Spółka Energa Kogeneracja dostała pozwolenie na budowę w Elblągu bloku biomasowego o mocy 20 MWe. Aktualnie wyłaniany jest wykonawca tej inwestycji. Rozpoczęcie budowy planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, natomiast jej zakończenie na koniec roku 2012. Nowy blok ma pozytywnie wpłynąć na rozwój Elbląga i regionu oraz poprawić bezpieczeństwo energetyczne miasta.
Spółka Energa Kogeneracja dostała właśnie pozwolenie na budowę bloku na biomasę o mocy 20 MWe, kończąc tym samym żmudny etap przygotowywania niezbędnej dokumentacji. Równolegle prowadzi przetarg na generalnego wykonawcę nowego bloku. Nowy blok powstanie na terenie elektrociepłowni przy ul. Elektrycznej.
- Blok spalający biomasę w postaci pelet ze słomy będzie produkował w skojarzeniu „zieloną” energię elektryczną oraz ciepło na potrzeby mieszkańców Elbląga – rocznie odpowiednio ponad 160 tys. MWh oraz około 796 tys. GJ. Planowane zużycie biomasy będzie kształtowało się na poziomie około 135 tys. ton rocznie – informuje Beata Ostroska, rzecznik prasowy Energa SA.
Inwestycja pozwoli spółce zwiększyć własne moce wytwórcze, zyskać status odnawialnego źródła energii oraz zmniejszyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery o ok. 155 tys. ton rocznie.
- Realizacja budowy nowego bloku będzie mieć pozytywny wpływ nie tylko na spółkę i środowisko, ale również na rozwój Elbląga oraz regionu, znacząco poprawiając bezpieczeństwo energetyczne miasta – zaznacza Beata Ostrowska. - Z kolei wzrost popytu na słomę i uprawy energetyczne oznacza zwiększenie aktywności gospodarczej w regionie oraz możliwość powstania nowych miejsc pracy w zakładach produkujących pelety na potrzeby nowego bloku energetycznego.
Rozpoczęcie budowy bloku planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, natomiast jej zakończenie na koniec roku 2012.
Wspomniana inwestycja to przykład konsekwentnie realizowanej w Grupie ENERGA strategii rozwoju na lata 2009-2015, która zakłada potrojenie własnych mocy wytwórczych Grupy. Wartość wszystkich inwestycji przewidzianych w strategii szacowana jest na ponad 22 mld zł, z czego 15 mld zł pochłonie budowa nowych mocy wytwórczych, zaś ponad 7 mld zł – rozbudowa i modernizacja sieci dystrybucyjnej.
Najpierw niech ta spółka dowie się czy miasto będzie chciało kupić to ciepło? Zeby nie było z inwestycją ta tak jak w Branie, gdzie prywatny inwestor ma problemy.
A jakie podwyżki nam szykują.Prezesi i pracownicy premii jeszcze nie dostali.
Ciekawe czy nadal elbląska Energa będzie tak kijowo informować o planowanych wyłączeniach prądu jak obecnie. Przypomnę, że obecnie informacja na ten temat odbywa się wyłącznie przez stronę Energi, która jak wiadomo nie jest prądoodporna!!!
A dlaczego na budynkach nie montuje się paneli słonecznych to też jest energia którą można oświetlić całe miasto.Dlaczego nie buduje się elektrowni wiatrowych ,w województwie Pomorskim są i gdyby nie przynosiły zysków nie rozbudowywały się.Ciągle tylko spalanie ,smrodzenie.KIEDY WRESZCIE DO WKROCZY NOWOCZESNOŚĆ !!!
Pan koordynator z Energi przy Legionów to cham i prostak!!! Czekałam godzinę żeby zapłacić rachunek. O godzinie 16.30 Pan podszedł i zamknął roletę przed nosem 6 osobom (w dodatku było kilka osób starszych) i zostaliśmy wyproszeni! Kiedy jeden Pan zadzwonił do Krakowa ze skargą, Pan koordynator schował się do biura! Tak się szanuje klienta w Enerdze! Proszę info.elblag zajmijcie się tym! Zostaliśmy poniżeni i potraktowani jak śmieci!
Kto tę słomę (370 ton dziennie !!! ) będzie woził, czym i skąd ????
@janka - komentarz potrafisz zamieścić,to jeszcze naucz się robić przelewy przez internet i w żadnej kolejce nie będziesz stać :)
Skoro piszesz na forum janka to masz dsotep do neta, wiec po jakiego d..a stoisz w kolecjce zamaist zaplacic rachunek przez net.
szanowni Państwo ale to nie zmienia faktu w jaki sposób obsługuje się klientów ( odnośnie komentarza Janki), skoro taka sytuacja miała miejsce to powinien ktoś się tym zająć, takie zachowania trzeba ukrócić, czytając co się się dzieje i jak się traktuje ludzi z których kieszeni tak naprawdę pieniądze idą na pensję takich właśnie Panów koordynatorów obsługujących klientów niedobrze aż się robi. Pełno takich co to chcą zarobić a nie narobić się. To za nasze pieniądze pracują, więc nie dziwcie się Państwo że ludzie denerwują się jakiś poziom obsługi chyba obowiązuje. Nikt z nas chyba nie chce być tak traktowany, oczywiście popieram komentujących wcześniej że przelewy przez internet trzeba robić ale drodzy Państwo nie tylko jedna Pani z tego co czytam tam była.
nie mylcie zakładów debile...to jest ENERGA Kogeneracja sp. z o. o., o czym wy tu piszecie? jakie opłaty za energie? jakie okienka? tam się produkuje ....