Kończy się rozbudowa 24-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 503 Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie. Zasadnicze roboty potrwają do 31 maja. Ponad 46 mln zł na ten cel pochodzi z budżetu Unii Europejskiej, pozostałą kwotę 30 mln zł przekazał samorząd województwa.
- To jedna z kilkunastu inwestycji drogowych w województwie realizowana dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej, jednak kluczowa dla nas ze względu na lokalizację – mówi Jacek Protas, marszałek województwa. - Nowa trasa o wysokim standardzie pozwoli na dogodny dojazd do miejscowości nad Zalewem Wiślanym od strony Elbląga, zwiększając potencjał turystyczny i inwestycyjny tego obszaru.
W ramach projektu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 503 na odcinku Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie” zmodernizowano 24,32 km drogi, poszerzając i wzmacniając konstrukcję, zbudowano sześć mostów i dwa przejścia dla dużych zwierząt, przebudowano aż 41 skrzyżowań, 14,48 km chodników i 1,5 km tras rowerowych, 31 zatok autobusowych, 39 przepustów, przejścia dla zwierząt, wykonano nowe oznakowanie oraz kanalizację deszczową, sanitarną, sieć energetyczną i oświetlenie.
Całkowity koszt projektu to 76 485 074 zł, a dofinansowanie UE wyniosło 46 245 543 zł. Wkład województwa warmińsko-mazurskiego wyniósł 30 239 531 zł. Projekt realizował Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, wykonawcą robót budowlanych było konsorcjum firm: FCC Construccion S.A. (lider) z siedzibą w Madrycie i Grupa Finansowa Cargo Sp. z o.o. (partner konsorcjum) z siedzibą w Wojkowicach. Dokumentację wykonał Transprojekt Gdański sp. z o.o.
Roboty budowlane rozpoczęto 2 maja 2012 r. Termin ich zakończenia – 31 maja. Dopuszczenie ruchu dla wszystkich kierowców nastąpi po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie drogi, które wydawane jest przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Zgodnie z warunkami kontraktu wykonawca udzieli 5-letniej gwarancji jakości dla wszystkich robót.
- To jedna z kilkunastu inwestycji drogowych w województwie realizowana dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej, jednak kluczowa dla nas ze względu na lokalizację – mówi Jacek Protas, marszałek województwa. - Nowa trasa o wysokim standardzie pozwoli na dogodny dojazd do miejscowości nad Zalewem Wiślanym od strony Elbląga, zwiększając potencjał turystyczny i inwestycyjny tego obszaru.
W ramach projektu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 503 na odcinku Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie” zmodernizowano 24,32 km drogi, poszerzając i wzmacniając konstrukcję, zbudowano sześć mostów i dwa przejścia dla dużych zwierząt, przebudowano aż 41 skrzyżowań, 14,48 km chodników i 1,5 km tras rowerowych, 31 zatok autobusowych, 39 przepustów, przejścia dla zwierząt, wykonano nowe oznakowanie oraz kanalizację deszczową, sanitarną, sieć energetyczną i oświetlenie.
Całkowity koszt projektu to 76 485 074 zł, a dofinansowanie UE wyniosło 46 245 543 zł. Wkład województwa warmińsko-mazurskiego wyniósł 30 239 531 zł. Projekt realizował Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, wykonawcą robót budowlanych było konsorcjum firm: FCC Construccion S.A. (lider) z siedzibą w Madrycie i Grupa Finansowa Cargo Sp. z o.o. (partner konsorcjum) z siedzibą w Wojkowicach. Dokumentację wykonał Transprojekt Gdański sp. z o.o.
Roboty budowlane rozpoczęto 2 maja 2012 r. Termin ich zakończenia – 31 maja. Dopuszczenie ruchu dla wszystkich kierowców nastąpi po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie drogi, które wydawane jest przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Zgodnie z warunkami kontraktu wykonawca udzieli 5-letniej gwarancji jakości dla wszystkich robót.
Biuro Prasowe
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
a gdzie barierki ochronne przed wpadnięciem do głębokich rowów
a kiedy dalszy ciąg budowy do ul. Mazurskiej, to już w gestii Wilka
A asfalt taki rowny jakby lopata ubijali
kolejny raz brednie "dzięki Unii" - unia dołożyła niewiele ponad połowe ale napisane, że dzięki unii a nie dzięki unii i naszemu budżetowi - a zważywszy na to, że precież do unii dokładamy swoją kase i ponosimy inne jeszcze większe koszty ze względu na przynależnośćdo unii, to można śmiało powiedzieć że przeważającą kwotę na tądrogę daliśmy z własnych podatków, a nie z unii - ale obłudny kult upadającej unii ciągle żywy... - ale już miejmy nadzieję, ze niedługo, szczególnie biorąc pod uwage to, że we wczorajszych wyborach w całej unii zanotowały swoje rekordowe poparcie partie tzw. eurosceptyczne - u nas mimo wywalonych milionów w błoto na propagande unii przez tuska, to jednak korwin (który jawnie mówi o chęci likwidacji unii) zebrał swoje rekordowe poparcie - taki to dobrobyt daje unia
Szkoda,że nie dzięki Polsce.Po co w takim razie opłacamy polskie władze ,administrację i innych jak nie mamy na nic swoich pieniędzy Niedługo za tą kasę Unia każe nam zdjąć majtki jak Grecji.
Szkoda, że nie pomyślano o "... zwiększeniu potencjału turystycznego..." poprzez jedno czasowe zbudowanie równoległej drogi rowerowej....
Turystyka w regionie,to m.innymi skomunikowanie poludniowego brzegu Zalewu z Mierzeją,mam na mysli Tolkmicko o Krynicę Morską,tylko nikt nie wspomina,ze obydwie te miejscowosci leżą w innych wojewodztwach i ma sie to nijak to budowy przyczółków promowych.Chcialbym tylko dodac,ze gdyby nie zlikwidowano elbląskiego,to zarowno nadzalewowka jak i prom na Zalewie byłyby juz zrealizowane,cóz,mamy to co mamy...
Sami krytykanci tutaj i maruderzy. Parę dni temu byłem w ośrodku koło Kamionka, chyba Połoniny. Pogoda była piękna, słonecznie, gorąco. Na Zalewie piękne widoki. Po opaleniu się można było sobie upiec kiełbaski w specjalnych miejscach na ognisko lub w zadaszonym grillu gdzie jest coś w rodzaju kominka. Jest są domki do wynajęcia, kajaki po 5 zł/h. Jacht też można wynająć. Samochodem dobrze mi się jechało. Czego tu jeszcze chcieć? Miło z dziewczyną spędziliśmy sobotę. Jak ktoś jest pozytywnie nastawiony do świata, to i drobne niedociągnięcia nie stoją przeszkodą. A częściowo rozrywkę to trzeba samemu sobie przygotować i coś zorganizować. Aż dziwne że tak mało turystów przyjeżdża. Tolkmicko i Suchacz i Frombork to powinny być kurorty wakacyjne tak samo jak Giżycko.