Tylko jedna firma była zainteresowana stworzeniem tymczasowej, pieszej przeprawy pontonowej przez rzekę Elbląg. Przeprawa powstanie na czas rozbiórki i przebudowy staromiejskich kładek i stworzy piesze połączenie z miastem dla mieszkańców Zawodzia. Organizacją przeprawy zajmie się warszawski Warbud, który jest także wykonawcą przebudowy obu mostów.
- W tym tygodniu ma dojść do podpisania umowy pomiędzy Miastem a Warbudem. Koszt organizacji pontonowej przeprawy to 250 tysięcy złotych – informuje Anna Kleina, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Na stworzenie przeprawy firma ze stolicy będzie miała tydzień czasu. Przeprawa czynna będzie do końca kwietnia ze względu na rozpoczęcie sezonu żeglugowego. Myśląc o dobru mieszkańców, w planach są rozmowy z Urzędem Morskim, by tak rozwiązać sytuację, aby mieszkańcy mogli przeprawiać się na drugą stronę rzeki i aby żegluga nie była utrudniona.
Z chwilą otwarcia tymczasowej przeprawy dla ruchu, rozpocznie się demontaż drugiej z kładek, w ciągu ulicy Studziennej i Orlej.
Ruch pieszy odbywać się będzie na pomoście z barierkami, który powstanie na pływającym pontonie lub barce. Przeprawa o szerokości 1,5 m dla użytku pieszych, zapewni komunikację pomiędzy wschodnim i zachodnim brzegiem rzeki, na wysokości ulicy Mostowej i Giełdowej, po północnej stronie przebudowywanego Mostu Górnego.
Przeprawa w godzinach nocnych będzie oświetlona, a nadzór nad jej bezpieczeństwem przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, sprawować będzie bosman z uprawnieniami żeglugi śródlądowej lub morskiej. Przeprawa ma być otwierana tylko w razie potrzeby, np. w celu przepuszczenia ruchu wodnego.
Tymczasem od października trwają prace związane z przebudową kładek na mosty zwodzone. Obecnie wykonawca robót – firma Warbud – skupia się na wznoszeniu podstaw mostu w ciągu ulicy Mostowej i Giełdowej.
Inwestycja polega na modernizacji wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, połączonej z przebudową istniejących staromiejskich kładek na przeprawy pieszo-jezdne. Opracowanie obejmuje również wykonanie dróg połączonych z nowo zaprojektowanymi mostami zwodzonymi oraz rozbiórkę i przebudowę fragmentów istniejących nawierzchni ulic Studziennej, Orlej i Giełdowej do skrzyżowania z ul. Warszawską.(wraz budową nowych utwardzonych nawierzchni drogowych, chodników, zjazdów z niezbędnymi robotami ziemnymi).
Prace przy wznoszeniu nowego mostu i nadbrzeży powinny zakończyć się do 31 grudnia 2011 r. Ich wartość to ponad 32,7 mln zł. Połowa tej kwoty - 16 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania.
Może Pani Kleina wyjaśni stwierdzenie "Przeprawa będzie czynna do 30 kwietnia br. " Co po tym terminie? W jaki sposób piesi będą się przedostawać na drugą stronę?
po tym terminie bedzie juz cieplo i mozna bedzie pokonywac kanal w plaw :)
Kiedy wreszcie skończy się te odbudowywanie mostów,budowa przystani i kiedy wreszcie wróci na stałe flota wodna do Elbląga.Czy politycy zapomnieli że Elbląg ma wodę i statki zawsze pływały i były w Elblągu.Czy wszystko na mazury a w Elblągu g...o.Kiedy wreszcie Wyspa Spichrzów odzyska dawny blask.
odzyska blas wtedy gdy amatorzy przestaną rządzić naszym miastem
Co od maja? W jaki sposób mieszkańcy bedą przechodzić na drugą stronę? W którym dokładnie miejscu będzie ta przeprawa, bo jeśli za drugim z rozbieranych mostów, to dzięki! Do dużego mostu już niedaleko!
zwodzone kladki? inwestycja bez sensu! zeglarze i tak beda zmuszeni polozyc maszty. dlaczego? 1 most kolejowy, 2 trasa unii europejskiej, 3 most na siodemce. te mosty sa zbyt niskie dla jednostek plywajacych u nas, chyba ze ktos zaryzykuje i sie zdziwi jak polamie maszt(koszty w tysiacach zlotych). raczej nie bedziemy ogladac jachtow z postawionymi masztami na bulwarze jak to pieknie prezentuja na wizualizacjach i tyle.
Po 30. kwietnia ma być inne rozwiązanie, które nie będzie kolidowało z ruchem wodnym na rzece. @ Żeglarz - to ile ma taki maszt zwykłego jachtu, że się nie mieści pod 20-metrowym mostem?
a gdzie ty masz tam 20 metrow?
A czy nie można dokończyć budowę pierwszego mostu a potem budować drugi.