Powiat elbląski chce wspólnie z gminami Elbląg i Milejewo przebudować ośmiokilometrowy odcinek drogi między Wilkowem a Komorowem Żuławskim. Rozbudowa istniejącej drogi powiatowej pozwoliłaby na utworzenie łącznika między dwoma trasami ekspresowymi S7 z S22. Na ten cel lokalni samorządowcy chcą pozyskać środki unijne w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla subregionu elbląskiego.
Do końca września br. powstać ma dokumentacja projektowa przebudowy drogi powiatowej, biegnącej przez takie miejscowości jak Wilkowo, Sierpin i Przezmark. Droga ma swój początek na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 509 w pobliżu węzła Młynary na drodze S22. Kończy się natomiast w Komorowie Żuławskim, gdzie włącza się w starą "siódemkę" i dalej biegnie do Nowej Pilony i węzła Bogaczewo na trasie S7. Powiat elbląski zamierza ubiegać się o środki na jej przebudowę wspólnie z gminami Elbląg i Milejewo, przez które droga przebiega. Łącznie modernizacji poddany ma zostać odcinek o długości 8 km między DW 509 a Komorowem Żuławskim.
W zakres inwestycji wejdzie m.in. przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej do nośności konstrukcji nawierzchni jezdni 100 kN/oś, przebudowa i budowa chodników, budowa lub przebudowa skrzyżowań z innymi drogami, budowa, przebudowa lub remont przepustów, budowa oraz przebudowa oświetlenia drogi w technologii LED, a także budowa oraz przebudowa odwodnienia drogi (kanalizacja deszczowa, rowy odwadniające). Zadanie zakłada również budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, m.in. wysp uspokajających ruch, azyli dla pieszych, oraz doświetlenia przejść dla pieszych lampami typu LED.
Zarząd Dróg Powiatowych w Elblągu z siedzibą w Pasłęku poszukuje obecnie firmy, która opracuje pełną dokumentację projektową dla tej inwestycji. Zainteresowane podmioty mają czas na składanie swoich ofert do 24 lutego. Wyłoniony wykonawca przed przystąpieniem do projektowania będzie zobowiązany przeprowadzić spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin Elbląg i Milejewo, przez które przebiega projektowany odcinek drogi (przynajmniej dwóch w każdej gminie). Dokumentacja ma być gotowa najdalej do 30 września 2017 r.
Szacuje się, że przebudowa drogi może kosztować około 6 mln zł. Powiat i gminy Elbląg oraz Milejewo, zamierzają wspólnie ubiegać się o dofinansowanie tego przedsięwzięcia w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla subregionu elbląskiego (jego wysokość może wynosić nawet 85%). Nabór wniosków do tego konkursu przewidziany jest na jesień tego roku. W przypadku pozyskania funduszy, realizacja zadania przewidziana jest na lata 2018-2019.
nonsens kompletny, obok jest s a do tego droga techniczna, wspólna kasa ma iśc na wspólne cele a nie kilku cwaniaczków
Typowy klasyk ... pod określoną wąską grypę społeczną . Aktualnie wile osób kupuje działki i się buduje w rejonie zwłaszcza.. Przezmarka .
Przebudujcie drogę od skrzyżowania Suchacz-Kadyny-Łęcze do Łęcza i do granicy miasta Elbląg, oraz ulicę Browarną i Mazurską do granicy miasta w stronę Tolkmicka, drogę do Braniewa przez Pogrodzie to są potrzebne inwestycje.. Niech się redakcja zainteresuje kto gdzie mieszka i dlaczego tej drogi potrzebuje to się sprawa wyjaśni.
Nie jesteśmy żadnym subregionem,a ośrodkiem regionalnym,matoły jedne.
Niestety , komentarze mogą zawierać sporo ....prawdy . Ten " łącznik " stanie się z czasem wewnętrzna drogą osiedli domków jednorodzinnych . Bo teren jest dość malowniczy . A samo przekształcenie terenów .......to nie problem . Zdaje się , że Milejewo robi porządki z urbanistyką i nie tylko w tym z wodociągami itp itd .
Co za idiotyczne wymyślił taki łącznik przecież za 3 km wjeżdża się na drogę s22 bezpośrednio z drogi s7
Bardziej przydałby się łącznik między DW504 i DW509 z Dąbrowy przez Stoboje do skrzyżowania na Kamiennik. Było by to coś w rodzaju wschodniej obwodnicy E-ga.
1.Elbląg jest MIASTEM REGIONALNYM, a nie żadnym SUB (jak zwłaszcza p. Protas a ostatnio lokalni SUB-działacze z prawa i lewa - wbrew dokumentom rządowym - bębnią jak mantrę); 2.Ta droga między węzłami stanowić może impuls do aktywizacji tego obszaru i duży skrót, ale jest bardzo duże zagrożenie, że będzie wykorzystywana głównie przez ciężarowe TIR-y chcące ominąć opłaty viatoll. Za pieniądze Powiatu - zamiast ważnej drogi dla regionu - powstać może piękny skrót za darmochę rozjeżdżany przez TIR-y
Widać kilku "VIP"ów" ma w tym interes, żeby ta droga powstała. Ceny działek wzrosną, niektórzy będą mieli ładną drogę do domu...
Widać kilku "VIP"ów" ma w tym interes, żeby ta droga powstała. Ceny działek wzrosną, niektórzy będą mieli ładną drogę do domu...