Urząd Morski w Gdyni rozstrzygnął przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Projekt kanału wykonają dwie firmy z Gdańska. Dokumentacja ma być gotowa w połowie 2018 r. i kosztować będzie 5,2 mln zł. Sama inwestycja ma rozpocząć się jeszcze w tym samym roku i pochłonie według szacunków ok. 880 mln zł.
Przetarg na wykonanie projektu przekopu Mierzei został ogłoszony przez gdyński Urząd Morski 3 października. Miesiąc później - 10 listopada doszło do otwarcia ofert, które wpłynęły na postępowanie. Zainteresowane opracowaniem dokumentacji dla budowy kanału były dwa konsorcja z Trójmiasta: Transprojekt Gdańsk razem ze spółką Wuprohyd z Gdyni, a także Mosty Gdańsk oraz “Projmors” Biuro Projektów Budownictwa Morskiego z Gdańska. Pierwsze konsorcjum zaoferowało, że wykona zadanie za 7 mln 347 tys. zł, natomiast drugie za 5 mln 252 tys. zł. Urząd Morski na sfinansowanie tego przedsięwzięcia zamierzał z kolei przeznaczyć 6 mln zł. Oprócz ceny (60%), o wyborze wykonawcy decydowały jeszcze dwa inne kryteria: liczba pobytów na radach budowy – 20% i liczba pobytów na budowie – 20%.
Tuż przed świętami - 22 grudnia, zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty. Za taką uznano ofertę złożoną przez firmy Mosty Gdańsk oraz “Projmors” z Gdańska. W najbliższym czasie dojdzie do podpisania umowy między Urzędem Morskim a zwycięzcami przetargu.
Zamówienie Urzędu Morskiego w Gdyni obejmuje stworzenie projektu kanału łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, w tym śluzy z konstrukcją zamknięć, kanału głównego i odcinków połączeniowych z awanportem portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym od strony Zalewu Wiślanego. W zakres przedsięwzięcia wchodzą również połączenia drogowe, mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą, modernizacja wejścia do portu Elbląg. Dodatkowo projekt zakłada utworzenie sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym.
Wykonawcy na przygotowanie projektu będą mieli 18 miesięcy od daty podpisania umowy. Przez kolejne 56 miesięcy będą sprawować nadzór autorski nad dokumentacją w czasie budowy.
Przypomnijmy, że niedawno, bo 14 grudnia rząd przyjął projekt specustawy dot. Przekopu Mierzei Wiślanej. Budowa drogi wodnej ma umożliwić swobodną i całoroczną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i innych portów zalewu. Ustawa umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych w 2018 r. Budowa nowej drogi wodnej ma się zakończyć w 2022 r. Kanał powstanie prawdopodobnie w okolicach dawnej osady Nowy Świat w gminie Sztutowo (pod uwagę brane są jeszcze dwie lokalizacje: Skowronki w gminie Sztutowo i Nowa Karczma część Krynicy Morskiej). Cała inwestycja zostanie sfinansowana z budżetu państwa – jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł.
i to będą jedyni beneficjenci tego przedsięwzięci ekonomicznie nieuzasadnionego.....Eh kompromitacji końca nie widać i tylko Elbląga żal!
No to będzie cofka że hej, ale to już insza inszosc.
Barany ogolone , czy wam ktoś kiedyś dogodził ?, Jak coś robią to niedobrze ,jak nie robią też niedobrze , Dobrze jest bie dolić .
kopcie szybko niech PO i PSL i reszcie wary opadną z zazdrości że przekop będzie.
Słyszałem ,że będą kopać i to w niektórych miejscach łopatami , szpadlami . To tych ziemnych prac mają być zatrudnieni z PO I Nowoczesnej , dlatego ,że oni wszystko wiedzą najlepiej .Brygadzistą ma być Schetyna ,a ekonomistą będzie Petru . ROzpoczęcie prac ma nastąpić zaraz po SZEŚĆ KRÓLACH .