W marcu minął rok od otwarcia przy skrzyżowaniu ulic Rawskiej i Łęczyckiej sklepu sieci Biedronka. Znany dyskont stanowił pierwszy etap budowy w tym miejscu małego parku handlowego. Inwestor planował tu jeszcze dobudowę drugiej części obiektu, w której znajdować się miały cztery lokale handlowo-usługowe o powierzchni 1250 m2. Do tej pory realizacja drugiego etapu inwestycji jednak nie ruszyła.
Realizacja mini parku handlowego przy skrzyżowaniu ulic Rawskiej, Łęczyckiej i Grottgera, rozpoczęła się na początku lipca 2015 roku. Docelowo projekt przewiduje budowę w tym miejscu obiektu, o łącznej powierzchni użytkowej 2070 m2. Będzie on przeznaczony dla pięciu niezależnych operatorów wielobranżowych. Inwestycja została podzielona na dwa etapy.
W pierwszym powstał budynek przeznaczony pod dyskont sieci Biedronka z powierzchnią sprzedaży 820 m2 (jego otwarcie nastąpiło 17 marca 2016 r.). Przy obiekcie urządzono także duży parking na 90 miejsc postojowych.
Przy okazji tej inwestycji, w jej sąsiedztwie poprawiono układ drogowy. Na około 300-metrowym odcinku ul. Rawskiej powstały m.in. nowe chodniki, dodatkowe pasy do skrętu w lewo i prawo oraz ułożono nową nawierzchnię jezdni. Wszystkie prace drogowe wykonano na koszt inwestora budowanego obiektu handlowo – usługowego.
Istniejąca od roku Biedronka przy ul. Rawskiej, miała stanowić pierwszy etap inwestycji dotyczącej budowy w tym miejscu małego parku handlowego. W kolejnym etapie przewidziano budowę drugiej, przyległej do istniejącej, części obiektu. Projekt zakłada, że znaleźć się w niej mają cztery lokale usługowe - każdy o wielkości około 300 m2 z osobnym wejściem z zewnątrz. Realizacja drugiego etapu miała rozpocząć się w zeszłym roku, jednak do tej pory nie ruszyła. Dlaczego? O to zapytaliśmy inwestora - zarejestrowaną w Bydgoszczy spółkę Stelia.
Rozmowy z potencjalnymi najemcami przeciągają się. Chcielibyśmy, aby wśród nich były także markowe sklepy sieciowe, stąd cała procedura wciąż trwa. Nie chcemy wybudować obiektu, który będzie stał w połowie pusty. Zależy nam na tym, aby obiekt spełniał oczekiwania i potrzeby konkretnych najemców. Rozmawiamy z różnymi najemcami, który reprezentują różne branże. W miejscu tym może powstać drogeria, sklep odzieżowy, piekarnia z kawiarnią lub apteka. Bardzo chcielibyśmy rozpocząć i zakończyć całą inwestycję jeszcze w tym roku
- powiedział nam przedstawiciel inwestora.
"Przy okazji tej inwestycji, w jej sąsiedztwie poprawiono układ drogowy. Na około 300-metrowym odcinku ul. Rawskiej powstały m.in. nowe chodniki, dodatkowe pasy do skrętu w lewo i prawo oraz ułożono nową nawierzchnię jezdni. Wszystkie prace drogowe wykonano na koszt inwestora budowanego obiektu handlowo – usługowego". I to jest wielka porażka UM. Dlaczego przy okazji, inwestor nie dołozył sie do budowy ronda w tym miejscu!
Kiedy Radni się obudzą i wymuszą zmianę Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla pomysłu z kosmosu pt. Europark. Całość terenów od Łęczyckiej, przez Wyżynną po Chrobrego idealna na mieszkaniówkę, leży odłogiem o 20 lat. Elbląg musi się rozwijać na obrzeża, jak praktycznie 2km od Ratusza mamy hektary gruntów zablokowane od dekad. Czas na zmiany!
Markowe firmy to mają sklepy w CH, a nie na obrzeżach miasta przy biedronce :-). Tam to sobie możecie postawić ryneczek warzywno-owocowy.
Masz rację geniuszu. W ramach realizacji tej inwestycji inwestor powinien , postawić nowe wiaty przystankowe w całym mieście, odbudować zamek krzyżacki i lotnisko w Elblągu. Albo nie . Lepiej żeby wybudował metro.
Do do@realisata. Chodzi o wspolfinansowanie przebudowy ronda, gdzei ruch sie zwiekszyl po budowie marketu. To normalne ze inwestorzy uczestnicza w takich inwestycjach. A ty omnibusie mysales ze miasto wywalilo calą kase na przebudowe dróg wokół CH Ogrody? Jakie byly plany odnosnie porto 55 i dlaczego miasto walczylo z inwestorem o zwrot srodkow przebudowy 12-tego lutego?
brnij dalej w swej głupocie geniuszu. CH Ogrody , na które się powołujesz - Powierzchnia całkowita ponad 80 000 m2. w tym 1260 miejsc postojowych. Powierzchnia inwestycji , o której mowa powyżej 2 000 m2. 90 miejsc postojowych Wszystko w temacie.....
A co ma piernik do watraka osle
A ma tyle, matole, że inne natężenie ruchu samochodowego generuje parking na 1260 samochodów i dostawcy dla ponad 43 000 m2 powierzchni sprzedaży a inne natężenie ruchu generuje parking dla 90 aut i dostawcy dla 2000m2 powierzchni sprzedaży. Dlatego Ratusz mógł postawić właścicielom CH Ogrody wysokie wymagania w zakresie rozwiązań urbanistycznych. Ale zapewne i to wyjaśnienie jest niezrozumiałe i nie pojęte dla kilku ciasnych umysłów.....
UM może stawiać warunki w szczególności takiemu quasinwestorowi jaskim jest biedronka. W tym przypadku um sprawę ewidentnie odpuścił. Za chwilę będą przebudowywac wszystko od nowa bo rondo jest tam konieczne. Ale tu trzeba myśleć przyszlosciowo i wyjrzec czasem kolego poza swoje biurko.
A ty co adwokat inwestora, czy kryjesz bledy swoich z ratuszowej?