Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Adela, Felicyta, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

W Elblągu powstaną nowe trasy rowerowe

21.11.2012, 08:53:33 Rozmiar tekstu: A A A
W Elblągu powstaną nowe trasy rowerowe
Zdjęcie stanowi jedynie ilustrację do artykułu ( fot. arch. red.)

Prezydent Elbląga podpisał w Olsztynie umowę partnerską w sprawie realizacji projektu pn.”Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Oznacza to, że już za 3 lata województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie wzbogacą się o blisko 2 tysiące kilometrów ścieżek rowerowych. Nowe szlaki powstaną również w Elblągu.

- Wiem, że rowerzyści czekają na realizację tego projektu. – powiedział po podpisaniu umowy Grzegorz Nowaczyk. - Bezproblemowe i komfortowe poruszanie się po terenie Polski Wschodniej to wyśmienity pomysł na spędzanie wolnego czasu. Mnóstwo atrakcji, różnorodność terenów, okoliczne miasta i przepiękne zakątki z pewnością przyciągną miłośników turystyki rowerowej. Mam nadzieję, że nastąpi to zaraz po zapewnieniu turystom odpowiedniej infrastruktury rowerowej. Podpisanie stosownych dokumentów jest kolejnym, ważnym krokiem w realizacji tego projektu.

"Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej’’ to ponadregionalny projekt. Wybudowane zostaną ścieżki rowerowe o utwardzonej nawierzchni oraz wytyczone i oznakowane trasy rowerowe na terenach pozamiejskich. W sumie, w 2015 roku na terenie pięciu województw osiągną długość blisko 1982 km.

Planowany przebieg trasy przez Elbląg:

W granice administracyjne Elbląga szlak będzie wkraczał od strony Bielnika I - ulicą Radomską. Dalej ulice: Stawidłowa i Orla doprowadzą szlak do rzeki Elbląg i przez nowy most zwodzony w ciągu ulicy Studziennej/Orlej pokona on rzekę. Następnie szlak będzie przebiegał wzdłuż bulwaru - ulicami Wodną, Mostową, do Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim przy Starym Rynku. Następnie będzie prowadził do Bramy Targowej. Od niej  przetnie ulicę Pocztową. Będzie prowadził przez Park Planty i dalej wzdłuż ulicy Grota Roweckiego będzie wchodził do Parku Traugutta.

Wzdłuż rzeki Kumieli poprowadzi do Parku Dolinka, przecinając ulicę Górnośląską. Potem, tak jak rzeka Kumiela, będzie mijał kaskady na rzece i na wysokości ulicy Spacerowej połączy się z ulicą Kościuszki. Wzdłuż niej dotrze do skrzyżowania z ulicą Chrobrego i skręci w lewo, aby wzdłuż tej ulicy dotrzeć do podnóża Góry Chrobrego. Dalej ulicą Sybiraków do skrzyżowania z Marymoncką, gdzie skręci w prawo. Następnie mijając muszlę koncertową w Bażantarni poprowadzi ulicą Marymoncką aż do ogrodów działkowych POD ,,Bażantarnia’’, gdzie odbije w prawo i dalej do Dąbrowy dotrze śladem pieszego szlaku niebieskiego. Przed ulicą Bukową w Dąbrowie trasa opuści szlak niebieski i pojawi się na pieszym szlaku czerwonym, wiodącym ulicą Bukową i dalej po przecięciu Królewieckiej, ulicą Leszczynową doprowadzi do Jagodowej i dalej do granic administracyjnych miasta w kierunku Jagodnika.

Ponownie szlak rowerowy pojawi się w granicach administracyjnych Elbląga w okolicach Jeleniej Doliny i skręcając w lewo doprowadzi rowerzystów do ul. Fromborskiej. Tam skręci w prawo i ostatecznie opuści Elbląg kierując się w kierunku Łęcza.

Długość docelowa trasy w roku 2015 wynosić będzie 1.981,995 km. Przewidywany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 263.083.787,91 PLN z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to 223.621.219,73 PLN. Łączny szacunkowy koszt kwalifikowany realizacji Projektu na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego stanowić będzie nie więcej niż 72.248.846,10 PLN z czego 95% zapewni Instytucja Pośrednicząca, a 5% Województwo Warmińsko-Mazurskie.

Więcej o inwestycji „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” znajduje się tutaj.

 


 

 

UM Elbląg

Oceń tekst:

Ocen: 5

%60.0 %40.0


Komentarze do artykułu (19)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +9
    ~ załamka
    Środa, 21.11

    kolejna babol, zamiast tak poprowadzic szlak tak aby wybudować jak najwięcej ścieżek rowerowych np ul Grunwaldzka od ronda do centrum i dalej na Stare Miasto, a potem na Zawade i nad Jar, zaprojektowano to "krzaczkami" aby nie daj Boże za duzo rowerzysci z Elblaga nie mieli z tego korzyści, poprostu płakac się chce, tyle kasy było i w zasadzie miasto nic z tego konkretnego nie uzyska, niestety kolejna wpadka OR i towarzystwa od rowerów, z tego co wiem nawet miasta za te pieniędze buduja porzadna infrastrukturę rowerową, ale Elbląg oczywiście do nich nie nalezy

  2. 2
    0
    ~ leniwce z PO
    Środa, 21.11

    Dobrze ze coś sie robi ,ale te ścieżki to chyba nasze ostatnie zmartwienie w Elblągu ...

  3. 3
    +1
    ~ bebe
    Środa, 21.11

    Ja się cieszę, w końcu będzie jakaś ścieżka rowerowa z Dąbrowy do Elbląga.

  4. 4
    +10
    ~ płakac się chce
    Środa, 21.11

    była kasa na sciezki rowerowe w miescie np. z Rycerskiej - Krolewicką, az na Dabrowę, ładna dwukierunkową sciezkę, normalnie szlag człowieka trafia, że przez nieudaczników jej nie bedzie, pomijam realnosc poprowadzenia szlaku w taki sposób aby i Grunwaldzka wreszcie dorobiła sie sciezki rowerowej, nie rozumiem tego zupełnie, były pieniądze, wystarczylo tylko naszkicowac przebieg szlaku tak aby szedł trasami korzystnymi dla elbląskich bikerów, dlaczego poprowadzono szlak tak aby elblazanie nic z tego nie mieli? glupota? specjalnie tak zrobiono? gdzie jest autor takiego poprowadzenia szlaku, dlaczego sie ukrywa?

  5. 5
    +6
    ~ drop
    Środa, 21.11

    a kiedy dojedziemy rowerem do kadyn albo na mierzeję ???

  6. 6
    +6
    ~ ale jajca
    Środa, 21.11

    gdybym tego nie widział to bym nie uwierzył, że mozna tak spartaczyć tak fajny projekt dający możliwość zbudowania dróg rowerowych w mieście o jakich sie nie śniło nawet, te miasto kona, nawet jak sa pieniądze to poziom intelektualny osób decydujących jest taki, że nie potrafia ich wykorzystać dla dobra mieszkańców, poprowadzono szlak dosłownie po najgorszej z możliwych tras, faktycznie mieszkańcy nie zyskają prawie nic, bo po tych terenach spacerowych obecnie bez problemu można jeździć rowerami, natomiast ulice wlotowe i wylotowe z miasta zostały całkwicie wykrojone z projektu, edlaczego Elbląg nie chciał skorzystać z unijnej kasy na pobudowanie sobie dróg rowerowych z prawdziwego zdarzenia? czy w tym mieście jest ktoś odpowiedzialny za politykę rowerową? z projektu widać, że nie ma ta

  7. 7
    +6
    ~ UFO nad Elblągiem
    Środa, 21.11

    Proponuję wyłączyć z ruchu n każdej z ulic po jednym pasie. Zrobić tam kontrapasy i ograniczyć prędkość do 30km/h. To samo zrobić na wszystkich drogach powiatowych i krajowych, nie wyłączając autostrad. Jestem też zaciekłym zwolennikiem pomysłu by w ogóle zlikwidować samochody i wszystkich posadzić na rowery. Będziemy mieli zamiast drugie Japonii, drugi Wietnam czy inne Chiny.

  8. 8
    --6
    ~ Taki jakis tam
    Środa, 21.11

    Nie umiecie czytac ? Wyraznie napisane ze jest kasa z Unii na projekt "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej’’. Została poprowadzona optymalna trasa zeby wjechac do Elblaga jednym szlakiem, pokazac wszystkie ciekawe miejsca(Starowka, Bazantarnia, Europark) i wyprowadzic dalej w kierunku Mazur. Za bdowe lokalnych tras jest odpowiedzialny UM

  9. 9
    +5
    ~ turban
    Środa, 21.11

    a ja sie pytam co to ku$%rwa jest ten europark??!!!czy to jest nazwa wybetonowanej i wyasfaltowanej bazantarni??!!! POmijam juz fakt ze sciezka w tej ze bazantarni tzn na ul chrobrego jest spartolona i to konkretnie. Zauwazylem ze w miescie obnizono troche krawezniki ale i tak nieudolnie bo dalej je czuc. W niektorych miejscah zamiast kraweznikow sa takie spadki pod duzym katem przez co i tak czuc ze przejezdza sie przez kraweznik. Czy ci fachowcy z elblaga w tym oficer rowerowy jezdzili kiedys na rowerze skoro sa tak razace niedorobki?? czy ci specjalisci widzieli jak wygladaja sciezki rowerowe w cywilizowanych miastach? jak widac raczej nie. Na modzrewinie sciezki rowerowe sa takze spieprzone bo sa wysokie krawezniki

  10. 10
    +3
    ~ gdyby było normalnie
    Środa, 21.11

    gdyby było normalnie to wjazd do starego miasta byłby Mazurską, Browarną, dalej Giermków, hetmańska, 12 lutego Królewiecka i do widzenia Elblągu, mieszkańcy dzięki akcji mieliby ściezki rowerowe w ciagu tych ulic, ale niestety mamy zamiast tego poronione trasy po krzakach, była kasa na sciezki rowerowe, niestety niewykorzystano szansy, kolejny juz raz Elblag zostanie z kwitkiem, ...a może da się jeszcze zmienić przebieg trasy i naprawić te błędy?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.77795004844666