Blisko 100 osób znajdzie zatrudnienie w nowym centrum dystrybucyjnym Grupy Żywiec, które powstało na elbląskiej Modrzewinie. Jego budowa trwała blisko dziewięć miesięcy. Działalność rozpoczęło w maju.
Grupa Żywiec zainwestowała na Modrzewinie. W ubiegłym roku spółka kupiła od Miasta, za ponad 2,3 mln zł, 5-hektarowy teren między ulicami Sulimy a Bolesława Nieczuja-Ostrowskiego, w sąsiedztwie EPT. Bardzo szybko w tym miejscu ruszyły prace budowlane. W ciągu niecałych dziewięciu miesięcy powstało centrum dystrybucji.
Z początkiem maja Grupa Żywiec rozpoczęła obsługę logistyczną swoich klientów
z nowego centrum dystrybucyjnego w Elblągu, które jak przekonuje inwestor, może przygotować i wysłać w rynek nawet 150 samochodów ciężarowych z piwem na dobę.
Ten nowoczesny obiekt usytuowany niecałe 10 km od drogi ekspresowej, wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie logistyki. Umożliwia między innymi kompletowanie dostaw z produktów dostarczonych z pozostałych browarów Grupy Żywiec. Proces przyjęć i wydań w nowym Centrum Dystrybucji zorganizowany jest za pomocą 8 ramp załadowczych
i 2 doków do załadunku naczep tyłem. Dzięki takim rozwiązaniom tygodniowa łączna ilość obsłużonych pojazdów ciężarowych może wynieść ponad 800
- informuje Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec S.A.
Centrum jest także wyposażone w rozwiązania przyjazne środowisku, przekonuje przedstawicielka spółki. Obsługa palet
w magazynie odbywa się wyłącznie z wózków elektrycznych czołowych 3,5 tony oraz 7 ton. Magazyn wykorzystuje energooszczędne oświetlenie LED, dodaje.
Wartość nowej inwestycji na elbląskiej Modrzewinie to kilkadziesiąt milionów złotych. Zatrudnienie w nowym centrum znajdzie blisko 100 osób
- dodaje Magdalena Brzezińska.
I tak 120 tirów przez dobę wjedzie i wyjedzie, ile to co2 w powietrzu a i drogi przecież. Elbląg to albo sypialnia, albo magazyn.
no to za kilka lat modrzewinka to bedzie jeden wielki fabrykomagazyn.
a czy w tych 100 osobach nie ma ludzi którzy stracili prace w browarze ?
Teraz widać wyraźnie,że trzeba reaktywować naszą perełkę regionu. Pociągiem więcej wejdzie a na Mazurskiej na rampie byłby przeładunek. I Wójcik by skorzystał widać towar do siebie zamiast tirami.
~kolej... - a dokąd tą koleją chcesz cokolwiek wieźć? Rów przez Mierzeję ma załatwić wszystko, a nawet transport wodny wgłąb Europy Wschodniej. Pewnej grupy ludzi nie sieją. Ja cieszę się z tego co jest i miejsca pracy dla mieszkańców. Brak mi fotek z Flipem i Flapem w browarze i wypowiedzi Flapa na temat magazynowanego trunku - fachowa myśl konesera może ukierunkować gust. A tu klapa - nikogo ze sponsorów browaru nie widać. Pewnie przygotowują kolejne sympozjum z kosztownym "opracowaniem" na temat ciepła (kolejny raz wyjętym z szafy, bo gotowym od 15 lat). Są różne interesy, ale żeby nie być tam gdzie pachnie chmielem? Pewnie alergia. A transport? Niech przedsiębiorca a nie polityka dyktuje opłacalność. Kolej nad zalewowa donikąd niczym przekop.
Nie ma inwestycji źle, są też źle, to właśnie typowa postawa elblążan, przynajmniej tych komentujących na portalach internetowych. Skąd w was tyle malkontenctwa, złości i stale manifestowanego niezadowolenia. Kiedy nastąpi w was przemiana i jak to mawiał Kazimierz Pawlak zaadaptujecie nowoczesne myślenie. Płacz nad rozlanym mlekiem, którym w przypadku naszych mieszkańców jest Kolej Nadzalewowa, to już nie ma sensu, to było i nie powróci. A ci przerażeni rozjeżdżeniem ulic miasta przez ciężarówki jakoś nie reagują na parkowanie na trawnikach, bezpośrednio pod oknami budynków czy tarasowaniu wejść do klatek schodowych. To właśnie takie zachowania kierowców niszczą nasze miasto.
a jakiś tekst że potrzebują kierowców NIC
A te kontenery na zewnątrz to puste czy latem w upale będzie tam się piwko gotować?
Takich informacji , jak najwięcej .
Dobra wiadomość dla miasta i mieszkańców. Gratuluję.