Firma Mosty Kujawy, która realizuje przebudowę wiaduktu wzdłuż ul. Nowodworskiej, zajmie się również wymianą dylatacji na „moście unijnym”. Opiewająca na 670 tys. zł oferta przedsiębiorstwa z okolic Włocławka, okazała się najkorzystniejsza w przetargu na remont urządzeń wiaduktu w ciągu Trasy Unii Europejskiej. Pierwszych utrudnień w ruchu na tym obiekcie, kierowcy mogą spodziewać się na przełomie lipca i sierpnia.
Przypomnijmy, że Miastu wykonawcę tego zadania udało się wyłonić dopiero za trzecim podejściem. W poprzednich dwóch przetargach – ogłaszanych w sierpniu 2014 r. i w maju 2015 r. - złożone przez firmy oferty znacznie przewyższały środki, jakie Miasto przeznaczyło na realizację tej inwestycji. Konieczne więc było ich unieważnienie.
Na ogłoszony w połowie czerwca kolejny przetarg, wpłynęły trzy oferty. Jedna z nich - złożona przez firmę Mosty Kujawy z miejscowości Smólnik, mieściła się w zakładanym przez magistrat budżecie – 690 tys. zł. Wykonawca zaoferował, że zrealizuje to zadanie za nieco 669 tys. zł. Do podpisania umowy z firmą, ma dojść w najbliższych dniach, a pierwsze roboty mają rozpocząć się na przełomie lipca i sierpnia.
Inwestycja polegać będzie na odnowie dylatacji mostu w ciągu Trasy Unii Europejskiej, które są w bardzo złym stanie. Zeszłoroczny przegląd tych urządzeń, wykazał pilną konieczność ich wymiany. Gdyby do tego nie doszło, wiadukt czekałby o wiele większy i kosztowniejszy remont - podobny do tego, jaki obecnie prowadzony jest na obiekcie przy ul. Nowodworskiej. Warto dodać, że będzie to pierwsza taka operacja od 2003 roku, kiedy to most nad rzeką Elbląg oddano do użytkowania.
Dokładny zakres robót obejmować będzie m.in. całkowitą wymianę dylatacji z naprawą płyty pomostu w strefie mocowań oraz z odtworzeniem kap gzymsowych i nawierzchni asfaltowej w strefie montażu urządzeń dylatacyjnych, oczyszczenie skorodowanego zbrojenia i uzupełnienie ubytków betonu oraz dokonanie napraw uszkodzonych powłok na stalowych konstrukcjach nośnych. Wykonawca będzie również zobowiązany wykonać lokalne naprawy płyty pomostu, wraz z odtworzeniem powłok antykorozyjnych oraz lokalne naprawy uszkodzeń gzymsów betonowych.
Wszystkie prace potrwają najdalej do 25 listopada br. Do tego czasu na kierowców czekać będą ograniczenia w ruchu drogowym. Miejscy urzędnicy już w zeszłym roku zapowiadali, że nie będą chcieli dopuścić do całkowitego zamknięcia mostu podczas trwania robót. Takie wyjście pozwoliłoby na zakończenie prac nawet w ciągu półtora miesiąca i byłoby znacznie tańsze. Decyzją władz Miasta, wiadukt ma być jednak przez cały czas przejezdny. Wobec tego, na czas remontu ruch na moście odbywał się będzie wahadłowo i będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Prace na przemian prowadzone będą metodą „połówkową” - na jednym pasie jezdni.
Wydaje się, że wiadukt to trasa np. nad torami kolejowymi, a most nad rzeką. Trudno było zgrać terminy aby wykorzystać czas kiedy to ruch był znacznie mniejszy ze względu na remont wiaduktu. Ktoś nie przemyślał sprawy do końca jak zwykle zresztą.
każdy normalny kierowca widzi ze to nie most trzeba naprawiać tylko nasyp bo się zapada po obu stronach dlatego dylatacja jest rozwalona .
Widać że to prawdziwa Polska
Dylatacje takiego typu nie stosuje się na takich długich obiektach stalowych. Powinna być od początku zamontowana dylatacja modułowa (jak na moście drogi S7 nad rzeką Elbląg). Tam dylatacja ma już 8 lat i nie ma z nią najmniejszych problemów. Nie wspomnę już o tym o ile więcej samochodów przejeżdża drogą S7. Na przyszłość proszę się nie zgadzać na takie rozwiązania. Obiekt o długości kilkuset metrów ma bardzo duże przesuwy, które zwyczajnie rozerwały istniejącą dylatację. Pozdrawiam.
ten most to jedna wielka tandeta za ktora heniek.s i witold.w powinni trafic do paki. most juz sie sypie wiec nalezy go wysadzic a w jego miejsce wybudowac nowy szeroki z czterema pasami ruchu,chodnikami i drogami rowerowymi oraz miejscem pod budowe lini tramwajowej tak aby tramwaj mogl dojezdzac na zawodzie
Kiedy remont -malowanie mostu kolejowego obok mostu UE .CO???????????
Szkoda ze nieudało się wyremontować tego mostu w czasie kiedy był remont wiaduktu na Nowodworskiej.
Jak oni robią te mosty ??????? :/
Drodzy Redaktorzy. Zajmijcie się stanem technicznym sąsiedniego mostu kolejowego nad kanałem. Osoby odpowiedzialne za jego stan techniczny bądź też jego cykliczną ocenę do raportu. To stojąca katastrofa budowlana. Co roku wraca temat kolei nad zalewowej, kto dopuści ruch pasażerski po tym obiekcie ?!