Poniedziałek, 25.11.2024, Imieniny: Katarzyna, Erazm, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Wzmocnienia podpór już są, ale na generalny remont trzeba jeszcze poczekać

02.08.2013, 12:55:48 Rozmiar tekstu: A A A
Wzmocnienia podpór już są, ale na generalny remont trzeba jeszcze poczekać
fot. Monika Skowrońska

O tym, że na wiadukcie nad linia kolejową w ciągu ul. Nowodworskiej jest niebezpiecznie, kierowcy wskazywali od dawna. Na początku lipca ten stan pogłębił się - okazało się, że dwie pary podpór wiaduktu są w fatalnym stanie Z opinii inspektora, który rokrocznie sprawdza obciążenia, które rozkładają się na podpory wiaduktu wynikało, że konstrukcja musi zostać zabezpieczona. Prace na wiadukcie rozpoczęły się w połowie lipca i trwały dwa tygodnie, w większości przy zachowanym ruchu kołowym na remontowanym obiekcie. Podstawione podpory jednak nie rozwiążą w całości problemu. Na przyszły rok planuje się bowiem większy remont wiaduktu.

Każdego roku stan podpór wiaduktu znajdującego się nad linią kolejową w ciągu ul. Nowodworskiej, sprawdzany był podczas przejazdu ponadgabarytowego. Wówczas ratusz dostał opinię specjalisty-inspektora, że dwie pary podpór wiaduktu wyglądają bardzo źle. Miasto zainterweniowało bardzo szybko - już następnego dnia, 10 lipca wprowadzono ograniczenia tonażu pojazdów do 3,5 tony, a także wprowadzono ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Z opinii eksperta wynikało, że dwie pary podpór wiaduktu znajdują się w fatalnym stanie technicznym, a jedna z nich wymaga natychmiastowego zabezpieczenia. Podjęto więc decyzję o modernizacji obiektu, poprzez podstawienie podpór, które przeniosą obciążenia mostu właśnie na te podpory. Remontem zajęła się firma VISTAL CONSTRUCTION Sp. z o.o., z siedzibą w Gdyni - Firma opracowała projekt technologiczny i wykonała na jego podstawie rusztowanie, które podparło konstrukcję wiaduktu - informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu. - Ponadto zobowiązała się do dzierżawy rusztowań - konstrukcji tymczasowych - w okresie od ich wykonania do lipca 2014 r. oraz  w takim samym okresie, kontroli i utrzymania właściwego stanu technicznego rusztowań.

W trakcie prac, w pierwszej kolejności zostało wykonane tymczasowe podparcie obiektu dla podpór w najgorszym stanie technicznym. Modernizacja podpór trwała dwa tygodnie - zgodnie z założeniami podpisanej umowy - i przy zachowaniu ruchu kołowego, z wyłączeniem okresu związanego z zaklinowaniem i bezpośrednim oparciem konstrukcji nośnej wiaduktu na podporach tymczasowych.

Koszt remontu pierwszej pary podpór to 260 tys. zł - Zalecenie inspektora wyraźnie mówiło o tym, że mamy to zrobić natychmiast - wskazywał przez modernizacją Marek Bojarski, ówczesny Komisarz Elbląga. Jedna para zostanie podparta teraz, druga – do listopada, najpóźniej do wiosny przyszłego roku – dodaje Bojarski.

Prace przy wiadukcie zakończyły się 29 lipca - Mogą się już po nim poruszać pojazdy o ciężarze do 30 ton, natomiast utrzymane zostało ograniczenie prędkości do 20 km/h - informuje biuro prasowe UM.

Generalny remont wiaduktu, którego stan techniczny nadal pozostawia wiele do życzenia planowany jest dopiero na przyszły rok  - Remont generalny wiaduktu nie może się obyć teraz, w momencie innych, dużych modernizacji: trasy DW 503 i 504 – mówi Robert Rajkiewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju, Inwestycji i Dróg. – Chcemy wiadukt na razie zabezpieczyć, umożliwić przejazd, a dopiero, gdy drogi 503 i 504 udrożnią się przystąpimy do planów remontowych.

W lipcu br. wskazywano, że DW 504 będzie przejezdna do końca tego roku, a DW 503 zostanie ukończona 30 sierpnia 2014 roku.
 

AS

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 8 )


Komentarze do artykułu (4)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +4
    ~ LOL
    Piątek, 02.08

    Czy to tylko moje oczy zawodzą czy to to nie jest skręcone w żaden sposób tylko na ślinę sie trzyma???

  2. 2
    +2
    ~ jjj
    Piątek, 02.08

    a kto za to zaplaci??? chyba sa jakies gwarancje na takie obiekty??? Przeciez to w miare nowy wiadukt

  3. 3
    +6
    ~ wk....ny
    Piątek, 02.08

    SLD niech za to zapłaci za komuny to robili może Mańkut, Dziewałtowski za ten syf niech zapłaci ze swojej kieszeni!!!!

  4. 4
    +1
    ~ Ar
    Piątek, 02.08

    Oby złomiarze tego nie zdemontowali.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1815891265869