Wszystko wskazuje na to, że podróż drogą ekspresową w kierunku Ostródy nie będzie należała na najprzyjemniejszych zajęć. W tym roku bowiem ruszy budowa drogi ekspresowej S-7 Pasłęk – Miłomłyn. Może to oznaczać spore utrudnienia w ruchu w tym kierunku. Jest jednak także dobra wiadomość. Inwestor chce zatrudnić do prac budowlanych tysiąc osób.
1 lutego 2010 r. podpisano umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 Pasłęk-Miłomłyn. Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową wojewody z dnia 28 września 2008 r. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości. Zadanie przewidziane jest do finansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wykonawca zadania o wartości 1.063.934.765,59 zł jest konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, HERMANN KIRCHNER Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.
Kontrakt będzie obejmował wykonanie 36,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2. Zakres inwestycji obejmuje ponadto budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S-7 oraz przygotowanie terenu pod 2 pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
Termin zakończenia realizacji inwestycji to 15.07.2012 r., jednak wykonawca deklaruje oddać drogę do ruchu przed 31 maja 2012 r.
Aby wykonać roboty na całym odcinku należy: przewieźć 25 mln ton różnych materiałów, wbudować 700 tys. ton mas bitumicznych, wykonać 500 km kolumn wzmacniających podłoża.
Wykonawca zamierza zatrudnić na kontrakcie ok. 1000 osób, wykorzystywać ponad 200 jednostek transportowych i ponad 100 jednostek sprzętu, t.j. równiarki, spycharki, koparki, walce.
Prace na kontrakcie prowadzone będą w godzinach 600 – 2200, a jeśli wystąpi taka potrzeba, np. przy robotach ziemnych oraz wykonywaniu kolumn wzmacniających - przez 24 godziny na dobę.
Droga ekspresowa S-7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN-T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Inwestycja ma być finansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Budowa drogi ekspresowej S-7 to najważniejsza obecnie inwestycja na Warmii i Mazurach. Rok 2010 dla tego zadania jest momentem kulminacyjnym, bowiem w tym okresie rozpoczną się wszystkie zaplanowane na drodze S-7 prace. Podpisanie umowy na budowę odcinka Pasłęk – Miłomłyn rozpoczyna ten proces.
Miliard złociszy za taki kawałek asfaltu? Fiu fiu...
no to na te 1000 osob co inwestor chce zatrudnic to pewnie 900 przyjedzie tu z Lodzi , a z Elblaga moze 100 zatrudnia...
arykuł nie zawiera żadnych nowych informacji. Wszytsko zerżniete ze GDaki z 2 lutego 2010 r. To zdjęcie jest chyba z odcinka przed Małdytami . To znaczy, że juz coś nie zaczyna dziać. Bardzo dobrze. Siódemka w roku 2013 będzie najbardziej bezpieczna i zarazem malowniczą drogą w Polsce . Bardzo dobrze, No panie Kirchner dio dzieła i tylko bez fuszerek jak po dWyszkowem.
czy ktoś wie kiedy zostanie wykonana droga dwujezdniowa na odcinku Ebląg Gdańsk ?? możliwe że tą wiadomść przeoczyłem ale to jest chyba najważniejszy odcinej całej drogi .Niemniej ważne i bardzo cieszy fakt budowy na odcinku Elbląg Miłomłyn mówię oczywiscie o obu zadaniach ale dla mnie to i tak jedna droga.
Expresówka Elblag-Gdansk (do obwodnicy trójmiejskiej) powstanie do 2011 roku.