Na wąskiej i pełnej ostrych zakrętów drogdze z Elbląga do Malborka wiele osób straciło już życie. Najniebezpieczniejszy odcinek tej trasy ma zostać "wyprostowany". Rozpoczęcie prac planowane jest najszybciej za kilkanaście miesięcy. Na jakim etapie inwestycja jest w tej chwili?
Odcinek krajowej "22" prowadzący z Elbląga do Fiszewa wśród kierowców cieszy się wyjątkowo złą sławą. Bardzo często dochodzi tu do kolizji i wypadków, często tragicznych w skutkach. W ubiegłym roku minister infrastruktury zatwierdził rozbudowę tej trasy. Zadanie o długości 14,2 km będzie realizowane w ramach Programu Działań na Sieci Drogowej, którego celem jest dostosowanie sieci dróg krajowych do wymagań unijnych. To oznaczam m.in., że jezdnia w tym miejscu zostanie poszerzona do 7 m, wzmocnione zostanie podłoże, a łuki przejdą korektę.
Inwestycja zapewni dostosowanie całego warmińsko–mazurskiego odcinka DK 22 do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Będzie też stanowić kontynuację zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim, pomiędzy granicą województwa a autostradą A1. Szacunkowy koszt przebudowy tego odcinka DK 22 to ok. 118 mln zł
- informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Według planu rozbudowa odcinka Elbląg-Fiszewo powinna rozpocząć się już w 2019 roku, jej zakończenie przewidziane jest na 2021 rok. To czy zostanie on zrealizowany, w dużej mierze zależy od tego, czy uda się pozytywnie sfinalizować trwające obecnie postępowanie. W maju tego roku GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla tego zadania. Do przetargu stanęły cztery firmy. Ceny złożonych ofert kształtują się od 2 mln 140 tys. zł do 5 mln 642 tys. zł (brutto).
Otarcie ofert mamy już za sobą. W tej chwili są one sprawdzane. Myślę, że wyłonienie wykonawcy projektów jest kwestią kilku tygodni
- dodaje Karol Głębocki.
Przebudowa DK 22 Fiszewo - Elbląg to kontynuacja zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim. W 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie tej drogi krajowej. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za ok. 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg DK 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś.
ciekawe ktoredy bedziemy jezdzic do Malborka w czasie remontu?? To nie zakrety zabily tych ludzi tylko ich brawura i glupota!!!! Kolejny poroniony pomysl ktorego nigdy nie zrealizuja!!!!
Czas nawyzszy tyle ludzi tam zginelo
Do ~jjj S7 do Nowego Dworu Gdańskiego i na Malbork, najszybsza droga omijająca przyszłe roboty drogowe.
Pytam - komu zawdzięczamy to "prostowanie"? Czy jest to Słońce Elbląga czy pak wilka? Dlaczego nikt się nie chwali i nie udziela wywiadu? Przecież sam pomysł o "prostowaniu to olbrzymi wysiłek, dużo większy niż reforma oświaty. Ktoś zaniedbał nie udzielając wywiadu. Należy dodać, że Fiszewka będzie połączona przekopem z głównym przekopem - już widziałem wilka jak rył Mierzeję z watahą dzikich świń elbląskich. Prostowanie potrwa dłużej niż budowa S7 z Elbląga do Kiezmarku. Po "prostowaniu" tiry pojadą szybciej i trupów będzie więcej. Rozumny i teraz jedzie bezpiecznie. "Prostowanie " nie zwiększy bezpieczeństwa, ale przebudowa da rozsądnym większy komfort. Budujcie.
Kiełbasa wyborcza- was tylko interesuje wygranie wyborów,oj nie chce uczciwie się pracować (UWAGA ZA TYDZIEŃ ZAPISY NA DARMOWE LOTY NA MARSA )tylko po wyborach.
najpierw trzeba wypieprzyc wszystkich nieudacznikow z polskiego parlamentu ktorzy do tej pory nie wybudowali drogi s22 w takiej postaci jaka miala być w założeniu niemieckim. droga ta miała przebiegać od malborka do wezla elblag wschod rownolegle do torow kolejowych. obecny format tej drogi to jakas farsa. ta droga spelniala swoja role w 18 wieku.
Do jjj. Masz rację. Co prawda ta droga na prawdę wymaga przebudowy (takie plany były w 80latach, tylko strajki I stan wojenny to zatrzymał), ale tak jak wspomniałeś, brawura i hamstwo, to największe problemy. Niestety, ale Polacy coraż gożej jeżdżą. Brak także kulury. Proszę, przepraszam, dziękuję. To słyszę tylko od nie wielu ludzi.
Na prostej też giną ludzie. To nie wina tej drogi tylko braku umiejętności, myślenia i nadmiernej prędkości. Większość kierowców ma o sobie mniemanie, że są mistrzami kierownicy. I mamy tego skutki w postaci kolizji drogowych i wypadków.
d****e:) maruderzy z wiosek niedaleko. Po 1 urzad miasta nie ma nic do tego ciemnoto, w artykule jest. Po drugie nie moze to byc kiełbasa wyborcza skoro juz otworzono koperty z ofertami. Przetarg to co innego jak wino na zeszyt.
~jjj , a dociera do twojej tępej łepetyny, że na tej drodze zginęli również ludzie nie z powodu swojej głupoty i brawury, a przez to, że inny kretyn najechał na nich, na przykład, ciężarówką ? Obyś nie miał okazji tego przetestować, gdy będziesz przepisowo jechał łukami tej drogi, a naczepa ciągnika siodłowego, jadącego z przeciwnej strony, nagle wyjedzie na twój pas ruchu, BARANIE !