Podczas dzisiejszej konferencji prasowej, zorganizowanej w Urzędzie Miejskim, został przedstawiony kosztorys prac przeprowadzonych na drogach wojewódzkich 503 i 504, na które do tej pory z budżetu miasta wydano ponad 90 mln zł. - Obecna wartość 503 to 113 mln zł. Z czego prawie 64 mln zł jest z budżetu miasta - zaznacza Jerzy Wilk, Prezydent Elbląga.
Dofinansowanie na tę inwestycję wyniosło dotychczas niewiele ponad 50 mln 100 tys. zł. - Miało być pół na pół, ale warto zwrócić uwagę, że nieplanowane koszty, których nie ujęto to jest już ponad 5 mln zł - wylicza Jerzy Wilk. - Jest to ogromna inwestycja, która nie została podzielona na etapy. Obecnie musimy znajdować środki, żeby zakończyć inwestycję w terminie.
Początkowo zakładany koszt inwestycji miał wynieść niecałe 100 mln zł. Nieprzewidziane wydatki, takie jak opłacenie prac związanych z odkryciami archeologicznymi, zwiększyły koszty inwestycji. Przypomnijmy, że latem zeszłego roku, pod ul. Pocztową, robotnicy natrafili na kilkusetletnią elbląską fortyfikację. Prace archeologów przy wykopalisku trwały wtedy 1,5 miesiąca, a w tym czasie remont 503 został czasowo wstrzymany.
Prezydent odniósł się również do kosztów prac wykonywanych przy DW 504. - Początkowo dofinansowanie wynosiło 3 mln zł. To była kwota, która obejmowała rozjazd przy Feniksie, Armii Krajowej i Grota Roweckiego. Natomiast rzuciliśmy się na Niepodległość i podjęliśmy się budowy z własnych środków całej części 12 Lutego aż do skrzyżowania z Teatralną i Nowowiejską - wyjaśnia Jerzy Wilk.
Obecnie prace przy 504 pochłonęły 21,5 mln zł, z czego z budżetu miasta do tej pory wydano 18,5 mln zł. - Gdybyśmy zrobili tylko to, co trzeba było, czyli zrobili te rozjazdy przy Grota Roweckiego, i na tym zakończyli, bo 12 Lutego była w niezłym stanie technicznym, to byśmy te pieniądze mogli wykorzystać na inwestycje, na które teraz brakuje nam pieniędzy. Nie pozyskiwaliśmy z Unii Europejskiej na to zadanie środków i władze zdecydowały na budowanie z własnych środków. Poza tym ta inwestycja miała być współfinansowana przez firmę Sjaelso, która miała wybudować Porto 55. Niestety ta firma ogłosiła upadłość w ostatnim okresie, a mieli dofinansować to zadanie na kwotę 2 mln zł plus VAT. Teraz rachunki nam zostały do zapłacenie.
Kiedy 504 przestanie wyglądać jak plac budowy? - Mamy nadzieję, że do końca roku ul. 12 Lutego będzie przejezdna. Natomiast pozostałe zadania takie jak na przykład chodniki zrobimy w przyszłym roku, żeby do połowy przyszłego roku inwestycja została wydana do użytku - zapowiada Jerzy Wilk.
Wszyscy poruszający się po Elblągu samochodami trzymają mocno kciuki, by termin ten nie został przesunięty.
Termin zakończenia inwestycji 503 jest bardziej niepewny, bowiem wykonawcy robót mają wystąpić z wnioskiem o jego przedłużenie o kolejne dwa miesiące.
Droga 503 - nie placa podwykonawca nawet z poludnia polski rzeszow wrocław porobią 2 tyg i kopa w du p.e
to jak zaczynają robić, niech o tym informują inwestora. Jak generalny wykonawca nie zapłaci, to ponosi za to odpowiedzialność inwestor - Gmina.
zygam elblaskim remontem to juz skandal co tu sie dzieje nieidzie jezdzic jest coraz gorzej wszedzie rozkopane
do tej pory wydano ponad 90 mln zł a końca nie widać...
Oj ludzie dajcie spokój z tym ciągłym narzekaniem. miasto da sobie radę, ale mieszkaniec miasta bez pracy nie. Dobrze że nie jest się bezrobotnym i da się wyżywić rodzinę,praca jest pieniądze są
Panie Wilk ul. 12 lutego to będzie całkowicie nowa jakość, a nie byle jakość którą jak widać pan preferujesz. Czy pan panie Wilk wie co przekonuje inwestorów do zakładania swojego biznesu w tym a nie innym mieście!? Naszego miasta nie stać na utrzymywanie administratora, który narzeka i szuka winnych.
Ciekawe kiedy obecne władze zdecydują się rozliczyć głownego sprawcę ogromnych klopotów finansowych Elbląga , byłego prezydenta , Henryka Słoninę . Liczę ,że stanie się to wkrótce , bo przez jego niefrasobliwą i arogancką politykę finansowo - inwestycyjną Elbląg jest na skraju upadłości , a nowy prezydent zamiast realizować swoją politykę musi sprzątać po poprzedniku.
podejrzewam , że niedlugo o remontach elblaskich ulic ,a takze na 503 i 504 poza miastem usłyszy cała Polska ,oczywiście w kontekście przekrętów , szwindli i błędnej polityce inwestycyjnej miasta.
zez chyba masz rację. Gdzie są fortyfikacje za obejrzenie, których miasto zapłaciło dodatkowo ?
Przekręty na żywca jakich mało. Żygac się chce na bandę złodziei, w polsce nie opłaca się kraść bułki w sklepie trzeba od razu ukraść miliony wtedy się jest celebryta.