Wtorek, 5.11.2024, Imieniny: Elzbieta, Zachariasz, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Nie będzie trzeciego pasa jezdni na S7 do Nowego Dworu Gd. GDDKiA rozwiewa wątpliwości

26.11.2016, 15:30:34 Rozmiar tekstu: A A A
Nie będzie trzeciego pasa jezdni na S7 do Nowego Dworu Gd. GDDKiA rozwiewa wątpliwości
Budowany odcinek drogi S7 między Kazimierzowem a Jazową (fot. Rafał Kadłubowski)

We wrześniu br. padła propozycja, by do powstającego, dwupasmowego odcinka drogi S7 między Elblągiem a Nowym Dworem, niewielkim kosztem dołożyć jeszcze trzeci. To pozwoliłoby upłynnić wakacyjny ruch na Mierzeję Wiślaną. Ostateczna decyzja w tej sprawie należała do GDDKiA. Dziś już wiemy, że budowana ekspresówka na tym fragmencie realizowana będzie wyłącznie w przekroju dwupasmowym. Na trzeci pas jeszcze poczekamy.

W połowie września tego roku, z propozycją budowy trzeciego pasa w obu kierunkach na odcinku Kazimierzowo – Nowy Dwór Gdański, wyszedł jego wykonawca firma Budimex. Zdaniem spółki dodatkowy pas mógłby powstać niewielkim kosztem i w planowanym terminie zakończenia całej inwestycji – do października 2018 r.

Wystąpiliśmy do inwestora z taką propozycją, bo pierwotnie w projekcie jest zaplanowane miejsce na trzeci pas w każdym kierunku. Koszt inwestycji wzrósłby zaledwie o kilka procent, warto więc tę propozycję rozważyć już dziś

- mówił przed dwoma miesiącami Kamil Czyżewski, dyrektor kontraktu w firmie Budimex.

Temat budowy trzeciego pasa na S7 wrócił podczas piątkowego spotkania mieszkańców Krynicy Morskiej z ministrem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Markiem Gróbarczykiem. Spotkanie dotyczyło planów przekopu Mierzei Wiślanej.

Wiemy, że ze strony Budimexu padła propozycja budowy za niewielkie pieniądze trzeciego pasa na ekspresówce z Elbląga do Nowego Dworu. Dla Mierzei Wiślanej byłby to strzał w dziesiątkę, bo w sezonie letnim pozwoliłoby to upłynnić ruch turystyczny na tym odcinku. Dwupasmowa ekspresówka może tego ruchu nie rozładować. Czy trzeci pas będzie budowany?

- pytał Adrian Bogusłowicz z Lokalnej Organizacji Turystycznej w Krynicy Morskiej.

Odpowiedzi na pytanie udzielił obecny na spotkaniu w Krynicy Morskiej dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, który jest inwestorem budowy drogi S7 na tym odcinku.

Oferta Budimexu była ofertą handlową, nie popartą potrzebami ruchu. Projektowany i budowany przez nas przekrój dwupasmowy w każdym kierunku, w zupełności na obecne i prognozowane natężenia wystarczy. Natomiast w przyszłości pozostaje rezerwa na trzeci pas. Jeżeli te natężenia wzrosną, czego nie zakładamy przez najbliższe kilkadziesiąt lat, to wówczas jest możliwość wybudowania tego kolejnego pasa. Dzisiaj byłoby to ruchowo i ekonomicznie nieuzasadnione

– rozwiał ostatecznie wątpliwości Karol Markowski, dyrektor GDDKiA oddział w Gdańsku.

Przypomnijmy, że budowa liczącej ok. 40 km ekspresowej „siódemki” została podzielona na dwa odrębne kontrakty, dotyczące dwóch odcinków. Odcinek od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego o długości 20,5 km, realizuje czeski Metrostav a.s. Natomiast fragmentem od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa o długości 19,1 km, zajmuje się Budimex SA. Umowy z wykonawcami zawarto 9 października 2015 r. Wartość pierwszego kontraktu (Koszwały – Nowy Dwór Gd.) to przeszło 1,642 mld zł, z kolei drugi (Nowy Dwór Gd. - Kazimierzowo) kosztować będzie 1.576 mld zł. Ekspresówka z Gdańska do Elbląga będzie posiadać dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i rezerwacją miejsca pod trzeci pas w każdym kierunku. Cała trasa z Elbląg do Gdańska ma być oddana do ruchu do października 2018 r.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 5

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (19)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +44
    ~ Polak.
    Sobota, 26.11

    zamiast trzeciego pasa na S7, to lepiej by było zrobić dodatkowe pasy miedzy Nowym Dworem a Stegną (szczególnie na newralgicznych odcinkach

  2. 2
    +34
    ~ Wernyhora
    Sobota, 26.11

    ~ Polak. ale w tym powinny mocniej partycypować gminy nadmorskie które żyją z turystyki i czerpią tylko profity bez inwestycji w infrastrukturę drogową która nie zmieniła się od lat"80

  3. 3
    +23
    ~ ruler
    Sobota, 26.11

    Między Elblągiem a Nowym Dworem, pozostanie tzw "stara siódemka" która może być dogodnym połączeniem ze Stegną z pominięciem odcinka nowego. Wjazd obok Kmiecina i przez NDG miasto do wyjazdu na Stegnę z całkowitym pominięciem nowego odcinka. Ten wariant może być używany w okresach nasilenia ruchu, czyli kilka tygodni w roku.

  4. 4
    +22
    ~ rajdowiec
    Sobota, 26.11

    to buraki a za 5 lat beda ryc od nowa zeby zrobic trzeci pas!!!!

  5. 5
    +1
    ~ Ed
    Sobota, 26.11

    Nowy budynek sądu niech postawią i nowy urząd miejski w mordę jeża!

  6. 6
    +14
    ~ ale jaja
    Sobota, 26.11

    to warszawiaki się wkurzą bo będą stali w korkach w drodze nad morze.

  7. 7
    +19
    ~ tyuihuyt
    Sobota, 26.11

    Nie potrafią myśleć perspektywicznie.

  8. 8
    +23
    ~ AMalejużniekoniecznie
    Sobota, 26.11

    To nie jest problem siódemki - bo go nie ma i będzie w najbliższej przyszłości rozwiązany. Problem tkwi w komunikacji na terenie Mierzei lub na komunikacji z nią. Według mej oceny doskonałym rozwiązaniem jest budowanie i wprowadzenie przeprawy promowej pomiędzy Krynicą Morską i Tolkmickiem - wzorem rozwiązań finlandzkich i uruchomienie ponowne na czas kanikuły Kolei Nadzalewowej. Ale sądzę, że z tym garniturem radnych i samorządowców jak i pracowników sektora państwowego ten temat jest - terra incognita.

  9. 9
    +21
    ~ W22
    Sobota, 26.11

    Tak, ekspresówkę do Stegny z NDG, to jest pomysł. Najlepiej, żeby kończyła się w Stegnie na plaży. W końcu aż przez 2 wakacyjne miesiące jest tam większy ruch, więc można wywalić kasę na "super" pomysł. Budimex ma rację, żeby zbudować po trzy pasy w tym miejscu - do Trójmiasta jest duży ruch i to przez cały rok.

  10. 10
    +9
    ~ Drogowski
    Sobota, 26.11

    koncepcje i sposób budowy dróg w naszym kraju przez , GDDiA przechodzą wszelkie pojęcie normalności , także to stanowisko wcale nie dziwi

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3262388706207