Elbląski magistrat wyłonił wykonawcę przebudowy odcinka drogi nr 503 od Placu Słowiańskiego do ul. Obrońców Pokoju. Zwycięzcą przetargu zostało polsko-włoskie konsorcjum firm Clark sp. z o.o. z Wieliczki i Alissa Construzioni S.P.A. z Padwy. Wybrana oferta opiewa na ok. 82 mln zł, co oznacza, że kwota ta przekracza zakładane koszty projektu o kilka milionów złotych. Miasto będzie więc musiało znaleźć brakującą sumę we własnym budżecie.
Na ostatniej sesji Rady Miejskiej (2 września), prezydent Grzegorz Nowaczyk wyjaśniał radnym, dlaczego Miasto nie rozstrzygnęło jeszcze, ogłoszonego w maju, przetargu na przebudowę drogi 503. Prezydent uspokajał radnych, że przetarg jest już na ukończeniu i lada dzień powinien zostać ogłoszony jego zwycięzca. Zaznaczył także, że wszystkie złożone przez wykonawców oferty znacznie przekraczają kosztorys inwestycji. Jako jeden z powodów takiej sytuacji, prezydent podał złe oszacowanie kosztów projektu przez poprzednią ekipę rządzącą miastem. Stąd Miasto zastanawiało się czy przetarg unieważnić i ogłosić nowy, co by przesunęło w czasie rozpoczęcie prac budowlanych, czy wybrać najlepszą ofertę, dokładając brakującą sumę z własnych środków.
Władze miasta zdecydowały się na tę drugą opcję. Przypomnijmy, że projekt przebudowy miejskiego odcinka drogi wojewódzkiej nr 503, opiewa na 77 mln zł, z czego 51,6 mln zł pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013.
Na przetarg wpłynęło 5 ofert. Najtańszą z nich złożyło konsorcjum firm Clark sp. z o.o. z Wieliczki i Alissa Construzioni S.P.A. z włoskiej Padwy. Jej koszt to ok. 82 mln zł brutto. Co ciekawe, dwie następne w kolejności oferty opiewały na sumę 94 mln zł i 95 mln zł.
- Różnica 12 mln zł między ofertą wybraną a ofertami kolejnymi jest ogromna. Zastanawiam się jak wykonawca chce za taką sumę zrealizować tą inwestycję. Jest ona nieosiągalna do realizacji – ocenia przedstawiciel jednej z firm startujących w przetargu. - Do tego wszystkiego, polska firma nie wykonywała jeszcze tak dużych prac drogowych, a dla jej włoskiego partnera, będzie to pierwsza realizacja w Polsce. Oby w Elblągu nie było powtórki sytuacji z chińskim wykonawcą odcinka autostrady A2, który także bardzo zaniżył swoją ofertę, a następnie nie był w stanie jej zrealizować.
Do podpisania umowy z wybranym wykonawcą jeszcze nie doszło. Jeżeli nie dojdzie do protestów innych uczestników przetargu, do jej zawarcia dojdzie zapewne jeszcze w tym miesiącu. Wówczas prace mogłyby się rozpocząć już jesienią tego roku.
jak zaczna budowe za tych 82 mln to zaraz posypia sie krytyki, ze to za tanio i ze bedzie bubel, o ryzyku juz nie wspominajac. gdyby przetarg zostal uniewazniony, to krytyki by sie posypaly.. chyba ze wszystkich stron, a droga nadal nie bylaby zrobiona. i jak tu rzadzic zachowujac zdrowy rozsadek? wydaje mi sie ze przetarg powinien zostac odwolany - obawiam sie ze nie stac nas na tzw. najtansze oferty. tylko, ze gdybym to ja decydowal, opozycja ze swoim prezesem na czele by mnie po prostu zjadla..
Już widzę ciągnącą się inwestycję przez 2 lata ,uporczywe szukanie pieniędzy ,których nie będzie.A kto ucierpi jak myślicie MY stojąc w korkach i objazdach.Bałaganu ciąg dalszy
Jest to kiełbasa przed wyborami z tego nic nie będzie, takie jest moje zdanie a ja się nie mylę. Suma ponad 80 milionów jest wystarczająca ,jeszcze zostanie na nagrody.Oczywiście ,jeżeli dojdzie do skutku.
nalezy odebrać nagrodę dla Henryka, co ją wręczono w atmosferze uznania jego zasług dla miasta, własnie taką zasługe mamy tu teraz, niedoszacowana droga, kukułcze henkowe jajco, zbuk smierdzący, nagrode odebrac i zlicytować, a kase przeznaczyc na drogę
Ciąg dalszy TYLKO OBIETNIC.A gdzie remonty dróg,agua park,galerie ,nowa marina żeglarska,i obiekty które obiecano.A BĘDZIE g...o.Tak długo do puki nie pogoni się PO za obietnice.Ciekawi mnie jedno za czyje pieniądze buduje wszystko olsztyn,bo w Elblągu za Nowego Prezydenta nic nie zaczęto.ALE OBIECANO I OBIECUJE SIĘ.OOOOOOO a będzia??????????
Przecież po modernizacji można zrobić ten odcinek płatny. To nowa, polska moda! Można wprowadzić podatek klimatyczny. Jest wiele sposobów na wyciąganie kasy od obywateli (po podwyżkach cen biletów MPK i płatnych parkingach).
TE KILKA MILIONÓW KOSZTOWAŁO PRZENIESIENIE " CZERWONEGO DOMKU" Z 12-LUTEGO .
A może by tak podejść innowacyjnie. Politechnika Wrocławska opracowała lepszą i tańszą metodę budowy dróg. 5 mln zł , 5 km , w 5 dni. USA i Australia już w ten sposób budują swoje drogi. Metoda tańsza o 50 % i wytrzymalsza o 50%.
to zamiast czekac sam wejdz w PPP z miastem i zbuduj ten aquapark, a nie tylko roszczenia naokolo. a olsztyn to ma wszystkie instytucje wojewodzkie i mnostwo miejsc pracy z tym zwiazanych - co ci w zwiazku z tym obiecano? ze elblag bedzie stolica woj. WM?
Miasto bedzie szukac pieniedzy... w kieszeniach podatnikow.