Odnowiony przed czterema laty elbląski dworzec kolejowy, czekają kolejne zmiany. Tym razem modernizacji poddane zostaną dworcowe perony. Latem poprawi się m.in. stan nawierzchni peronów, pojawią się także nowe ławki i kosze. Niestety są też złe informacje. W tym roku na dworcu PKP w Elblągu pasażerowie prawdopodobnie nie będą mogli skorzystać - z zapowiadanych wcześniej - elektronicznych tablic z rozkładami jazdy. Spółka PKP PLK unieważniła ogólnopolski przetarg na dostawę i montaż systemu informacji pasażerskiej. Wkrótce przetarg ma zostać powtórzony.
Elbląski dworzec kolejowy w ostatnich latach przeszedł spore zmiany. W 2011 r. w ramach kompleksowej modernizacji dworcowego budynku, wykonano m.in. remont peronu pierwszego (przylegającego do obiektu). Pozostałe dwa perony zostały wówczas jedynie odświeżone (prace polegały m.in. na malowaniu wiat). Teraz przyszedł czas na ich poważny remont.
W wyniku remontu peronów zostanie poprawiony stan techniczny i estetyka peronu nr 2 i nr 3 tj. likwidacja nierówności nawierzchni peronu i wzmocnienie krawędzi peronowych. Prace na peronie nr 2 obejmą m.in. wymianę nawierzchni peronu z asfaltowej na kostkę polbrukową, z kolei na peronie nr 3 prace będą polegały na miejscowej wymianie krawędzi i nawierzchni peronu
– informuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Co dokładnie będzie naprawiane? Podróżnych ucieszyć powinna przede wszystkim wymiana zniszczonej nawierzchni peronów. Asfalt i beton zastąpi bezfazowana kostka betonowa koloru szarego. Rozebrane i wykonane na nowo zostaną również uszkodzone krawędzie po obu stronach peronów. W ramach prac remontowych zaplanowano także rozbiórkę niewielkiego budynku stojącego na peronie drugim oraz naprawę pokrycia dachowego wiat na peronach nr 2 i 3. Odnowione perony wyposażone zostaną w obiekty małej architektury. Istniejące ławki i kosze zostaną zastąpione nowymi, wykonanymi ze stali. Na peronach ustawionych zostanie 10 ławek z wydzielonymi miejscami, oparciem i podłokietnikami, a także 6 koszy na śmieci w kolorze szarym.
Obecnie trwa wyłanianie firmy, która zajmie się wykonaniem tego zadania. PLK na oferty od zainteresowanych podmiotów czekać będzie do połowy czerwca. Prace remontowe mają ruszyć po podpisaniu umowy z wykonawcą i potrwają maksymalnie 115 dni.
W dalszych planach jest wyposażenie dworca PKP w Elblągu w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Oznacza to, że w budynku dworca oraz na peronach i w tunelu, pojawią się m.in. elektroniczne tablice zbiorcze, wyświetlająca na bieżąco aktualny rozkład jazdy pociągów. W obrębie stacji ustawione zostaną natomiast tzw. infokioski, czyli samoobsługowe punkty z dodatkowym rozkładem jazdy, umożliwiające m.in. zakup lub rezerwację biletu.
Inwestycja ma być realizowana w ramach wielkiego, wartego prawie miliard złotych projektu dotyczącego wyposażenia w system informacji pasażerskiej 763 dworców, stacji i przystanków kolejowych w całej Polsce. Niestety zadanie to opóźni się w czasie, bowiem ogłoszony pod koniec zeszłego roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przetarg, został unieważniony.
Przetarg dotyczący projektu pt: "Instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych", został unieważniony w marcu br. z powodu zaproponowanych wysokich stawek przekraczających cenę oferowaną przez zamawiającego. Aktualnie prowadzony jest dialog techniczny, w którym uczestniczy kilkanaście firm oraz badane i analizowane są różne rozwiązania. Po przeprowadzonych analizach, do końca sierpnia planujemy ogłoszenie nowego przetargu
– informuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że na nowe urządzenia z informacją dla pasażerów na elbląskim dworcu kolejowym, poczekamy jeszcze kilka miesięcy.
Bardzo fajnie, szkoda tylko że przy okazji nie podniosą tych peronów o jakieś 30-40 cm. Nadal będzie trudno wspinac się po stopniach do wagonu ludziom nie tylko starszym czy niepełnosprawnym.
A kiedy pojawią się zjazdy dla wózków dla dzieci czy zjazdy dla osób niepełnosprawnych? Jak się dostać na taki peron?
Kostka brukowa - idealne rozwiązanie dla podróżnych z walizkami... Jak dla mnie powinni zmienić sposób zapowiadania pociągów, bo ten pan, co bełkocze przez stare nagłośnienie, tak naprawdę nic nie pomaga. Jakoś nigdy nie potrafię wyłapać informacji, które wagony w jakim miejscu składu się znajdują...
Pieniądze na elektroniczny system informacyjny, trzeba będzie chyba zwrócić UE, bo projekt ten powinien być ukończony do końca roku. A oni może w sierpniu ogłoszą kolejny przetarg. Tak więc, może tych tablic nie doczekamy się wcale.
Wpis -bez sciem proszę -trafiony w sedno .Zapraszamy PKP -pracowników by za karę na kolanach wspinali się do pociagu tak jak by było trudno podwyższyć obecne perony .A tablice elektroniczne to niech kasę da ten co je za****ł z Elbląga z peronów bo kiedys były.a czy będzie remont dworca Elbląg Zdrój i peronu????Czy będzie tak jak z tą fontanną co miała byc na Placu dworcowym i co WAŁA.CZEKAMY CIERPLIWIE.
kolej rozebrała +by te straszne magazyny n a Grunwaldzkiej ,straszą swoim wyglądem pożal sie Boże
@o właśnie Czy możesz w jakikolwiek sposób udowodnić swoje twierdzenie, że na peronach elbląskiego dworca były kiedykolwiek tablice elektroniczne. Bo z tego co pamiętam, takowych nigdy nie było.
Te telewizory z reklamami na peronach też mogliby zlikwidować
do-z Sadowej -pewnie tak piszesz bo może za krótko żyjesz na tym świecie były tablice elektroniczne które pokazywały odjazd pociągu i przyjazd i godzinę.To były prostokątne skrzynki zawieszone po obu stronach peronów.trzeba starszych mieszkańców pytać sie o to co było i się dziwnym trafem zmyło tylko do kogo???
Do stary Elblązanin. Prosiłem o dowód, np. zdjęcia. A Ty dalej konfabulujesz. Przyjmij do wiadomości, że ja korzystam z usług PKP w Elblągu już prawie 35 lat. I jako żywo, nie przypominam sobie jakichkolwiek "prostokątnych skrzynek". Dowód przedstaw, dowód, zakłamany dzieciaku.