Przebudowa ulicy Romualda Traugutta ma poprawić komfort, bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych oraz estetykę ulicy. 11 sierpnia br. Prezydent Miasta Elbląga wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia. Tego samego dnia złożony został wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Aktualnie Urząd Miejski szuka możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizacje inwestycji i robi rozeznanie, gdzie są największe szanse na pozyskanie funduszy.
Ulica Romualda Traugutta w Elblągu będzie przebudowana od skrzyżowania z ul. Kosynierów Gdyńskich, bez tego skrzyżowania, do skrzyżowania z ulicą Stanisława Moniuszki wraz z tym skrzyżowaniem. Planowane przedsięwzięcie ma istotne znaczenie dla poprawy systemu komunikacyjnego w tej części Elbląga. Poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Nastąpi usprawnienie i upłynnienie ruchu samochodowego poprzez wprowadzenie zatok autobusowych oraz poprawę jakości nawierzchni jezdni.
Inwestycja będzie polegała na:
- przebudowie i budowie jezdni, chodników i zatok postojowych,
- budowie zatok autobusowych z wiatami i peronami;
- przebudowie i budowie zajazdów, oświetlenia ulicznego i odwodnienia ulicy,
- usunięciu kolizji infrastruktury technicznej
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny dla Miasta i Powiatu Elbląg w swoim postanowieniu dotyczącym przebudowy ul. R. Traugutta zwrócił uwagę, aby przewidzieć systematyczne modernizacje elewacji budynków mieszkalnych i obiektów użyteczności publicznej wraz ze stolarką okienną dla zminimalizowania uciążliwości wynikających z przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu. Istnieje więc szansa, że szare i nieciekawie wyglądające elewacje budynków przy ul. R. Traugutta zostaną odświeżone.
Wpływ planowanej inwestycji na środowisko
Przedsięwzięcie zaliczane jest do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Lecz jak wynika z oceny oddziaływania na środowisko, zagrożenia wynikające z realizacji przedsięwzięcia będą miały charakter przejściowy i związane są przede wszystkim z fazą budowy. Negatywne oddziaływania na ludzi i środowisko na etapie budowy przedsięwzięcia związane będą z prowadzeniem robót rozbiórkowych oraz wykopami i pracami ziemnymi z zastosowaniem ciężkiego sprzętu samojezdnego. Zanieczyszczenia powietrza powstające w trakcie prac rozbiórkowych i budowlanych nie wpłyną w istotny sposób i nie pogorszą trwale stanu. Natomiast uciążliwość akustyczna występująca w fazie budowy będzie uciążliwa dla mieszkańców najbliżej położonych budynków mieszkalnych, ale jej charakter będzie przejściowy.
\"Istnieje więc szansa, że szare i nieciekawie wyglądające elewacje budynków przy ul. R. Traugutta zostaną odświeżone\"- tak chyba, że Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny dla Miasta i Powiatu Elbląg w swoim postanowieniu dotyczącym przebudowy ul. R. Traugutta wyłoży kasę na odnowienie elewacji i wymianę stolarki okiennej - bo wspólnot i najemców nie stać na takie fanaberie- chcą to niech wywalą kasę. ZBK na pewno sie nie wychyli żeby to zrobić. Miasto stać na to, to niech tez postara sie o kasę na remonty budynków a nie zachowuje sie jak niewidomy i nie widzi ze wspólnot nie stać na to!!!!! Moze by miasto zaczęło pomagać wspólnotom w remontach - tak jak to robi Gdansk, Olsztyn - tam miasto stać a naszego miasta nie stać??? Co robią nasi Radni bezradni - czy tylko potrafią przyklepać decyzje ratusza, które czasem nie są nic warte.
Robotniczą by wyremontowali
Może tak przy okazji reaktywujcie linię tramwajową do Agrykoli?
Tak. Dawna linia tramwajowa Nr - 3 była JEDYNĄ linią tramwajową, która przecinała miasto w poprzek! Biegła ulicą Traugutta do parkingu przy ul. Kościuszki (d. do Sant-Soussi) - Zlikwidowano ją chyba w latach 60. Dzisiaj jest też b. potrzebna.
a kiedy miasto zacznie sie szykowac do remontu ulicy fromborskiej z elblaga do lecza? pzreciez ta droga jest w tragicznym stanie!!!
a co z jarem zawdą gdzie miejsca parkingowe
Wspólnoty mieszkaniowe założono aby mieszkać taniej. Czyli z czynszu nic nie odklada się na remonty ale za to czynsz jest niski! Podnieście sobie czynsz to uzbieracie na remonty. Dlaczego miasto ma dokladac do tych którzy nie oszczędzają?Ja muszę wyłozyc kasę na remont i miasto nic mi nie dołoży!
Tak - tylko jest jedno ale - tobie sielankowiczu zawadowiczu jarowiczu (bo nie wiem gdzie mieszkasz) wybudowali nowuiśkie dali do ekspolatacji i nie musisz wywalac na ratowanie konstrukcji - my mieszkamy w budach w ktorych ZBK nie robi nic od dziesiątkow lat - budynki sa zrujnowane - i wtych budynkach miasto sprzedaje lokal i robi sie wspolnota a i tak potem miasto nie chce dawac wyzszych oplat ustalonych przez wspolnote - bo miasto dalej ma wiekszosc ale spada z niego odpowiedzialnosc za stan budynku. ZBK dalej sztucznie utrzymuje niskie oplaty zeby "ich" najemcy nie darli mordy ze czynsze sa wyzsze. Ba czasem musi doplaca jesli wspolnota pojdzie do sadu i sad przyzna racje wspolnocie ze ZBK musi wiecej placic. Ale wtedy Derechtor ZBK dostaje bialej goraczki i szuka kasy na remonty. A skad wtedy bierze kase - z budynkow gdzie nie robi remontow od dziesiatkow lat. I nie jest to wina najemcow - miasto Elblag nie ma w ogole polityki mieszkaniowej - moze nowe wladze jak wybierzemy cos w tym kierunku zrobia. Oby!!!
Pewno, jak w innych wypadkach nie poszerzą ulicy ani o centymetr. Liczba samochodów w mieście gwałtownie rośnie, ale z ratusza tego nie widać. Ulica będzie miała śliczną nawieżchnię i będzie przejezdna tylko w nocy.
A co z robotniczą. Przeceiz tam sie nie da jezdzic jak tylko na 2jce i omijac dziury a przeceiz to scisle srodmiescie i wazny trakt. NIe pisze tu o lotniczej na ktorej to cwiczy sie tkz. test łosia.