Rozpoczęły się prace związane z poszerzeniem wąskiego i kłopotliwego dla kierowców odcinka ul. Marymonckiej, między ul. Kościuszki a pętlą tramwajową. Najdalej do końca czerwca ulica w tym miejscu zostanie wyremontowana i zyska nową nawierzchnię. Pierwszych, związanych z tym utrudnień kierowcy mogą spodziewać się już w przyszłym tygodniu. Inwestycja będzie kosztować ok. 200 tys. zł.
Przygotowania do niej ruszyły już w styczniu br. Wówczas na odcinku między skrzyżowaniem z ul. Kościuszki a pętlą tramwajową, wycięto kilka starych drzew a kolejnych kilka przycięto.
Zakres zadania oprócz poszerzenia jezdni, obejmować będzie również ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej na całej szerokości odcinka od skrzyżowania z ul. Kościuszki do mostku na rz. Kumieli. Koszt szacunkowy remontu to około 200 tys. zł
Aby prace drogowe można było rozpocząć, najpierw spółka Energa Oświetlenie z Sopotu przestawi słupy oświetleniowe stojące na skraju jezdni ul. Marymonckiej. Wykonawca na wspomnianym odcinku wymieni 22 stare słupy betonowe na słupy stalowe i zainstaluje na nich dotychczasowe oprawy sodowe.
- Prace rozpoczęliśmy w miniony wtorek, 10 maja od demontażu istniejących słupów. Szacujemy, że ich przestawienie i wymiana potrwa około tygodnia. Tuż po nas do prac przystąpią drogowcy - powiedział nam przedstawiciel wykonawcy.
Prace drogowe wykonane zostaną w ramach umowy na bieżące utrzymanie dróg. Zadaniem tym zajmie się konsorcjum elbląskich firm: PHU Masters (lider) oraz Monika Gajewska PHU (partner).
Pierwszych większych utrudnień na tym odcinku można spodziewać się już w przyszłym tygodniu, kiedy to wjedziemy na drogę z ciężkim sprzętem. Będziemy rozmawiać z Zarządem Dróg, jak rozwiązać organizację ruchu na czas robót. Być może wprowadzona zostanie tymczasowa sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy
- mówi Piotr Matuszów z firmy PHU Masters.
Prace według harmonogramu mają zakończyć się do końca czerwca 2016 r. Wykonawca zapowiada jednak, że poszerzoną ulicą będzie można przejechać znacznie wcześniej. - Jeżeli wszystko pójdzie sprawnie, to układanie nawierzchni bitumicznej planujemy na przełomie maja i czerwca - informuje Piotr Matuszów.
A nie lepiej zlikwidować jeden tor tramwajowy? Przecież ten tramwaj jeździ na tyle rzadko ze wystarczy jeden tor.
http://info.elblag.pl/28,32455,Radny-proponuje-likwidacje-jednego-z-dwoch-torowisk-by-poszerzyc-ul-Marymoncka.html to było przerabiane Qwerty, ale opór materii jest duży, spadły by koszty utrzymania trakcji, ale nikomu na tym nie zależy
Czy nawierzchnia bitumiczna będzie położona też do budynków 1,1a,2,3 ,które znajdują się przy ul Marymonckiej i są na planowanym odcinku ,który będzie remontowany.
po co tam 2 tory tramwajowe jak jeden zmodernizowany by wystarczyl co ograniczylo by koszty esploatacji . Droga do bazantari i nie ma w planach scierzki rowerowej przy odnowie ulicy!?
Czytam i oczom nie wierze.nic o sciezce rowerowej nie ma.chyba błąd w druku…
" Marymoncka będzie szersza " i ....dobrze .
Słupy oświetleniowe będą stały 10 cm dalej niż teraz względem środka jezdni , tyle kierowcy zyskają . Gdyby przeniesion zostały za chodnik to bym zrozumiał A tak to szkoda kasy na ten niby remont.
Myślę, że ścieżka rowerowa to już standard i na pewno będzie!!! Tramwaju nie ruszać, bo będzie tak jak kiedyś w Olsztynie - teraz budują.
koszt dezinstalacji jednego toru byłby większy niż wymiany szyn za 12 lat. Więc po co dezinstalować. Pomyślcie!
A gdzie ścieżka rowerowa ?