Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zaakceptował wybór projektów do dofinansowania w ramach osi infrastruktura regionalna i lokalna w Regionalnym Programie Operacyjnym Warmia Mazury 2007-2013. Na liście znalazły się także pieniądze na przebudowę ul. Grota Roweckiego w Elblągu. Samorząd województwa dofinansuje tą inwestycję w kwocie 13,4 mln zł (jej całkowita wartość to 19,1 mln zł).
Przebudowa ul. Grota Roweckiego, w ramach której planuje się budowę nowej trakcji tramwajowej biegnącej z ul. 12 Lutego, przewidziana jest na lata 2009-2010. Miasto Elbląg starało się o jej dofinansowane ze środków unijnych z RPO Warmia Mazury 2007-2013. 30 stycznia Komisja Oceny Projektów zakończyła procedurę oceny merytorycznej wniosków złożonych o dofinansowanie. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zaakceptował 20 projektów złożonych przez powiaty naszego województwa. Wśród nich znalazł się także projekt na przebudowę ul. Grota Roweckiego złożony przez Miasto Elbląg.
Jak informuje marszałek województwa Jacek Protas, pieniądze zostaną przeznaczone na rozbudowę i modernizację dróg lokalnych, mających wpływ na rozwój całego województwa.
- Na inwestycje w tych konkursach przeznaczyliśmy 152 mln zł, wiem, że na te środki i na te inwestycje czekają chyba wszystkie powiaty – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Na liście rankingowej znalazły się także projekt powiatu elbląskiego opiewający na kwotę 10,6 mln zł (dofinansowanie 7,4 mln zł). Składa się na niego przebudowa prawie dwukilometrowego odcinka drogi powiatowej Kazimierzowo – Wikrowo oraz odnowa nawierzchni 11,7 km drogi Gronowo Elbląskie – Stare Dolno.
Pozostałe powiaty, które znalazły się na liście rankingowej: powiat węgorzewski – wartość projektu to 11,9 mln zł,, powiat działdowski – 5,5 mln zł, powiat olecki – 6,2 mln zł, powiat lidzbarski – 10,8 mln zł, powiat mrągowski – 7,7 mln zł, powiat iławski – 4,2 mln zł, powiat giżycki – 10,3 mln zł, powiat szczycieński – 11,7 mln zł, powiat ełcki – 10,6 mln zł, powiat bartoszycki – 6,3 mln zł, powiat ostródzki – 4,9 mln zł, powiat kętrzyński – 7 mln zł, powiat ostródzki – 5,5 mln zł, powiat iławski – 4,7 mln zł, powiat gołdapski – 10,5 mln zł, powiat nowomiejski – 7,1 mln zł, powiat piski – 10,7 mln zł.
Kolejny poroniony pomysł Słoniny i Kalinskiego,to w Elblagu nie pilniejszych wydatków niż porąbany pomysł rozbudowy sieci tramwajowej.
chory pomysł z tym tramwajem na 12 lutego!!!!
jezeli juz to zlikwidowac tramwaj z ul 1 maja i poprowadzic grota
BARDZO DOBRY POMYSŁ!!!!!!!!WRESZCIE TRAMWAJ BĘDZIE JECHAŁ SZYBCIEJ I KRÓCEJ W KIERUNKU DWORCA PKP.
Czy wy rozumiecie ze trasa przejazdu tramwaju z Dabka na dworzec skroci sie kiedy tramwaj bedzie jezdzil 12 lutego??? Pewnie jezdzicie tylko furami wiec macie gdzies pasazerow komunikacji miejskiej.
Dobrze, że remontuje się elbląskie ulice. Ale jest wiele do zrobienia...dziura na dziurze. I to w centrum miasta!
A co z ul. Mazurską... Powstaje tam wiele firm, a dojazd jest utrudniony! Prawdopodobnie powstanie tam wydział orzecznictwa lekarskiego ZUS, dostosowany dla osób niepełnosprawnych, z klimatyzacją oraz przeniesione zostaną renty i emerytury. Tylko, że jak tam dojechać? Słyszałam, że władze miejskie podjęły decyzję, że więcej będzie połączeń komunikacji miejskiej, prawdopodobnie mają być przedłuzone trasy linii autobusowych 9 i 13 od al. Odrodzenia przez Mazurską, Browarną i al. Unii Europejskiej do pętli przy ul. Nowodworskiej. Też ma być dodatkowa linia tramwajowa, która połączy wszystkie urzędy i centra handlowe od Dworca, przez 1-Maja, Browarną, Obr. Pokoju, Płk. Dąbka, Królewiecką aż do bażantarni. Po drodze będą szpitale, urzędy, sądy, zusy, poczta gł, centra handlowe i banki. Hura! W końca połączenie dla przyjednych spoza Elblaga.
Pytanie i prośba do Autora: Tramwaj na 12 Lutego. Wszyscy piszą, że ma tędy prowadzić linia tramwajowa. Czy wprowadzenie tam torów ma jednocześnie ograniczyć szerokość części przeznaczonej dla samochodów ? Mimo poszukiwań nigdzie nie natrafiłem na wyjaśnienie. Może Autor wie?
Popieram remont Ulicy Grota-Roweckiego :) Kiedy tramwaje pojadą przez Ulicę 12 Lutego i Grota- Roweckiego będzie wtedy zdecydowanie szybciej z Zawady i Nad Jaru do Dworca PKP :) Moim zdaniem linie tramwajowe w Elblągu powinny jeździć głównymi arteriami komunikacyjnymi i szybko przebijać się przez Centrum Miasta. To będzie duży PLUS dla rozwoju komunikacji tramwajowej w tym mieście. Im szybciej tym lepiej :D:D:D
BARDZO DOBRY POMYSŁ :)