Projekt ustawy zakłada, w jaki sposób będzie wyglądała realizacja budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Nowa droga wodna umożliwi swobodną i całoroczną żeglugę statków morskich wszystkich bander do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie umożliwi otwarcie portu w Elblągu dla dużych statków pełnomorskich, a więc utworzenie piątego dużego polskiego portu na Bałtyku. Spowoduje to szybszy rozwój gospodarczy regionu
– czytamy zapewnienia opublikowane na stronie premier.gov.pl.
Jednym z powodów, dla których projekt tej ustawy został przyjęty są względy bezpieczeństwa. - Realizacja inwestycji jest także konieczna ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa – umożliwi jednostkom Marynarki Wojennej i Straży Granicznej swobodny dostęp od strony morza do portów Zalewu Wiślanego w szczególności do portu w Elblągu – argumentują decyzję na stronie premier.gov.pl. - W efekcie inwestycja ta przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa granic zewnętrznych Polski i Unii Europejskiej.
Co dało przyjęcie projektu uchwały przez Radę Ministrów?
Uchwalenie ustawy umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych w 2018 r. Budowa nowej drogi wodnej ma się zakończyć w 2022 r. Zostanie sfinansowana z budżetu państwa – jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł
– czytamy na stronie premier.gov.pl.
Wielokrotnie publicznie poruszane były kwestie związane z oddziaływaniem tej inwestycji na środowisko. - Wszelkie kwestie związane z oddziaływaniem na środowisko, w tym z wpływem na obszary NATURA 2000, zostaną rozstrzygnięte w ramach decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, co gwarantuje realizację przedsięwzięcia w sposób zgodny z wymogami ochrony środowiska – informują na stronie premier.gov.pl.
W projekcie zawarte są m. in. kwestie związane z: postępowaniem poprzedzającym wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, w tym w szczególności zastąpienie konieczności uzyskania uzgodnień, pozwoleń, opinii, warunków, zgód lub stanowisk wymaganych przez przepisy odrębne -procedurą opiniowania przez organy wskazane w projekcie ustawy, analogicznie jak w przepisach innych specustaw; organami wydającymi pozwolenie wodnoprawne oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia; organy oraz termin wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji; zasadami nabywania tytułu prawnego do nieruchomości oraz wypłaty odszkodowań; zasadami udzielania zamówień na realizację inwestycji; organami zarządzającymi mieniem powstałym w wyniku realizacji inwestycji.
opr.
Czyli odnaleźli dokumentację przygotowaną przez poprzedni Rząd, nawet data się zgadza.
" Rząd przyjął projekt ustawy dot. Przekopu Mierzei. Rozpoczęcie robót planowane jest na 2018 r." i oby tak się stało .
Do wszystkich "hura optymistów" zwróćcie uwagę na podaną datę-2018 rok! Nic wam to ne mówi! A no w 2018 roku będą wybory kolejne i jak życie pokazało do tej pory tematem przewodnim i kiełbasą wyborczą będzie przekop!!!! Czyli musicie na nas zagłosować bo tylko my go zrealizujemy itd! A jak obecni przegrają podrzucą kukułcze jajko w postaci przekopu dla następnych złotoustych kaznodziei, którzy będą się drapać po głowie skąd wziąć 1 miliard złotych na tą inwestycję rodem z wesołego PRLu? Eh kompromitacji końca nie widać i tylko Elbląga żal!
jakich statków pełnomorskich jak zalew ma 0,5 metra miejscami głębokości i jak wpłyną do Elbląga jak na kanale ledwo barki wyrabiają na zakrętach hihihihi jakiś żart DEBILE
podobno jarek osobiście przekopie pierwsze metry
Może ktoś przytoczy te informacje w których jak się nie mylę rozpoczęcie miało nastąpić w 2017 roku. To już o rok się przesunęło.
TAK TRZYMAC PIS.