Wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski podpisze 1.02.2010 r. z Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn. Prace budowlane rozpoczną się na „siódemce” jeszcze w tym roku. Oznacza to spore utrudnienia dla kierowców.
Droga ekspresowa S-7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN -T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Inwestycja ma być finansowana z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Budowa drogi ekspresowej S-7 to najważniejsza obecnie inwestycja na Warmii i Mazurach. Rok 2010 dla tego zadania jest momentem kulminacyjny, bowiem w tym czasie rozpoczną się wszystkie planowane na drodze S-7 prace. Podpisanie umowy na budowę odcinka Pasłęk – Miłomłyn rozpoczyna ten proces.
Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową wojewody warmińsko-mazurskiego z dnia 28 września 2008 r. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
Zakres inwestycji:- 37 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2, drogi gospodarcze i serwisowe, trzy węzły (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiekty umożliwiające przejazd pod drogą S-7, przygotowanie terenu pod dwie pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
Czas realizacji - 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) od daty rozpoczęcia budowy
Wykonawca - konsorcjum: STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, HERMANN KIRCHNER Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Cena – 1 mld 63 mln 934 tys. zł.
:) brawo!
Brawa dla Platformy obywatelskiej
22 miesiące + okres zimowy, wychodzi na to, że na mistrzostwa europy w 2012 wszystko będzie już zrobione;) szkoda tylko, że koleje stoją w miejscu biorąc pod uwagę inwestycje ...
wszystko super a w stronę Gdańska nic?
a co ma do tego ma PO ?? Plany budowy tej drogi sa w prawie niezmienionej formie od 20 lat, 3 poprzednie rzady do tego do dążyły, a teraz dostali dofinansowanie z uni po to by reszta europy miala po czym do stadionów dojechac. Najlepiej przypisac zasłygi komus kto tylko podpisuje ostatni podpis tylko po to szczycic sie tym ile za jego rzadow drog wybodowano. rzygac sie juz chce ogladajac tych pasozytow, jeden drugiemu pluje w twarz
Jesli ktoś nie ma pojęcia o procesie przygotowywania inwestycji drogowej, to najlepiej się nie odzywać. Poprzednie rządy mówiły o planach budowy s7, a obecny je realizuje. Bardzo wyraźna różnica. Szczególnie ten poprzedni, tylko mówił i podawał daty z sufitu....
Obecny rząd realizuje program budowy dróg krajowych przygotowany przez poprzedników. Podobnie rzecz ma się z finansowaniem inwestycji. PO IiŚ został zatwierdzony również za poprzedniego rządu. Pieniędzy do wykorzystania jest mnóstwo i nie są one w pełni wykorzystywane, o czym można przeczytać m.in. w dzisiejszej "Rz". Nie ma co się przekrzykiwać czyja to zasługa, tylko co najwyżej ubolewać, że wkład krajowy jest finansowany bardzo drogo i są olbrzymie problemy z inwestycjami kolejowymi, cały czas traktowanymi po macoszemu.
MOZNA SIE DOWIEDZIEC GDZIE KOŁO PASŁEKA JEST SIEDZIBA TEJ FIRMY STRABAG BO SZUKAM PRACY JAKO KIEROWCA Z KAT C I POSIADAM KARTE KIEROWCY