Recepta prosta. Minimum Miasta maksimum sektora prywatnego. EPEC w trybie pilnym do sprzedaży. MOSIR niszczyciel do formuły ppp jak najszybciej. ZBK do kompletnej reorganizacji (do rozważenia ppp, likwidacja ROM i oparcie wszystkich usług o firmy prywatne). W siedzibie ZBK jeden system zarzadzajacy typu SAP i 5 pracowników. Jeżeli przyszłe władze chcą ratować miasto a nie trwać to muszą to zrobić. To tak z grupsza. Precz z komuną w zarządzaniu Miastem. Tylko kto w Elblągu wygra wybory z takim programem. Elblag to socjalizm i socjalistyczna mentalnośc wyborców i MOSIR na wieki.
DO AUTORA: temat dróg 503 i 504 rozpoczął Pan Słonina ( za co mu chwała ) bo jak by tego nie zrobił do tej pory i przez najbliższe 10 lat byśmy jeździli po dziurach. gdyby nie pieniądze z Unii to by tych inwestycji nie było. Proponuję Panu żeby zasięgnął Pan wiedzy na temat o którym Pan pisze.
DO URNOCHÓDA: port morski przynosi zyski a tramwaje przewożą codziennie setki pasażerów ( może również i twój tyłek ) więc nie wiem o co te pretensje - najlepiej położyć się, nic nie robić, czekać tylko na pomoc Państwa lub Miasta i wypisywać głupoty
Do autora o niku "elblażanin" - słoneczko ty moje z kogo ty kpisz z siebie czy z nas, którzy utrzymywali tą spółkę przez 10 lat, kiedy żyła ona tylko z dzierżawy? Konkretnie wedle ciebie od kiedy i ile zarobił "port"? Jeszcze jedno te tramwaje ile kosztowały? Dlaczego od 10 lat nie jeździły do Bażantarni lub na Grunwaldzką? Mówisz, że wożą setki osób bez ściemy ty chyba jesteś z Jegłownika? Ca cenę jednego ogórka zielonego można było nabyć 5 wyremontowanych "helmutów" no i to skrzyżowanie z torami donikąd za dziesiątki milionów złotych! Ta Słonina zrobił bardzo dużo ale na kredyt, który przyjdzie nam spłacać dekady!
Świetny artykuł i gratulacje dla autora... niektórzy chyba nie umieją czytać. Autor napisał, że środki z Unii były nie najlepiej wykorzystywane. W nowej perspektywie powinno się zdecydowanie zmienić priorytety bo z samych ławeczek, dróg i parków nie wyżyjemy. Porównać to można do kredytów, Ci co wezmą kredyty na rozwój firmy, na samochód by dzięki niemu mieć lepszą pracę i być mobilnym zadłużają się mądrze. Źle robią Ci co biorą kredyty by pożyć w luksusie lub wydać na konsumpcję i o to chodzi drodzy Elblążanie:) Brawo Panie Piotrze, mądrych ludzi nam potrzeba w Elblągu!
DO URNOCHÓDA: Czytanie ze zrozumieniem - napisałem że port zarabia a nie zarabiał - nie do końca ze swojej winy a w przedsiębiorczości niestety często bywa tak że firma na początku nie przynosi zysków. Tramwaje nie jeździły tam gdzie byś chciał ze względu na stan torów - gdybyś się tym interesował to byś wiedział. Nie wszystko da się zrobić od razu - może i dobrze bo znowu byś narzekał że miasto wydaje za dużo pieniędzy nie na to co byś chciał. A inwestycje najczęściej robi się na kredyt a nie z własnych środków - widać że o ekonomi też nie masz podstawowego pojęcia.
P.S. w demokracji i "życiu" niestety nie jest tak żeby móc dogodzić wszystkim, zawsze znajdą się malkontenci
Wszystko się zgadza tylko autor zapomniał o straconym roku roku po referendum - ten rok rządów PIS w nieformalnej koalicji z SLD i Wróblewskim jest gwoździem do trumny dla finansów Elbląga
port zarabia, a miasto (czyli my) co miesiąc dokładamy do pensji pracownikom? Inwestycje robi się na kredyt? Co ty wachasz? Strzelam jesteś urzędnikiem z magistratu.
Niewątpliwie budowa dróg była potrzebna i trzeba podziękować Nowaczykowi, że kontynuował inwestycje Słoniny. Wilk zapewne oddałby pieniądze, zapłacił kary i nic byśmy nie mieli.
Propozycja autora tekstu, by wydawać pieniądze RACJONALNIE jest niezwykle odkrywcza. Zastanawiam się po co pisać, jeżeli ma się tylko tak oczywiste pomysły.
Choćbyś się pan nie wiem jak wytężył to nie udźwigniesz taki to ciężar - nikt nie będzie analizował ważnych z punktu widzenia finansów miasta danych, bo większość ich nie rozumie. A elektorat - cóż elektorat oczekuję gruszek na wierzbie, a po wyborach k..a to paliwo może być i po 7 zł. Ale proszę próbować dialogować z tymi, którzy chcą sensownej rozmowy o przyszłości Elbląga
Recepta prosta. Minimum Miasta maksimum sektora prywatnego. EPEC w trybie pilnym do sprzedaży. MOSIR niszczyciel do formuły ppp jak najszybciej. ZBK do kompletnej reorganizacji (do rozważenia ppp, likwidacja ROM i oparcie wszystkich usług o firmy prywatne). W siedzibie ZBK jeden system zarzadzajacy typu SAP i 5 pracowników. Jeżeli przyszłe władze chcą ratować miasto a nie trwać to muszą to zrobić. To tak z grupsza. Precz z komuną w zarządzaniu Miastem. Tylko kto w Elblągu wygra wybory z takim programem. Elblag to socjalizm i socjalistyczna mentalnośc wyborców i MOSIR na wieki.
DO AUTORA: temat dróg 503 i 504 rozpoczął Pan Słonina ( za co mu chwała ) bo jak by tego nie zrobił do tej pory i przez najbliższe 10 lat byśmy jeździli po dziurach. gdyby nie pieniądze z Unii to by tych inwestycji nie było. Proponuję Panu żeby zasięgnął Pan wiedzy na temat o którym Pan pisze. DO URNOCHÓDA: port morski przynosi zyski a tramwaje przewożą codziennie setki pasażerów ( może również i twój tyłek ) więc nie wiem o co te pretensje - najlepiej położyć się, nic nie robić, czekać tylko na pomoc Państwa lub Miasta i wypisywać głupoty
Do autora o niku "elblażanin" - słoneczko ty moje z kogo ty kpisz z siebie czy z nas, którzy utrzymywali tą spółkę przez 10 lat, kiedy żyła ona tylko z dzierżawy? Konkretnie wedle ciebie od kiedy i ile zarobił "port"? Jeszcze jedno te tramwaje ile kosztowały? Dlaczego od 10 lat nie jeździły do Bażantarni lub na Grunwaldzką? Mówisz, że wożą setki osób bez ściemy ty chyba jesteś z Jegłownika? Ca cenę jednego ogórka zielonego można było nabyć 5 wyremontowanych "helmutów" no i to skrzyżowanie z torami donikąd za dziesiątki milionów złotych! Ta Słonina zrobił bardzo dużo ale na kredyt, który przyjdzie nam spłacać dekady!
Świetny artykuł i gratulacje dla autora... niektórzy chyba nie umieją czytać. Autor napisał, że środki z Unii były nie najlepiej wykorzystywane. W nowej perspektywie powinno się zdecydowanie zmienić priorytety bo z samych ławeczek, dróg i parków nie wyżyjemy. Porównać to można do kredytów, Ci co wezmą kredyty na rozwój firmy, na samochód by dzięki niemu mieć lepszą pracę i być mobilnym zadłużają się mądrze. Źle robią Ci co biorą kredyty by pożyć w luksusie lub wydać na konsumpcję i o to chodzi drodzy Elblążanie:) Brawo Panie Piotrze, mądrych ludzi nam potrzeba w Elblągu!
DO URNOCHÓDA: Czytanie ze zrozumieniem - napisałem że port zarabia a nie zarabiał - nie do końca ze swojej winy a w przedsiębiorczości niestety często bywa tak że firma na początku nie przynosi zysków. Tramwaje nie jeździły tam gdzie byś chciał ze względu na stan torów - gdybyś się tym interesował to byś wiedział. Nie wszystko da się zrobić od razu - może i dobrze bo znowu byś narzekał że miasto wydaje za dużo pieniędzy nie na to co byś chciał. A inwestycje najczęściej robi się na kredyt a nie z własnych środków - widać że o ekonomi też nie masz podstawowego pojęcia. P.S. w demokracji i "życiu" niestety nie jest tak żeby móc dogodzić wszystkim, zawsze znajdą się malkontenci
Tak czy Srak.Za te mega inwestycje kase do kieszeni też ktoś wzioł.Nie wierze zeby było inaczej
Wszystko się zgadza tylko autor zapomniał o straconym roku roku po referendum - ten rok rządów PIS w nieformalnej koalicji z SLD i Wróblewskim jest gwoździem do trumny dla finansów Elbląga
port zarabia, a miasto (czyli my) co miesiąc dokładamy do pensji pracownikom? Inwestycje robi się na kredyt? Co ty wachasz? Strzelam jesteś urzędnikiem z magistratu.
Niewątpliwie budowa dróg była potrzebna i trzeba podziękować Nowaczykowi, że kontynuował inwestycje Słoniny. Wilk zapewne oddałby pieniądze, zapłacił kary i nic byśmy nie mieli. Propozycja autora tekstu, by wydawać pieniądze RACJONALNIE jest niezwykle odkrywcza. Zastanawiam się po co pisać, jeżeli ma się tylko tak oczywiste pomysły.
Choćbyś się pan nie wiem jak wytężył to nie udźwigniesz taki to ciężar - nikt nie będzie analizował ważnych z punktu widzenia finansów miasta danych, bo większość ich nie rozumie. A elektorat - cóż elektorat oczekuję gruszek na wierzbie, a po wyborach k..a to paliwo może być i po 7 zł. Ale proszę próbować dialogować z tymi, którzy chcą sensownej rozmowy o przyszłości Elbląga