Zły stan nawierzchni dróg i chodników po zimie w naszym mieście staje się powoli normą, a wielu z nas chcąc nie chcąc przyzwyczaja się do takiego stanu rzeczy. W 2012 roku elbląski magistrat przeprowadził jednak szereg napraw cząstkowych na miejskich arteriach. Wykonano również duże zadanie jakim była odnowa nawierzchni chodników na kilku elbląskich ulicach, m.in. Bażyńskiego, Saperów czy Kopernika. W tym roku o dobry stan jezdni w Elblągu dbać będzie firma Skanska S.A Oddział w Gutkowie, a chodników Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. Firmy wygrały przetarg ogłoszony przez Miasto na bieżące utrzymanie tych arterii na terenie naszego miasta.
Na elbląskich jezdniach Skanska dbać będzie przede wszystkim o remonty cząstkowe pasów drogowych. Te będą wykonywane w sieci około 241 km dróg (28,495 km dróg wojewódzkich, 104,84 km dróg powiatowych, 79,931 km dróg gminnych, 28,500 km dróg wewnętrznych). Remonty cząstkowe mają tu być wykonywane na bieżąco i obejmować mają także zabiegi na małych powierzchniach, hamujące proces powiększania się powstałych uszkodzeń, przeprowadzane na jezdniach z nawierzchni bitumicznej, betonowej i kamiennej, tłuczniowej i brukowcowej.
PDiM zajmie się natomiast remontami cząstkowymi ulic i chodników: krawężników, obrzeży i naprawą nawierzchni gruntowych. Także ta firma będzie odpowiadała za renowację cząstkową całych szerokości zniszczonych, elbląskich chodników.
Miasto będzie wymagało od firmy udzielenia 12 miesięcy gwarancji na każdy przeprowadzony remont cząstkowy nawierzchni jezdni, a na remont chodników – gwarancji 24 miesięcznej, licząc od daty odbioru poszczególnych zleconych robót konserwacyjnych.
Firma Skanska w sezonie 2012/2013 odpowiadała także za zimowe utrzymanie dróg w naszym mieście. Swoje usługi przy bieżącym utrzymaniu jezdni wyceniła na prawie 440 tys. zł, PDiM - na 67 tys. zł.
Drogi do naprawy
Jak co roku, po zakończonym sezonie zimowym, na przełomie kwietnia i maja główne ulice w mieście będą także sprzątane z nadmiaru piasku i remontowane cząstkowo według potrzeb. Następnie odnowione zostanie oznakowanie poziome tak, by na lato i wakacje przygotować je do przenoszenia zwiększonego natężenie ruchu drogowego.
Jak podaje Urząd Miejski, w Elblągu jest ponad 400 ulic. Malowanych z nich będzie około stu, które znajdą się w głównych ciągach dróg wojewódzkich i powiatowych, a które posiadają nawierzchnie bitumiczne lub betonowe. Te z kostki brukowej nie maluje się, ze względu na brak odpowiedniej przyczepności farby.
Wiosną na elbląskich ulicach odświeżone zostanie oznakowanie przejścia dla pieszych, linie segregacyjne, które dzielą pasy ruchu, linie krawędziowe a także elementy uzupełniające - strzałki czy powierzchnie wyłączone z ruchu.
Nie DOKARMIAMY ELBLĄSKICH BEZRADNYCH ! Nie płacimy lokalnych podatkow i innych opłaty. Dosc już sie nażarli za nasze!!! 14.04.2013 REFERENDUM !!!
prima aprilis...
ponad 400 ulic w Elblągu ciekawe
i znów PDIM jest do tyłu ...
"Te będą wykonywane w sieci około 241 km dróg (28,495 km dróg wojewódzkich, 104,84 km dróg powiatowych, 79,931 km dróg gminnych, 28,500 km dróg wewnętrznych." Pseudo redaktor myli jednostki gdyż najpierw wspomina o 241 kilometrach dróg a potem je wyszczególnia pisząc o 28,495 kilometrów dróg wojewódzkich czyli prawie 30 TYSIĄCACH...
były elblążanin - dobrze, żeś już były... co do wyboru firmy Skanska jesli beda dbali tak samo o drogi i chodniki teraz, jak podczs zimy to uzbrojmy się w wielka cierpliwosc i wyrozumialosc...
To nie żart, faktycznie Skanska wygrała za kwote 438706,82 zł. a najwyższa oferta była na 485700 zł.
PDiM zajmie się chodnikami za 67 tyś zł.
CYRK.Tak można nazwac to dbanie o chodniki i ulice.CI co powinni odśnieżyć POGONIC ICH KIJAMI I ZERO ZAPŁATY.Dziura na dziurze dziurą przykryte.
No to upadek PDiM raczej przyklepany. Przed referendum to się nie stanie, ale po na 1000% tak, niezależnie od jego wyników. Sytuacje tej spółki komunalnej jest TRAGICZNA. Niedawno reanimowano ją pieniędzmi EPEC i WiK, ale to nic nie dało bo i nic dać nie mogło.Ta spółka, wskutek złego zarządzanie przez prezesa z partyjnego nadania WITKA KOPERTY, utraciła trwale zdolność realizacji robót. Usunięto starą, doświadczona kadrę kierowniczą i zastąpiono przypadkowymi ludźmi którzy zajmują się nieistotnymi duperelami nie dostrzegając jednocześnie najistotniejszych problemów. Tak oto polityka obecnego Prezydenta, jego zastępcy od komunalki oraz doradcy ekonomicznego przyczyniła się do upadłości spółki miejskiej i w efekcie utraty miejsc pracy dla ludzi.