Niedziela, 24.11.2024, Imieniny: Flora, Jan, Roman
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Remont zajezdni i utworzenie węzła przesiadkowego. Miasto szuka wykonawcy

13.04.2018, 08:30:57 Rozmiar tekstu: A A A
Remont zajezdni i utworzenie węzła przesiadkowego. Miasto szuka wykonawcy
Zdjęcie stanowi jedynie ilustracje do artykułu (fot. Adrian Sajko, archiwum redakcji)

Miasto szuka firmy, która wykona modernizację zajezdni tramwajowej i stworzy węzeł przesiadkowy w okolicach dworca. Na inwestycję, która zgodnie z planem powinna się zakończyć w styczniu 2020 roku, ratusz chce wydać tylko w ciągu dwóch pierwszych lat blisko 4,3 mln zł.

W czwartek, 12 kwietnia, ogłoszono przetarg na „Modernizację infrastruktury technicznej na terenie zajezdni tramwajowej do obsługi taboru niskoemisyjnego oraz wsparcie węzła przesiadkowego publicznego transportu zbiorowego”, która ma zostać zrealizowana w ramach projektu „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga”. Zamówienie obejmuje dwa zadania. W przypadku zajezdni wykonawca będzie musiał w miejsce starej hali przeglądowej autobusów zbudować nową halę postojową taboru tramwajowego, wybudować trakcję tramwajową, torowisko i roboty drogowe. Drugie zadanie to utworzenie węzła przesiadkowego w okolicach dworca. To wiąże się m.in. z: przebudową peronów przystanków tramwajowych na wysokości Dworca PKP przy Alei Grunwaldzkie wraz z budową odcinka chodnika oraz montażem elementów małej architektury na peronach i na Placu Dworcowym, która obejmuje zakup i montaż tablic informacji pasażerskiej, biletomatów, gabloty informacyjnej, stojaków rowerowych, wiat pasażerskich, koszy na śmieci, wyposażenie istniejących wiat na pętli autobusowej w oświetlenie i wymianę źródeł światła na pętli autobusowej na LED-y.

Zamawiający informuje, że na realizację przedmiotowej inwestycji w 2018 r. dysponuje kwotą 807 087,00 zł brutto, natomiast kwota środków zaplanowana na 2019 r. wynosi 3 555 359,00 zł brutto. Pozostałe koszty zostaną opłacone ze środków budżetowych 2020 r. z zastrzeżeniem, że w przypadku zabezpieczenia przez Zamawiającego w 2019 r. dodatkowych środków finansowych Zamawiający opłaci faktury na wyższą kwotę, odpowiadającą wysokości tych dodatkowych środków

- czytamy w informacji dotyczącej tego przetargu.

Na oferty chętnych ratusz czeka do 27 kwietnia. Jeśli wykonawcę uda się wyłonić już w pierwszym przetargu, zgodnie z planem, cała inwestycja powinna się zakończyć w styczniu 2020 roku.

Redakcja

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (6)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +11
    ~ Żarty robicie
    Piątek, 13.04

    W Elblągu powinna być wybudowana całkowicie nowa zajezdnia w innym miejscu. Tramwaje elblaskie najstarsze w Polsce zasługują na pomoc państwa. A takie latanie i dobudowa wanien jednego budynku nic nie daje. Popatrzcie na ten teren zkm, na wagony tramwajowe. Czysty PRL. Bo te kilka tzw nowych wagonów które już się sypią to nie sukces. A kto odpowie z imienia i nazwiska za to że zakupione tramwaje z Niemiec stoją w zajezdni - przykład ten zielony podobny do pomarańczowego. Kasa rzucona w błoto.

  2. 2
    +1
    ~ Krzysztof Litkowski
    Piątek, 13.04

    Węzeł przesiadkowy to był na Placu Słowiańskim. Przez durną decyzję o budowie torowiska na 12 lutego został praktycznie zlikwidowany. Smutna prawda jest taka, że ani miasto ani obecny ZKM nie mają pomysłu na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w naszym mieście a dostępne środki wydaje się na ***ołowate inwestycje. Przykład? Szlabany na wjeździe do zajezdni.

  3. 3
    --2
    ~ LS
    Piątek, 13.04

    Najpierw budują przejazd na Zatorze, teraz kombinują skrót od Grunwaldzkiej przez PKS, a za chwilę będą w to wszystko dopasowywać tzw. stację przesiadkową. Słowo "kompleksowe" ogarnięcie problemu logistycznego tej okolicy to widać trudne słowo dla miejscowych urbanistów i i innych odpowiedzialnych. Jak zwykle, normalna elbląska paranoja.

  4. 4
    +3
    ~ M.
    Piątek, 13.04

    Niestety decyzją pewnych rządzących środki finansowe, między innymi na zakup eko taboru, poszedł do tzw. miast wojewódzko stolicznych, a E-g może tylko spoglądać z zawiścią. Brutalna prawda jest taka, że bez wsparcia środków dedykowanych a"la to co miało miejsce w innych miastach, elbląskie tramwaje jeszcze długo nie sprostają zmianom, które odbyły się gdzie indziej.

  5. 5
    --2
    ~ Grotewol
    Piątek, 13.04

    Pierwsze słyszę, że na Placu Słowiańskim był węzeł przesiadkowy. Kiedy tak było, może przed 1945 rokiem lub zaraz po tym roku do połowy lat pięćdziesiątych. W ostatnich 60 latach takowego u nas nie było, a więc idea stworzenia takiego rozwiązania jest słuszna i niezwykle potrzebna.

  6. 6
    +2
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Piątek, 13.04

    Węzeł przesiadkowy to miejsce, gdzie wysiadam z jednego pojazdu i wsiadam do innego. Najlepiej przy jednym peronie, pod jednym dachem. Jak to wygląda na dworcu? Przyjezdny chcący dostać się na Zawada albo inne północne osiedle może: 1. Złapać 9, 13 czy 17 z pętli ukrytej za budynkiem handlowym 2. Przejść do tramwaju na Grunwaldzka 3. Pójść dalej Grunwaldzka i wsiąść do 11 po jednej stronie albo 8 po drugiej. Może też się przejść na Mickiewicza i tam złapać 31, który kolo dworca przejeżdża ale się nie zatrzymuje. To jaki to węzeł przesiadkowy?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0988910198212