Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marek Gróbarczyk, wyznaczył Wojciecha Żurawskiego na koordynatora ds. budowy Kanału przez Mierzeję Wiślaną. - To historyczna informacja – stwierdził poseł Jerzy Wilk, który dziś podczas sesji RM poinformował o nominacji elblążanina.
Przez wiele lat Wojciech Żurawski był szefem kapitanatu elbląskiego portu. Pełnił również funkcję zastępcy dyrektora Urzędu Morskiego ds. delegatury w Elblągu. Wczoraj, 26 kwietnia, został wybrany na koordynatora ds. budowy Kanału przez Mierzeję Wiślaną.
Przypomnijmy, że w lutym posłowie zagłosowali za przyjęciem ustawy dot. budowy Kanału Żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańsk. Następnie Prezydent RP Andrzej Duda podpisał dokument nadając inwestycji bieg.
Specustawa weszła w życie. W tej chwili dwie polskie firmy, związane z Trójmiastem, za ponad 5 mln zł, opracowują dokumentacje techniczną budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, łącznie z infrastrukturą drogową i podejściami do portów m. in. w Elblągu. Podpisana specustawa umożliwia szybką ścieżką przeprowadzenia tej inwestycji
– mówił Jerzy Wilk.
Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na początek 2018, a jej zakończenie ma nastąpić w 2022 r. - Jest to ogromna szansa na rozwój naszego miasta zarówno gospodarczo, turystycznie, jak i społecznie. To jest ok. 3 tysięcy miejsc pracy związanych najpierw z budową Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, a później z obsługą tego Kanału, jak i torów wodnych zlokalizowanych na Zalewie Wiślanym – zapewniał poseł.
Wiadomość, która wzbudziła na sali wiele emocji był fakt, że koordynatorem ds. budowy Kanału jest elblążanin.
Wczoraj został wyłoniony w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Pan kapitan Wojciech Żurawski od wczoraj jest koordynatorem. Będzie miał siedzibę w Elblągu i będzie nadzorował ta ogromną za 880 mln zł inwestycję. Gratuluję sobie i Państwu tych dobrych wiadomości
– dodał Jerzy Wilk.
A może by tak p. Wilk przedstawił, jaką metodę zastosował że wyszło mu 3.000 miejsc pracy?
no to może po 8 latach w końcu ruszy "Bałtycka Ukraina" i wzrośnie przeładunek do 3 mln?! Nie wiem czy się śmiać czy plakać?!