W 2017 r. oddane do użytku mają być kolejne dwa odcinki drogi ekspresowej między Elblągiem a Warszawą. Łącznie będzie to ponad 60 km między Miłomłynem a Olsztynkiem oraz Nidzicą a Napierkami. Z kolei jeszcze w tym roku GDDKiA zaprosi wykonawców do składania ofert na cztery dalsze odcinki realizacyjne od Napierek do Płońska, o łącznej długości 71 km. Umowy na realizację zostaną podpisane w połowie przyszłego roku.
Obecnie na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w budowie znajduje się 61,7 km drogi ekspresowej S7. Są to odcinki: Miłomłyn – Olsztynek oraz Nidzica – Napierki. Po zakończeniu tych inwestycji w 2017 roku cała droga S7 w województwie warmińsko-mazurskim będzie miała klasę S – drogi ekspresowej. Poza tym na Warmii i Mazurach trwa budowa drogi ekspresowej S51 Olsztyn – Olsztynek (13,3 km) oraz obwodnicy Olsztyna w ciągu dk 16 (zad. 1 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe; 10 km) i S51 (zad. 2 Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód; 14,7 km). Zakończenie S51 Olsztyn – Olsztynek przewidziane jest na grudzień 2017 r., natomiast zakończenie budowy obwodnicy Olsztyna zaplanowane jest na zadaniu nr 1 w czerwcu 2018 r., natomiast na zadaniu nr 2 w październiku 2018 r.
Wczoraj (17 października) na budowanej drodze S7 w Napierkach odbyła się konferencja, podczas której wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit zapowiedział zaproszenie do II etapu wykonawców zainteresowanych budową drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk.
Zadanie to podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w IV kwartale 2020 r.
- informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Szacunkowy łączny koszt inwestycji to ok. 2,7 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.
Super, dobrze, że tę dziurę olsztyn będzie można ominąć w drodze na Mazury.
To wszystko nic. Ciągle będzie brakować porządnego dojazdu do autostrady A1 czyli do Swarożyna.
Gdyby jeszcze było połączenie kolejowe omijające olsztyn - czyli Warszawa- Elbląg było by super.
To już powinno być gotowe 15 lat temu wraz z drogą i nowym mostem na Mierzeję