Elbląg szykuje się do kolejnej sporej inwestycji, a właściwie trzech inwestycji w jednej. Miasto stawia na transport ekologiczny i planuje między innymi budowę ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Grunwaldzkiej oraz szeregu udogodnień dla pasażerów przesiadających się na dworcu do środków komunikacji miejskiej.
Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji dla modernizacji zajezdni tramwajowej przy ulicy Browarnej, węzła przesiadkowego przy placu Dworcowym i ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Grunwaldzkiej.
Projket ma obejmować więc trzy różne zadania. Pierwsze dotyczy zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. W miejsce starej hali przeglądowej autobusów ma powstać nowa, dwunawowa hala postoju dla nowego taboru tramwajowego.
Obecnie istniejąca hala jest wykorzystywana jako warsztat oraz magazyn, z którego korzystają pracownicy zajmujący się naprawą torów. Powstała ona w połowie lat 80. XX wieku. To budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem, dodatkowo pokrytym w połowie płytami azbestowymi
– wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląg.
Z kolei placu Dworcowym powstanie węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. W okolicy dworca PKP zainstalowane zostaną automaty biletowe ZKM, a na placu i pętli autobusowej tablice informacji pasażerskiej, pokazujące najbliższe odjazdy autobusów i tramwajów z przystanków zlokalizowanych przy dworcu. W okolicach pętli pojawią się również kamery monitoringu miejskiego. Na przystankach tramwajowych przed dworcem staną nowe wiaty i osłony przeciwbryzgowe. Dodatkowo na placu dworcowym i w wiatach na pętli autobusowej zamontowane zostanie oświetlenie LED.
Ostatnie z trzech zadań dotyczy budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Grunwaldzkiej.
Dwukierunkowa ścieżka ma być zlokalizowana po stronie północnej Al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ronda Kaliningrad (ma włączyć się w istniejącą przy rondzie ścieżkę) do ul. Komeńskiego (do włączenia w istniejącą ścieżkę na dalszym odcinku ulicy w kierunku zachodnim). Jej projekt ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik
– dodaje Joanna Urbaniak.
Na oferty chętnych miasto czeka do 6 marca. Dokumentacja projektowa ma powstać do końca czerwca 2017 r. Zadaniem wykonawcy będzie też pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie prac – do 48 miesięcy od uzyskania decyzji zezwalających na realizację zadania.
Dofinansowanie na tę inwestycję miasto chce pozyskać ze środków unijnych, z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, działanie 4.4 Zrównoważony transport miejski.
Najpierw wypadałoby poszerzyć Grunwaldzką do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, a nie dokładać jeszcze ścieżkę rowerową. Przecież tam nie będzie już miejsca na poszerzenie ulicy!
jak elblag chce stawiac na ekologie w transporcie to komunikacja miejska powinna byc darmowa a nie bilrty coraz drozsze
Zdecydowanie popieram to, co pisze RETUJ: Aleja Grunwaldzka bezwzględnie musi zostać poszerzona do 4 pasm ruchu na odcinku Komeńskiego -Rawska z tramwajem w środku, z rozbudową pasów w lewo na węźle z Grottgera (rozwidlenie dróg wojewódzkich), bo to co jest obecnie, to rozwiązanie byle jakie i nie na takie natężenie ruchu było budowane - MASAKRA; jazda ścieżką rowerem, przy takim ruchu wzdłuż takiej arterii staje się "mało komfortowa"; poza tym - kiedy wreszcie na wjeździe do miasta regionalnego przestaną straszyć podłe czynszówki, tak jakby wojna (WWII) dopiero co się skończyła, a tak niestety wygląda cały ten odcinek Alei Grunwaldzkiej
Poszerzenie ulic do niczego dobrego nie prowadzi. Patrz USA i wielopasmowe autostrady
Lepiej miasto kupilo by nowe tramwaje jako wizytowke miasta,a nie ten zlom 40 letni ,ale lepiej jakies bzdurne inwestycje robic.
Trzeba zbudować jakiś łącznik Bema Kościuszki / krolewiecka to znacznie odciąży Bema
Czy wy macie mózgi tramwaje toć to złom .Niech któryś z was przejedzie sie tramwajem Konstal -współczuję.Jedyna szansa by tramwaje były rentowne to nowe wagony tramwajowe i nowe trasy tramwajowe przez Zawadę i na Bielany .inaczej pakujcie sie i plajta.
likwidujecie przejścia dla pieszych a nic w zamian.Budujcie przejścia podziemne lub nad ulicami to usprawni ruch samochodów i częsć świateł zniknie.
kiedy znikną te tory pojedyńcze i czekanie na mijankę toć to absurd .a wy tu o przesiadaniu się z auta na tramwaj.PARANOJA.
Najpierw niech ktoś nam wytłumaczy, dlaczego śmieszny Olsztyn dostał z kasy województwa 40 ml zł na 4 nowe tramwaje i 145 mln zł z państwowej kasy na budowę nowej linii tramwajowej? Gdzie w tym "temacie" jest porównywalny Elbląg (pomijając fakt, że Buzek z olsztyńskiej dziury uczynił "stolicę" województwa)?