Niedziela, 28.04.2024, Imieniny: Waleria, Ludwik, Pawel
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama

Komentarze do artykułu (22)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +3
    ~ znafca
    Środa, 31.12

    Z tekstu dowiedziałem się, że pan Rembalski nie jest fanem elbląskiego portu oraz że Australijczycy zainwestują w gdańskim porcie, a skorzysta na nim port gdyński? Panie Remablski muszę pana rozczarować, te 500 mln zł na port jest tak samo realne jak legendarny „przekop”. Po drugie to są pieniądze z kasy Państwa wsparte unijnymi dotacjami, które na pewno nie mogą być przeznaczone na Terkawkę. Po trzecie Elbląg nie ma kasy nawet na wkład własny, żeby uzbroić i skomunikować Terkawkę z miastem i S22. Po czwarte pod względem geologicznym i topograficznym Terkawka jest jeszcze bardziej beznadziejna niż Modrzewina i faktycznie, żeby ją przygotować pod inwestycje trzeba by było wydać roczny budżet Elbląga, czyli 500 mln zł!!! Generalnie jestem za Terkawką, ale skąd wziąć na to pieniądze?

  2. 2
    +5
    ~ sportowiec
    Środa, 31.12

    Panie Rembalski, Zastanawiam się czy Pan dokładnie wie o czym Pan pisze? Coś Pan tam usłyszał albo ktoś coś Panu przeczytał i wydaje się Panu że jest Pan specjalistą i zna się na wszystkim. O taki Polak co wszystko wie i wszystko potrafi. Pan zachowuje się jak kiedyś niejaki Kononowicz sterowany z resztą przez inne gremia - zlikwidować wszystko i niczego nie będzie. gdyby Pan się troszkę wysilił i rozeznał w sytuacji to zobaczyłby Pan ile osób dzięki działalności portowej ma pracę, ile podatków odprowadzanych jest do miasta i do Skarbu Państwa, ile przedsiębiorstw i producentów zwiększyło sprzedaż produkcji, ile przedsiębiorstw działa w branży około portowej itp. A tak pisze Pan chyba z nadmiaru wolnego czasu i w przypływie świątecznych emocji. Trochę więcej optymizmu w Nowym Roku życzę.

  3. 3
    0
    ~ Zulu Gula
    Środa, 31.12

    Widzisz ~ znawca - wyżeł wychowany pod szafą zawsze będzie miał mentalność jamnika. Wg ciebie nic nie można, nic się nie da czyli taki homo sovieticus - a jednak w ostatnim ćwierćwieczu dało się wiele - odzyskaliśmy niepodległość,, upadł mur berliński, upadł zwiazek radziecki i jesteśmy w Unii i NATO, a ty sie czepiasz literówki i uwazasz za nie możliwe przeniesienie srodków inwestycyjnych z jednego celu na drugi.

  4. 4
    +6
    ~ Kamil
    Środa, 31.12

    Na Terkawce tez moze być port tyle ze suchy i moze przejac to wszystko co czego jeszcze nie ma Olsztyn jak równiez zgarnac o w czym nas trójmiasto wyprzedza. Wystarczy poczynic pierwsze kroki a reszta sie dalej potoczy.

  5. 5
    +7
    ~ znafca
    Środa, 31.12

    Panie Zulu Gula ja nie jestem przeciw Terkawce ja tylko zauważam dyskretną różnicę między "chciejstwem a twardymi realiami"! Po prostu tej kasy przeznaczonej na port nie można przekierować na Terkawkę, bo nowej perspektywie UE nie dofinansowuje tego typu inwestycji! To tak jak z kredytem bankowym na mieszanie, nie można tej kasy wydać na zakup samochodu - poniał?;)

  6. 6
    +1
    ~ pampi - ZAWADA
    Środa, 31.12

    "Całkiem odwrotnie rzecz się ma z portem, którego znaczenie nigdy nie wyjdzie poza obsługę przeładunków na linii Elbląg Kaliningrad, "" Panie Rembelski, słowo nigdy, zupełnie nie pasuje w życiu społecznym , gospodarczym . politycznym akurat Naszej Ojczyzny . I wiem co piszę . : ) ( apol . p -pi )

  7. 7
    0
    ~ gośc
    Środa, 31.12

    utopi w błocie

  8. 8
    --4
    ~ berecik
    Środa, 31.12

    Porty w Gdańsku , Gdyni i Szczecinie pracują na 50% obciążenia. Co z punktu widzenia ekonomicznego w skali kraju by miała dać budowa portu w Elblągu????

  9. 9
    +7
    ~ maruda.
    Środa, 31.12

    Jeśli pieniądze zostaną wrzucone , to nie w błoto , a w wodę p. Rembelski . Pan jak zwykle gra ekonomistę i przepowiadacza nie bardzo wiedząc jak zaistnieć . Skoro nie został pan radnym , to teraz snuje pan swoje niczym nie poparte fantasmagoryczne wizje i podważa obiektywne i w szerszej perspektywie słuszne zmierzenia innych . To teraz i tylko teraz , nadarza się okazja , aby raz na zawsze stworzyć w Elblągu port z prawdziwego zdarzenia . Bo pieniądze z UE nie popłyną już więcej . Zatem budowa jest sensowna i konieczna . I bez znaczenia jest czy Elbląg będzie czwartym czy dwunastym portem . Ważne , żeby powstał . Nawet gdyby miał przeładowywać ładunki niewielkie , to i tak nie będzie tego czynił w nieskończoność . Przed nami programy regulujące rzeki , kanały , a może i transport rzeczny

  10. 10
    +3
    ~ bezrobotny
    Środa, 31.12

    Tu nie chodzi o zyski kolosalne , a chodzi o pracę , a zyski duże będą jak będzie większa przepustowość towarów , Wam nik nie dogodzi

Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1098601818085