Na biurko Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego trafiła interpelacja radnego Koalicji Obywatelskiej, Marka Kamma, dotycząca regulacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z ruchem tramwajowym w taki sposób, aby tramwaj miał priorytet przy pokonywaniu tych skrzyżowań.
- Mając na celu realizację potrzeb transportowych w Elblągu oraz ochronę środowiska przed smogiem musimy zachęcić mieszkańców do rezygnacji z podróży własnymi samochodami na krótkich dystansach i wybierania w zamian transportu publicznego. Poza zakupem nowego taboru, co już następuje, istotnym czynnikiem promującym komunikację zbiorową jest skrócenie czasu podróży – zaznaczył Marek Kamm.
Co proponuje radny KO?
Znaczącym a mało kosztownym sposobem uatrakcyjnienia transportu szynowego jest zapewnienie mu ułatwień w ruchu na skrzyżowaniach. Mamy tu szereg możliwości: bezwzględny priorytet, względny priorytet, koordynacja świateł czy też krótkie cykle sygnalizacji
– wymieniał.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenie stosowanych analiz wnoszę o wdrożenie tego rozwiązania od 1 stycznia 2020 r. - dodał Marek Kamm.
Jak na ten pomysł zareagował Prezydent? - Od jesieni 204 r, w naszym mieście, funkcjonuje takie rozwiązanie techniczne, które daje przywilej pojazdom szynowym, jest to odcinek o dł. ok. 2,5 km przebudowanej drogi wojewódzkiej nr 503 – informował Witold Wróblewski.
Wprowadzenie takich rozwiązań na pozostałych odcinkach trakcyjnych jest możliwe tylko pod warunkiem generalnej przebudowy układu komunikacyjnego. To nie tylko wydatek finansowy na inwestycje drogowe, ale także radykalne zmiany w układzie drogowym i mentalności społeczeństwa, które pozwolą na ograniczenie ilości skrzyżowań, czy choćby relacji skrętnych, w tym także całkowite wyeliminowanie przejazdów kołowych przez wydzielone torowisko
– podkreślił Prezydent Elbląga.
Rada Miasta w 2017 r. przyjęła Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Elbląga na lata 2017-2030. - Tam opisany jest stan infrastruktury drogowej i transportu publicznego, podane są wyniki badań i oczekiwań społeczeństwa oraz kierunki dalszego rozwoju transportu zbiorowego miasta i okolicznych gmin – wyjaśniał Witold Wróblewski. - W najbliższych latach realizacja tego planu, a zwłaszcza modernizacja segmentu tramwajowego będzie uwarunkowana możliwościami budżetowymi Miasta, dlatego zakres corocznych zadań, wynikających z planu, będzie co roku zgłaszana do planu budżetu.
Wykończą nam witusia, a on miał realizować program "ja tam, qrwa, siedzę przez 5 lat". No ale skoro nie umie kierować UM lub co gorsza jest autorytarny, to niech zbiera te innowacyjne papierki edka. W mieście nic się nie polepszy bez reformy UM.
Transport szynowy złomem zwanym tramwajowy. Badziewie chcecie zakupić bo to trzeba nazwać szczerze długość za krótkie wagony tramwajowe. A cala ta komunikacja oparta na zbieraninie wagonow prawie kazdy inny. Nikt nie zostawi samochodu jeśli tramwaje jadą po trasach które są daleko w tyle za rozbudowanymi dzielnicami Elbląga. Zastój degradacja jaki sukces. Na dodatek budoeane jest mała Hala tramwajowe w . T. E zamiast zburzyć te rudery widoczne od ul.browarnej. I postawić trzy halę duże miejsce jest.
Bzdury i tyle widac że radni nie jada konstalami w godzinach szczytu ciasnota i jazgot.
W ramach przygotowań do podróży strategiczną koleją nad zalewową i w obliczu braku grosza na tramwaje , wnoszę "interpelację" o drezyny napędzane przez podróżnych na trasach tramwajowych. Gdyby wójt Wąchocka zajmował się takimi p i e r d o ł a m i, to by go hodowca wieprzy pogonił na 4 wiatry. U nas nie, u nas jest duma , bo mogę wystąpić w "artykule" i powiedzieć, "dziękuję za krytykę i uwagi oraz proszę o dalsze". Jak książka życzeń i zażaleń w czasach komuny.
No to mamy rozwiązania wskazane przez włodarza a mianowicie ...ograniczenie ilości skrzyżowań, czy choćby relacji skrętnych, w tym także całkowite wyeliminowanie przejazdów kołowych przez wydzielone torowisko ... . I co nie jest to innowacyjne rozwiązanie komunikacji w mieście. I po co żeś się pan panie radny tak męczył z zadaniem tegoż pytania?
wesoły radny.. projektem obywatelskim będzie poprawiał kodeks drogowy, ale to już mnie nie dziwi, parę artykułów temu chciał ułatwiać jazdę rowerzystom po chodnikach.
a z jakiego okręgu wyborczego jest ten radny ????
O czym wy mówicie rzadzacy, czy naprawdę nie widzicie co się dzieje z komunikacja w Elblągu. Czym jeździmy, jaką jest klasa jazdy. Jak nie widzicie czas iść do okulisty. Jak nie macie wizji nowoczesnego miasta odejdzcie a nie to referendum i precz.
Kto na niego głosował? Facet oderwany od rzeczywistości. już drugi artykuł o jego pomysłach. Twórczy jest w tym tygodniu. Może na wspomaganiu jedzie?
Po kiego groma światła na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Marymoncka. Bezsens.