyn!
Co za dziadowskie województwo rządzone przez PO i PSL. Jak czytac take decyzje. Dlaczego nie ma odcinka elblag - pogrodzie? Dlaczego nie ma zalozonej modernizacji drogi S22 w kierunku Elblag - Autostrada A1?. Oczywiście S51 Olsztynek Olsztyn już się buduje oczywiście obwodnica Olsztyna już się buduje. Doprowadza ze z Elblaga ciężko bvedzie wyjechać dziurawymi drogami. Elblązanie pamiętajcie ze sa WYBORY w październiku. Jeszcze nie wszystko stracone. WON Z PO i PSL
Panie Protas, "przyjacielu Elblaga" co Pan jeszcze zrobi aby zniszczyć Elblag? . To jest bezczelność kandydowanie z okręgu elblaskiego. Panie Wciska, dyrektorze elbląski co Pan jeszcze zrobi aby zniszczyć Elblaga?. I Pan chce głosów nas popierając takie decyje?
A na zdjeciu droga 503! SKANDAL! Zmiencie to redakcjo.
do sPiSkowca: bardzo słuszna uwaga z którą się w pełni zgadzam! olsztyn chce powiązać ziemię braniewską ze sobą, aby tym samym osłabić jej naturalną więź z Elblągiem. Trudno nie odczytywać tego jako kolejny, choć nie bezpośredni, krok mający na celu zmarginalizowanie roli Elbląga w regionie (tak regionie, a nie subregionie, bo Elbląg to miasto regionalne). Poza tym w przypadku korekty podziału administracyjnego kraju ziemię braniewską (m.in. przejście graniczne z Rosją, do którego prowadzi ekspresówka będąca ważną trasą miedzynarodową) będzie trudniej przenieść do Pomorza/Gdańska, a przecież takie przeniesienie byłoby dość naturalne (jednocześnie tak, zdaję sobie sprawę, że Braniewo to historyczna stolica Warmii)
I czego tu się spodziewać po tym "województwie". Stolica dba tylko o prawdziwą Warmię pomijając Elbląg. Olsztyn wie, że nie jesteśmy jej częścią, więc ma nas gdzieś. Trzymają nas tylko po to, bo dzięki nam to województwo istnieje. Nie dajmy sobie mydlić oczu tymi obietnicami od zarządu województwa jacy to jesteśmy ważni. Owszem, jesteśmy ważni, ale tylko dlatego, że dzięki nam Olsztyn może być stolicą. Elbląg nie leży na Warmii razem z Olsztynem, tylko razem z Gdańskiem jest częścią Żuław Wiślanych i polskiego Wybrzeża.
Az sie pisać nie chce Co ta wladza wyprawia z Elblagiem. Gęby pełne frazesów tylko jak jest sesja sejmiku w Elblagu czy jak sa wybory. A tak na codzien to kopią Elblag i tych elbląskich polityków w d...ę. Precz z PO i PSL
rzecznik województwa wyjaśnia wszystko https://www.youtube.com/watch?v=wE-r6nUOYjE
Obwodnica Pieniężna jest, tylko w fatalnym stanie
a ten zydek buzek w 2013 roku po referendum mowil ze olsztyn i elblag mialy i maja dzialac jak dwa rownozedne i pelnoprawne miasta bez podzialu na wazne i wazniejsze a tu co?