Środa, 27.11.2024, Imieniny: Konrad, Leonard, Sylwester
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

„Jestem wirtualną urzędniczką i mogę Ci pomóc”

30.09.2014, 09:07:46 Rozmiar tekstu: A A A
 „Jestem wirtualną urzędniczką i mogę Ci pomóc”
fot. Adrian Sajko

Powyższe słowa można od dziś usłyszeć na stronie miejskiej www.elblag.eu. Specjalną pionową zakładkę można odnaleźć w lewym górnym rogu ekranu. Wirtualna Urzędniczka ma ułatwiać kontakt mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom. Nowe narzędzie prezentowali dziś na konferencji w Urzędzie - Jerzy Wilk prezydent Elbląga oraz Jacek Boruszka dyrektor Departamentu Innowacji i Informatyki.

Uruchamiamy nowy, przyjazny kanał kontaktu z mieszkańcami i klientami. To innowacja, która pomoże w poruszaniu się po stronie miejskiej. Narzędzie powinno również ułatwić załatwianie spraw urzędowych osobom starszym i słabowidzącym – mówił podczas prezentacji Jerzy Wilk prezydent Elbląga.

Strony internetowe przechowują coraz więcej informacji, dlatego powstają narzędzia łatwego ich wyszukiwania. Liczymy, że dzięki pytaniom od mieszkańców nasza e-urzędniczka będzie się cały uczyć. Z upływem czasu  będziemy wzbogacać ją o nowe aplikacje – deklarował Jacek Boruszka z Departamentu Innowacji i Informatyki.

Jak to działa?

Wirtualna urzędniczka pozwala w bardzo łatwy sposób na dotarcie do odpowiednich treści na stronie internetowej bez potrzeby przeglądania wielu podstron i czasochłonnych poszukiwań w gąszczu informacji. Technologia powstała m.in. dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Oprogramowanie ułatwia dostęp do informacji o usługach świadczonych przez Urząd Miasta. Wystarczy wpisać w odpowiednie okienko pytanie lub wybrać jeden z podanych tematów. Wirtualna Urzędniczka działa w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji, dzięki czemu rozumie pytanie i natychmiast znajduje odpowiedź, bądź kieruje do miejsca, w którym się ona znajduje.

Wielką zaletą e-urzędniczki jest to, że pracuje przez całą dobę, także w niedzielę i święta, co jest ważne, bo kontakt z nią można nawiązywać właściwie z każdego miejsca na świecie, wystarczy dostęp do Internetu.

Przygotowana baza zawiera odpowiedzi związane z około 200 tematami z różnych dziedzin życia. Dotyczą one: dowodów osobistych, praw jazdy, rejestracji pojazdów, ewidencji ludności, działalności gospodarczej, Urzędu Stanu Cywilnego, a także innych zagadnień z zakresu spraw społecznych, polityki gospodarczej i nieruchomości, geodezji, architektoniczno-budowlanych, dochodów, środowiska, edukacji… Baza odpowiedzi będzie sukcesywnie  rozwijana na podstawie pytań pojawiających się od mieszkańców.

Plany


Jacek Boruszka dyrektor Departamentu Innowacji i Informatyki przedstawił również plany swojego Departamentu wychodzące naprzeciw mieszkańcom korzystającym z Internetu. Na przyszły rok zaplanowano lepsze oznakowanie ośmiu miejskich hot-spotów poprzez ustawienie w ich bezpośrednim zasięgu ławeczek tak, aby każdy kto na niej usiądzie był pewien, że właśnie w tym miejscu jest odpowiedni zasięg sieci. Drugim pomysłem jest, na razie testowo, udostępnienie w przyszłym roku Internetu w komunikacji miejskiej, na razie na jednej z najdłuższych elbląskich tras. – Chcemy w ten sposób zachęcić młodych do korzystania z komunikacji – dodał prezydent Wilk.


UM Elbląg

Oceń tekst:

Ocen: 7

%0.0 %100.0
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 7 )


Komentarze do artykułu (1)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +1
    ~ Andrzej12345
    Wtorek, 30.09

    Dobrze, że chcecie coś robić, jednak tutaj trafiono na mało praktyczne rozwiązanie, więcej w tym bajeru niż zalet. Dobra wyszukiwarka, jest zdecydowanie szybsza i tańsza. Dla mieszkańców, większy pożytek będzie z powiadomień na email w sprawach, które ich mogą dotyczyć. Mam tu na myśli np. wydanie decyzji, odpowiedzi na różne pisma, informacje związane z inwestycjami w okolicy zamieszkania, informacja o przerwach w dostawach mediów, przypomnienia o podatkach itp. Wystarczy powiązać PESEL z emailem i wpiąć się w obecny system do obiegu dokumentów, co już pozwoli na szybkie usprawnienie. Dochodzą do tego oszczędności, gdyż tak jak i firmy wysyłają efaktury, to nikt się nie obrazi na edokument w PDFie. Raz, że szybko, dwa że bez kosztów, trzy że nie muszę iść do urzędu.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0160059928894