Dziś w całym kraju, także w Elblągu, rusza V edycja ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej - „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?”. Akcja uczy Polaków, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom niepełnosprawnym znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie. Jej organizatorem jest Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.
Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i Partnerów, w tym, Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. „kopert” w społeczeństwie. Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu - mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. - Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie.
Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Stowarzyszenie rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów „Parkuj i jedź”, 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. Partner kampanii – Mercedes-Benz – zamieści materiały promocyjne w salonach i stacjach serwisowych dealerów Mercedes- Benz oraz w magazynach skierowanych do klientów i kierowców, a logo kampanii pojawi się również na samochodach służbowych. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 bilbordów i citylightów.
W naszym mieście Kampania, której koordynatorem jest Komisja ds. Bezpieczeństwa Warmińsko-Mazurskiego Centrum Pomocy Dzieciom w Elblągu, skieruje się na centra handlowe oraz placówki oświatowe. To głównie na terenie parkingów zlokalizowanych przy hipermarketach dochodzi do zajmowania miejsc parkingowych oznaczonych kopertą dla niepełnosprawnych przez osoby nieuprawnione.
- W zależności od przychylności centrów handlowych (pisma zostały złożone) chcemy aby plakaty zawisły przy wejściach do centrów handlowych Ogrody, E.Leclerc, Kaufland. Ponadto zawisną przy wejściu do windy UM Elbląg - mówi Mirosław Pasławski z WMCPD. - Działania będą odbywać się w szkołach podczas pogadanek z dziećmi na temat bezpieczeństwa na drogach. Poprzez dzieci chcemy dotrzeć do rodziców. To głownie one są świadkami kiedy mama lub tata parkuje na miejscu dla niepełnosprawnych mimo iż jest pełnosprawny. Co do akcji to cyklicznie będziemy robili fotki aut które nie będąc uprawnionym zajęły miejsce na tzw. "kopercie".
Takie właśnie zdjęcia będzie można obejrzeć na naszym serwisie już wkrótce.
i tak powinno byc zawsze a nie tylko podczas kampanii