Magistrat dokonał wyboru firmy, która zajmie się przebudową uszkodzonego obiektu mostowego w ciągu ul. Nowodworskiej. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na remont wiaduktu, złożyła firma Mosty Kujawy z okolic Włocławka. Zadanie kosztować ma prawie 2 mln zł. Roboty rozpoczną się po podpisaniu umowy z wykonawcą i mają zakończyć się do połowy września br. Na czas realizacji najważniejszych prac, obiekt będzie zamknięty dla ruchu. Kierowców czekają objazdy.
To, że wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. Nowodworskiej wymaga pilnej naprawy, wykazała ekspertyza techniczna obiektu wykonana w czerwcu 2013 r. W dokumencie wskazano, że pilnej interwencji wymagają zwłaszcza słupy podpór dwudzielnych, które w wyniku uszkodzenia dylatacji i przecieków wody straciły swoją nośność. Taki stan stwarzał realne zagrożenie katastrofą budowlaną. Aby do tego nie dopuścić, miasto jeszcze w lipcu 2013 r. zleciło gdyńskiej firmie Vistal Construction, wykonanie tymczasowego podparcia w osiach podpór dwudzielnych. W ekspertyzie zalecono również, by kapitalny remont obiektu został przeprowadzony do listopada 2014 r. Ze względu na brak środków, miasto przetarg na odnowę wiaduktu ogłosiło jednak dopiero w grudniu ubiegłego roku. W 2014 r. pieniędzy wystarczyło zaledwie na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy oraz wydzierżawienie od spółki Vistal konstrukcji podparcia podpór na kolejne 200 dni.
Do przetargu na remont, liczącego 370 m obiektu mostowego, przystąpiło 10 firm. 5 lutego Miasto wybrało najkorzystniejszą ofertę, którą złożyła firma Mosty Kujawy z miejscowości Mostki koło Włocławka. Przedsiębiorstwo z województwa kujawsko-pomorskiego zadeklarowało, że wykona przebudowę za nieco ponad 1,9 mln zł. Oprócz ceny (90%), drugim kryterium wyboru ofert był okres gwarancji. W budżecie miejskim na odnowę mostu zarezerwowano 2,5 mln zł.
Pierwsze prace mają rozpocząć się po podpisaniu umowy z wykonawcą. Zakres robót przewiduje m.in. przebudowę czterech uszkodzonych podpór dwudzielnych ze zmianą sposobu posadowienia obiektu. Obecne filary o przekroju półkoli, monolitycznie połączone z fundamentami i ustrojem nośnym, zostaną zastąpione filarami o przekroju kołowym na których, za pośrednictwem łożysk garnkowych, oparty zostanie ustrój nośny. W osiach podpór wymienione zostaną także dylatacje, z blokowych na modułowe.
Poprawie ulegnie także stan techniczny pozostałych podpór pośrednich a także belek podporęczowych, poprzecznic, gzymsów, dźwigarów głównych, nasypów i skarp przyczółków oraz nawierzchni na obiekcie i dojazdach, która zostanie wymieniona na nową. Ponadto wykonawca dokona oczyszczenia wpustów mostowych i wybuduje żelbetowe płyty przejściowe za przyczółkami.
Wszystkie prace naprawcze powinny zakończyć się do 15 września 2015 r. Niestety na czas prowadzenia robót budowlanych wiadukt zostanie wyłączony z eksploatacji. Ruch kołowy i pieszy skierowany zostanie na wytyczone objazdy. Możliwe, że konieczne będzie także zamknięcie toru kolejowego biegnącego pod mostem. Zgodnie z umową wykonawca zostanie zobowiązany do zminimalizowania okresu zamknięcia obiektu.
No to ładnie. Akurat na sezon. Całe lato będzie ten problem. Zdaje się, że w roku słusznie minionym nie przewidywano całkowitego zamknięcia przejazdu wiaduktem. Znając realia czeka nas prawdziwa makabra.
Którey będzie prowadził objazd?? Gdzie można się tego dowiedzieć?
kto odebrał poprzedni remont, który okazał się bublem, czy nie obecny Wróblewski?
A taki był piękny i nowoczesny. Jak amerykański, rzekł by Kargul.
Objazd będzie przez ZATORZE tam jest już wybudowany wiadukt "WYBORCZEJ PROPAGANDY Brawo włodarze miasta jak zbliżają się wybory to coś będzie robione ?propaganda !!!!
jak to którędy przez Warszawską Stawidłową i Radomską i do końca tiry rozwalą budynek mieszkalny przy Stawidłowej już po każdym przejechaniu każdego tira pojawiają się coraz większe pęknięcia w mieszkaniach a budynek się buja jak łódż na falach .
to jest ta niby trasa uni europejskiej? tak wygląda wlasnie unia pod przewodnictwem donka, wspierana sztycznie podporami bo sam już na nogach nie ustanie. az wkoncu dojdzie do katastrofi i unia runie. wróble tak się chwalil trasa uni a ta trasa to jeden wielki sypiący się bubel bez chodnikow, bez sciezek rowerowych z dwoma pasami ruchu bez możliwości puszczenia tramwaju na drugi brzeg rzeki. pieniądze wywalone w bloto. i to nasz epieniadze , bo pieniądze od uni to tylko kredyt który będziemy musieli splacic. a lemingi i inne oszołomy nadal glosuja na tych samych nieudacznikiw bo przeczytali keep kalm ,cool, i wojewódzki mowil żeby glosowac na PO a i lis i Durczok także wskazują na jedyna sluszna partie