Przed Kapitułą przyznającą nagrody Aleksandra za „Kobiecą Rolę Roku” oraz „Męską Rolę Roku” nie lada wyzwanie. Tym razem oceniać będą aktorów, którzy swój kunszt zaprezentowali m.in. w spektaklach: „Dogville” Larsa von Triera w reżyserii Rafała Matusza, „Czarodziejskie krzesiwo” Hansa Christiana Andersena w reżyserii Cezarego Zołyńskiego, „Amadeusz” Petera Shaffera w reżyserii Pawła Szkotaka oraz „Allo, Allo” Jeremy'ego Loyda i Davida Crofta w reżyserii Jana Tomaszewicza. Które role wyróżniliby cztelnicy info.elblag.pl?
Premiera spektaklu „Dogville” Larsa von Triera w reżyserii Rafała Matusza, miała miejsce 24 marca 2017 r. Zobacz zdjęcia z trzeciej próby generalnej!
„Dogville” Larsa von Triera w reżyserii Rafała Matusza, premiera: 24 marca 2017 r. - Akcja rozgrywa się w małym miasteczku, gdzieś w Górach Skalistych. Kiedy niespodziewanie pojawia się w nim Grace, mieszkańcy stają przed trudnym wyborem: czy udzielić jej schronienia, czy wydać gangsterom, przed którymi uciekała. Ostatecznie decydują się przyjąć Grace w zamian za pomoc w codziennych obowiązkach – zdradzali przed premierą pracownicy elbląskiego teatru. - Wkrótce wszystko się zmieni… Mieszkańcy, do których dociera, że to od nich zależy życie Grace zaczynają ją wykorzystywać. Zakończenie jest nader zaskakujące, kto okaże się ofiarą, a kto oprawcą?
obsada:
Narrator I
Piotr Szejn
Narrator II
Alan Bochnak
Tom Edison
Artur Hauke
Grace
Marta Masłowska
Tomas Edison
starszy
Krzysztof Bartoszewicz
Ben/Bill
Marcin Tomasik
Chuck
Lesław Ostaszkiewicz
Gloria/Olivia
Irena Adamiak
Matka Ginger
Maria Makowska-Franceson
Vera
Teresa Suchodolska
Jazon
Mikołaj Ostrowski
June
Maria Semotiuk
Liz Henson
Aleksandra Wojtysiak
Jack McKay
Jerzy Przewłocki
Martha
Beata Przewłocka
Policjant/ Kierowca
Piotr Boratyński
Wielki Człowiek
Jacek Gudejko
Kolejna premiera miała miejsce 13 maja 2017 r. Było to „Czarodziejskie krzesiwo” Hansa Christiana Andersena w reżyserii Cezarego Zołyńskiego. Zobacz zdjęcia ze spektaklu!
Przedstawienie, oparte na motywach baśni Hansa Christiana Andersena „Krzesiwo”, wyreżyserował Cezary Żołyński. Stali bywalcy teatru znają już jego wersję „Dziewczynki z zapałkami” i „Koziołka Matołka”. Kolejna odsłona utworu dla dzieci w niczym nie ustępuje poprzednim propozycjom.
Oprócz podróży do czasów dzieciństwa widzowie docenili wyrazistą scenografię autorstwa Izy Toroniewicz, współgrające z nią piękne kostiumy.
obsada:
Żołnierz
Piotr Szejn
Księżniczka
Aleksandra Wojtysiak
Król
Artur Hauke
Królowa
Teresa Suchodolska
Marszałek Dworu/Kat
Krzysztof Bartoszewicz
Karczmarz
Marcin Tomasik
Pani Knudsen
Marta Masłowska
Pani Sorensen
Beata Przewłocka
Wiedźma
Lesław Ostaszkiewicz
Pan Moon
Jacek Gudejko
oraz
Pies o oczach jak filiżanki/ Strażnik Pierwszy
Alan Bochnak
Pies o oczach jak młyńskie koła/ Strażnik Drugi
Mikołaj Ostrowski
Pies o oczach jak okrągła wieża
Piotr Boratyński
16 września 2017 roku odbyła się premiera „Amadeusza” Petera Shaffera w reżyserii Pawła Szkotaka. Zobacz zdjęcia z trzeciej próby generalnej!
Fabularyzowana biografia jednego z trójki klasyków wiedeńskich, jakim obok Beethovena i Haydna był Mozart, przenosi widza w świat zaczarowanych dźwięków i osiemnastowiecznego Wiednia. Opowiedziana historia życia muzyka pokazuje jak niewiele przez minione ponad 250 lat zmieniło się w mentalności ludzi, jak bardzo zazdrość i niedowartościowanie motywuje działania człowieka.
Mozart objawił się jako genialne dziecko, z którego wyrósł wciąż genialny, ale nieco ekscentryczny artysta. Historia jego życia i twórczości obfituje w przypadki zabawne i straszne, a jak pokazuje spektakl Mozart był obiektem intryg.
Artysta doświadczył ubóstwa, które z jednej strony mobilizowało do pracy nad kolejnymi dziełami, z drugiej miało wpływ na jego burzliwy związek z żoną Konstancją. Miało też po części wpływ na przedwczesne odejście kompozytora, który zmarł mając zaledwie 35 lat.
- Zapraszam na niego tych, który lubią oglądać w teatrze ludzi targanych emocjami, namiętnościami, którzy są ambitni, chcą realizować swoje marzenia. Takich ludzi zobaczymy na scenie. Jednocześnie zapraszam tych, którzy lubią muzykę, bo muzyka jest cichym, ale wielkim bohaterem tego spektaklu. Będą tutaj fragmenty najwspanialszych dzieł Mozarta i będzie ich dużo. Oczywiście zapraszamy też tych, którzy lubią się wzruszać, bo będzie tych wzruszeń sporo. Nie zabraknie również pięknych kostiumów dla miłośników obrazu. To jest przedstawienie kostiumowe, więc na nim również będzie sporo widać poprzez formę - mówił reżyser Paweł Szkotak w rozmowie dla info.elblag.pl.
obsada:
Stary Antonio Salieri
Dariusz Siastacz
Młody Antonio Salieri
Artur Hauke
Wolfgan Amadeus Mozart
Piotr Boratyński
Konstancja Weber
Aleksandra Wojtysiak
Józef II
Krzysztof Kolba
Hrabia Johann Killian von Strack
Jerzy Przewłocki
Hrabia Franz Orsini-Rosenberg
Jacek Gudejko
Baron Gottfried Van Swieten
Lesław Ostaszkiewicz
Venticello (Wiaterek) 1, Zalotnik 1
Mikołaj Ostrowski
Venticello (Wiaterek) 2, Zalotnik 2
Alan Bochnak
Caterina Cavalieri
Anna Suchowiecka
Postaci z oper W. A. Mozarta:
Cherubina, Wieśniaczka 1
Beata Przewłocka
Zefirella, Wieśniaczka 2
Teresa Suchodolska
Don Giovanni
Piotr Szejn
Leporello, Wieśniak 2
Marcin Tomasik
Figaro, Komandor, Wieśniak 1
Krzysztof Bartoszewicz
Ostatni spektakl - „Allo, Allo” Jeremy'ego Loyda i Davida Crofta w reżyserii Jana Tomaszewicza premierę miał 30 grudnia 2017 roku. Zobacz zdjęcia z trzeciej próby generalnej!
Każdy, kto zdecydował się przyjść na premierę z nieukrywanym zaciekawieniem czekał na spektakl, którego fabułę zna z telewizyjnego serialu. Każdy choć raz widział fragment brytyjskiego serialu "Allo, Allo". W Polsce zasłynął on w latach 90-tych.
- Wszyscy mówią serial, serial, ale z tego, co słyszałem najpierw był utwór dramatyczny, później komediowy, jaki zaraz państwo zobaczycie, a dopiero później serial. Oczywiście na pewno będą państwo porównywać z serialem. Życzę tego, żeby porównania wypadły tak, jak nam na próbach generalnych - mówił tuż przed premierę syrektor teatru Mirosław Siedler.
Reżyserem spektaklu jest Jan Tomaszewicz. Za scenografię i kostiumy odpowiada Tatiana Kwiatkowska, a za muzykę Adam Bałdych.
obsada:
Rene Artois
Dariusz Siastacz
Edith
Irena Adamiak
Yvette
Magdalena Bocianowska (gościnnie)
Michelle
Aleksandra Wojtysiak
Mimi
Marta Masłowska
Pułkownik von Strohm
Krzysztof Bartoszewicz
Helga Gerhart
Beata Przewłocka
Kapitan Alberto Bertorelli
Mikołaj Ostrowski
Herr Flick
Alan Bochnak
Oficer Crabtree
Marcin Tomasik
Leclerc
Jerzy Przewłocki
Porucznik Gruber
Piotr Szejn
Generał von Schmelling
Mariusz Michalski
Pod uwagę będą brane również kreacje zaprezentowane w zaplanowanej na 3 marca sztuce „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery w reżyserii Mirosława Siedlera.
Więcej informacji o tym spektaklu już niebawem na łamach info.elblag.pl.
Wiem z całą pewnością komu NIE przyznałbym nagrody. Alan Bochnak - nosz ile razy pójdę na jakiś spektakl z nim to wychodzę zawiedziony, role wypadają słabo. Nie leży mi jego sposób grania. Rola Herr Flicka w "Allo, Allo" jakże świetna w oryginale - tu posłała mnie na łopatki, poddałem się z oceną. Wolałem patrzeć na dekoracje. Zauważyłem, że niestety mijamy się z wizją. Jako II narrator w "Dogville" zanudził mnie. Sposób interpretacji artystycznej był w mojej ocenie mało ekspresyjny. Niektóre sytuacje wymagały wręcz krzyku, wołania o pomstę. Nie znalazłem tego. Szkoda. Lubię natomiast grę Piotra Szejna. dobrze dobrane role i gra aktorska coraz lepsza. To samo Artur Hauke, brawo za ciekawą interpretacje ról. Artur gra jak doświadczony aktor. Rola kobieca - Aleksandra Wojtysiak, zdecydowanie
Na nagrodę zasługuje tylko i wyłącznie: znakomity i wprost fenomenalny Piotr Boratyński w roli Amadeusza. Kto choć krztynę ma pojęcie o teatrze, nie powie inaczej! Każda inna decyzja pokaże, że historia Mozarta - geniusza walczącego z wiatrakami - trwa nadal.
Racja - Alan jest jakiś dziwny, momentami nawet denerwuję. Komentaż do Boratynskiego z kolei ustawiony, bo sory ale jak mozna powiedziec, ze on jako jedynym tylko i wylacznie i kurka fenomenalny!? Mni osobiscie w Piotrze strasznie irytuje jego gwiazdorstwo! Przeciez w Amadeuszzu nawet koleżąnki i koledzy sie na uklonach z niego smieja. Do szkoly Panie piotrze a nie gwiazdordzyc! Jak mozna zapomniac o cudownychj aktorach jak pan Hauke czy pan Ostrowski? To jest według mnie czołówka jakości,,zaraz dalej Ostaszkiewicz, no i Szejn. U płci pięknej też zapominamy. Na pierwszym miejscu oczywiscie Pani Szejn, ale nigdy sie nie mowi o pani Irenie Adamik? Reszta duzo duzo slabiej.
Pani Basiu, to Pani Subiektywne zdanie odnośnie Pana Piotra Boratyńskiego. Dlaczego twierdzi Pani,że komentarz jest ustawiony... KAŻDY ma prawo wyrażać to co czuje i mimo Pani opinii, wypadałoby uszanować zdanie innych. Pan Piotr Boratyński bardzo przykłada się do swojej pracy i BARDZO szanuje Scenę, a rola Amadeusza wymagała ogromnego zaangażowania. To niewątpliwie wyjątkowa rola Pana Piotra i zasługuje na Aleksandra.
Ja z pewnością przyznałbym nagrodę p. Aleksandrze Wojtysiak. Aktorka wybitna, pełna wdzięku i profesjonalizmu w każdej roli.
Zdecydowanie rola Konstancji w spektaklu Amadeusz p. Aleksandry Wojtysiak. Piękna, doskonała, przejmująca w każdej scenie. Wiernie oddaje postać małżonki Mozarta. Również mąż p. Aleksandry Wojtysiak p. Piotr Szejn zasługuje na uznanie. W każdej roli jest wybitny.