Przedstawialiśmy niedawno naszym czytelnikom „Projekt Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego w Elblągu”, z którego dowiedzieliśmy się m.in. o planowanym zawieszeniu funkcjonowania linii tramwajowej nr 2 w rejonie ulic Królewiecka - Marymoncka, jak również prezentowaliśmy plany wprowadzenia kilku zmian w funkcjonowaniu elbląskich tramwajów. Dzisiaj przedstawiamy projekt funkcjonowania komunikacji autobusowej w naszym mieście, opracowany do roku 2016.
Zmian na trasach linii autobusowych będzie kilka: skróceniu np. ulegnie linia nr 12, zmieni się trasa linii nr 14, 18 i 20. W wyniku budowy nowego odcinka torowiska, na ul. 12 Lutego zlikwidowane zostaną połączenia linii nr 9, które będą alternatywne wobec kursującego tą trasą tramwaju. Utworzone zostaną także nowe połączenia z obszarem Modrzewiny i Lasu Komunalnego Bażantarnia.
W projekcie powyższego planu, zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej zostały podzielone ze względu na cztery newralgiczne punkty, wyłonione przez Miasto.
Pierwszy z nich wynika z postulatów samych pasażerów, a także zmian wyłonionych przy użyciu systemu Elbląskiej Karty Miejskiej. Planuje się więc wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu linii nr 12, poprzez skrócenie jej trasy do pętli Ogólna, wszystkie kursy do Próchnika. Jak wynika z planu, czas realizacji tego zadania nastapi ok. 2016 roku.
Modyfikacji ulegnie również trasa linii nr 14. Ta zastąpi autobus nr 12 na odcinku ul. Warszawskiej. Jednocześnie, w związku z przejęciem pasażerów z linii nr 12, na odcinku Plac Słowiański-Warszawska, zwiększeniu ulegnie liczba pojazdów „czternastki”. Powyższe zmiany objęte są realizacją do 2016 roku.
Kolejne zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych wiążą się bezpośrednio z wyłączeniem z eksploatacji torowiska na odcinku Królewiecka - Marymoncka. Miasto szukając rozwiązania dla problemu związanego z likwidacją popularnej „dwójki” założyło, że zmianie ulegną trasy linii autobusowych nr 18 i 20. Pierwsza z nich zostanie przetrasowana w ul. Królewiecką. „Dwudziestka” skróci swój bieg do pętli przy ul. Ogólnej (ale tylko pod warunkiem przetrasowana linii nr 18). Powyższe zmiany planuje się jednak wprowadzić dopiero w momencie całkowitego wyłączenia z eksploatacji tramwaju nr 2.
Zmiany nie ominą także autobusów, których kusy pokrywać się będą z przejazdami tramwajów uruchomionych w ciągu ul. 12 Lutego, w wyniku otwarcia nowego odcinka trakcji na tej trasie. Np. „dziewiątka” będzie kursowała znacznie rzadziej. Zmieni się również trasa autobusu linii nr 13. Ten, swój kurs, nadal rozpoczynać i kończyć będzie na Dworcu Głównym lub na Łódzkiej, jednak przetrasowaniu ulegnie on na odcinku Ogólna - Aleja Piłsudskiego. Trasa po zmianie prowadzić będzie ul. Marii Konopnickiej.
Jednocześnie, w ciągu Alei Odrodzenia, w ramach obecnie funkcjonujących linii, Miasto zapowiada zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów autobusowych.
Ostatnie modyfikacje wynikają ze zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta. Obecnie trwające remonty i przebudowy głównych arterii spowodowały stworzenie nowych rozwiązań w funkcjonowaniu elbląskiej komunikacji miejskiej. Planuje się więc stworzenie zupełnie nowego połączenia z obszarem Modrzewiny, z wykorzystaniem obecnie funkcjonujących linii, poprzez wydłużenie ich trasy.
Nowego połączenia autobusowego możemy się również spodziewać na trasie prowadzącej do popularnej Bażantarni, w rejonie Góry Chrobrego.
W zależności od potrzeb zdeterminowanych dynamiką rozwoju wyżej wspomnianych, obydwu rejonów, planowany czas realizacji tej części zadania, przypada na przełom 2013 i 2014 roku.
Poniżej prezentujemy schemat planowanej sieci komunikacyjnej w Elblagu.
Czyli plan transportowy pod tytułem- "Zniechęćmy klientów do korzystania z komunikacji publicznej"
a kiedy nastąpi zamiana linii numer Z na most ?
przecież przedłużenie sieci tramwajowej grota roweckiego miasto sie wycofało chyba że po pół roku nowe skrzyżowanie po remoncie rozwalą. !
Dziesiątki lat była linia tramwajowa a POstkomuna będzie likwidować smutne to !!!!
schizofrenia choroba jak każda inna, jednak na pewnych stanowiskach bardzo niepraktyczna. Schizofrenik ma swoją logikę schizofreniczną ;D
Elblążnanie dumnie z nowaczyka !!!!
Cytat: "Planuje sie nowe połączenia z obszarem Modrzewiny" . To jakiś żart !!!!!!! Przecież tam nikt nie mieszka ...a pracuje kilka osób...decyzje odpowiedzialnych za komunikację w tym mieście są pozbawione sensu. Likwidują linię nr 2, żeby wprowadzić połączenie z Modrzewiną. To dopiero schizofrenia..
Tyle osób przyczyniło się do rozwoju tramwajów w Elblągu i komunikacji co .JEDNA osoba po wyborach na Prezydenta Miasta obecnie rozwali wszystko kompletnie.Przecież likwidacja tras tramwajowych i autobusowych to cofanie się nie rozwój miasta Elbląga.Komunikacja miejska powinna docierać do granic Elbląga a nie być skracana a tory likwidowane.JEDYNE wyjście natychmiastowe referendum i PRECZ ze stołka.POPATRZMY w Polsce już są referenda tam myślą a w Elblągu ,ludzie -strusie głowy w piasek i czekają.GDZIE są politycy którzy nabrali wody w usta .OJ POLECICIE WSZYSCY Z HUKIEM .PRECZ z łapami od likwidacji wszystkiego.Najpierw zbudujcie obiecane obiekty -przykład: aquapark,stadion,Ogrody,Decathlon,galerie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Smrodzące autobusy zamiast ekologicznych tramwai taki ma pomysł -PO- dla Elbląga.GDZIE huczne hasła ,flagi z logo miasta.
W artykule z 12.09 nie informowaliście czytelników o zawieszeniu linii nr 2. Tam wyraźnie na początku artykułu pogrubionymi literami jest napisane, że "zadecydowano o likwidacji linii tramwajowej nr 2, w ciągu ulic Królewieckiej i Marymonckiej".