O utworzenie dwóch dodatkowych przystanków autobusowych przy ul. Nowodworskiej apeluje radna Śluz. - Brak przystanków znacząco utrudnia pracownikom codziennie docieranie do pracy – stwierdziła.
Radna chciałaby, aby przystanki pojawiły się w konkretnych miejscach. - Wprowadzenie nowych przystanków zwiększyłoby dostępność komunikacyjną tego obszaru, co jest szczególnie istotne dla osób niemających własnych środków transportu – zaznaczyła radna Śluz.
Na trasie wzdłuż ul. Nowodworskiej brakuje chodnika, co uniemożliwia bezpieczne poruszanie się pieszo czy rowerem. Przystanki autobusowe umożliwiłyby pracownikom bezpieczniejsze i wygodniejsze dotarcie do pracy, redukując ryzyko wypadków drogowych
– podkreśliła.
Radna zwróciła też uwagę na to, że poprawa komunikacji publicznej może zachęcić większą liczbę osób do korzystania z autobusów, co przyczyniłoby się do zmniejszenia liczby samochodów na drogach i w konsekwencji do redukcji emocji CO2.
Dodatkowo przystanki miałyby ułatwić dojazd elblążanom do pracy. - To wpłynie pozytywnie na działalność lokalnych firm, które mają duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego Elbląga – dodała. - Sprawa komunikacji publicznej to również element przyciągający nowych inwestorów do miasta.
Poprawa infrastruktury transportowej jest jednym z kluczowych czynników wpływających na jakość życia mieszkańców Nowe przystanki autobusowe przyczynią się do większego komfortu codziennego funkcjonowania zarówno pracowników, jak i ich rodzin
– zaznaczyła.
Karolina Śluz zwróciła się do Prezydenta Elbląga Michała Missana z prośbą o rozważenie jej wniosku o utworzenie dwóch dodatkowych przystanków autobusowych. - Jestem przekonana, że realizacja tego przedsięwzięcia przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom, jak i rozwojowi naszego miasta – dodała.
Prezydent stwierdził, że wskazane przez radną lokalizacje przystanków znajdują się na terenie Gminy Elbląg. - Inicjatywa w tej sprawie leży po stronie Władz Gminy - zaznaczył.
Miasto nie powinno organizować i ponosić kosztów organizacji komunikacji miejskiej na terenie innych gmin bez jasno określonych reguł finansowania wykluczających ponoszenie nieuzasadnionych wydatków
– wyjaśnia Michał Missan.
Prezydent zapewnił, że obecnie trwają konsultacje w sprawie komunikacji miejskiej. - Ich wyniki stanowić będą podstawę do wypracowania propozycji zmian w elbląskiej komunikacji miejskiej – dodał Michał Missan.
Pionierski pomysł -:)))
Końcowy przystanek jest przed stacja Orlen, faktycznie ludzie do firm mają duża odległość z buta, brak chodnika ale co tam, to już gminy, po co się dogadywać...
Popieram pomysł aby wydłużyć linię 14 do Kazimierzowa, gdzie jest dużo firm i brak dojazdu komunikacją miejską, brak chodnika w ogóle stwarza zagrożenie życia.
W Elblągu komunikacja miejska się zwija ,autobus turystyczny 13 w dzień roboczy co godzinę
Tego nam bylo trzeba interpelacji wysokich lotów
Potrzebna jest gruntowna analiza wszystkich linii i przystanków. Zostały one wytyczone w dawnych latach. Sporo namieszała reforma Wróblewskiego, która dla komunikacji nie przyniosła nic dobrego. Trzeba krok po kroku czyli linia po linii przeanalizować gdzie i w jaki sposób można zwiększyć liczbę przystanków lub je zreformować. Nie tylko na Nowodworskiej.
no i widać poziom nowych bezradnych, wybitna interpelacja radnej, nawet nie wiedzą jakie są granice administracyjne miasta :):)
Mój pomysł może zakończyć na lata cyrk komunikacji tramwajowej w Elblągu. Wystarczy wybudoeac tory przez ul. Mazurska i zawade. I tiry przez ul. Krolewiecka szpital dalej przez ul. Fromborska. I nie będzie takiego problemu jak jest teraz na ul. Ogólna. Będzie możliwość objechania miasta normalnie po szynach.
Do Bsp nie ma takich fachowców, by to zrobili, lub nie widzą takiej potrzeby...
Komunikacja jest miejska, a nie gminna. Chodzi o to, żeby ułatwić dojazd do pracy mieszkańcom Elbląga. To co gmina ma do tego?