Miastu spieszy się ze znalezieniem wykonawcy projektu modernizacji jezdni tramwajowej, stworzenia węzła przesiadkowego na elbląskim dworcu i ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Grunwaldzkiej. W tym przypadku dosłownie czas to pieniądz. Nie zgłosił się jednak nikt, kto chciałby podjąć się tego zadania.
24 lutego ratusz ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji dla inwestycji, składającej się z trzech zadań: modernizacji zajezdni tramwajowej, stworzenia węzła przesiadkowego i budowy ścieżki rowerowej.
Dzisiaj miało odbyć się otwarcie ofert. Otwierać jednak nie było czego, bo nikt nie zgłosił się do udziału w przetargu. Zainteresowanie zadaniem jednak było. Do urzędu spłynęło sześć zapytań. Dlaczego ostatecznie nie wpłynęła ani jednak oferta? Trudno powiedzieć, być może potencjalnego wykonawcę zniechęcił krótki czas przeznaczony na wykonanie dokumentacji, miasto dało termin koniec czerwca tego roku. Jedno z zapytań dotyczyło właśnie możliwości wydłużenia czasu na sporządzenie projektu do października. Tu jednak miasto pozostało nieugięte.
Termin podyktowany jest koniecznością przygotowania wniosku o finansowanie projektu środkami UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, działanie 4.4 Zrównoważony transport miejski poddziałanie 4.4.4 Infrastruktura transportu publicznego
– czytamy w odpowiedzi urzędników.
Kiedy i w jakiej formie miasto ogłosi kolejny przetarg. Odpowiedzi na to pytanie w tej chwili jeszcze nie ma.
Przypomnijmy. Planowana inwestycja ma obejmować trzy odrębne zadania. Pierwsze dotyczy zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. W miejsce starej hali przeglądowej autobusów ma powstać nowa, dwunawowa hala postoju dla nowego taboru tramwajowego. Drugie stworzenia węzła przesiadkowego na placu Dworcowym. W okolicy dworca PKP zainstalowane zostaną automaty biletowe ZKM, a na placu i pętli autobusowej tablice informacji pasażerskiej, pokazujące najbliższe odjazdy autobusów i tramwajów z przystanków zlokalizowanych przy dworcu. W okolicach pętli pojawią się również kamery monitoringu miejskiego. Na przystankach tramwajowych przed dworcem staną nowe wiaty i osłony przeciwbryzgowe. Dodatkowo na placu dworcowym i w wiatach na pętli autobusowej zamontowane zostanie oświetlenie LED.
Ostatnie z trzech zadań to budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Grunwaldzkiej.
Dwukierunkowa ścieżka ma być zlokalizowana po stronie północnej Al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ronda Kaliningrad (ma włączyć się w istniejącą przy rondzie ścieżkę) do ul. Komeńskiego (do włączenia w istniejącą ścieżkę na dalszym odcinku ulicy w kierunku zachodnim). Jej projekt ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik
– wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzecznik prezydenta Elbląga.
Są takie cztery i 4 _ ul.Pocztowa/ Robotnicza/Stoczniowa/. Królewiecka- okolice obecnego banku Milenium. miejca newralgiczne w Elblągu, tzw,węzły komunikacyjne. 1- Ogłona/Odrodzenia/Płk.Dąbka/Modrzewina, bo w ramtym kierunku "rośnie "miasto, 2-Plac Słowiański , 3 - Hetmańska ,1go i 3go Maja. Opisany pomysł przy dworcu rację bytu miałby tylko w trakcie budowy wiaduktu na Zatorze . Kolejne dojdzie przy budowie torowiska w ciagu uliczy 12go Lutego. Ale to za trudne na ciasne umysły elbląskich miejskich biurw. bardiej by się przydał system płatnej wyporzyczalni rowerów, by odkorkować miasto. Wspomnę jeszcze ,że podczas budowy tramwaju w ciągu ul.12go lutego można by po środku obecnego "trawnika" zbudować tzw. BUS/TRAM- PAS i przystanki podwuójne dla autobusów i tramwajów
Mnie to nie dziwi, że nie ma chętnych bo nikt nie bawi się w takie śmieszne małe inwestycje! Inne miasta robią inwestycje tramwajowe za setki milionów zł, a Elblag za kilka więc każdy nas lekceważy! Niestety jakie władze miasta takie inwestycje!:(
przestańcie wreszcie z tym cyrkiem a kupcie nowe tramwaje -wagony i zacznijcie przedłużac obecne torowiska .Czekamy na tory tramwajowe ul.Mazurska przez Zawade i ul.Królewiecka przez ul.Fromborską na Bielany i ul.12 Lutego.
czy dociera do was ten fakt że mamy dosyc jazdy tym złomem konstal.
jeśli TE mają być rentowne inwestycje w tabor i tory tramwajowe -nowe trasy.
Jaki węzeł przesiadkowy, kto go będzie używał? Plac przy dworcu za grube pieniądze jest ledwie po remoncie. Myślę, że ktoś chce kręcić lody.
BUS -pasy tego potrzeba w Elblągu dla tramwai i autobusów i budowę przejść podziemnych lub nad jezdniami.Jeszcze trochę to samochodami zakorkuje się Elbląg.