Zobaczymy tą nowoczesną komunikację w Święto Zmarłych ,ścisk,tłok..DLACZEGO jeśli pojazdy tramwajowe są tak drogie nie inwestuje się w autobusy przegubowe.W innych miastach są i zdają egzamin ,są pojemne.Nadal jest dreptanie w miejscu lecz Elbląg to nie Malbork bo Elbląg liczy 130 tys.mieszkańców i transport czyli komunikacja tramwajowa i autobusowa musi być z roku na rok lepsza.A JEST ODWROTNIE.
Elbląska komunikacja miejska jedzie po równi pochyłej od przynajmiej 5 lat, kolejne "oszczędnościowe" ciecia w rozkładach jazdy i konieczność fundowania "odpowiednich rozkładów jazdy" dla drugiej spółki miejskiej (TE) wykończyły budżet ZKM. Miasto skrupulatnie wymuszało na ZKM oszczędności. Zapomniano jedynie o tym, ze usługi tego typu są niskoelastyczne i każda zmiana ograniczająca dostępność (likwidacja kursów) w połączeniu z podwyżką cen za przejazdy musi skończyć się uratą wpływów. Tramwaje Panie dyrektorze to pojazdy które powinny poruszać sie po najbardziej uczęszczanych trasach na których generują sie potoki pasażerskie o wieklościach 5-7 tys. pasażerów na godz. W Elblągu takich nie ma a wręcz trasy tramwajów linii 1 i 3 spokojnieobsłużą dwa autobusy przegubowe. Tramwaje jeżdżą puste a z małych autobusów linii np. 18 nie sposób skorzystać. Całść obrazu dopełnia struktura osób korzystających z przejazdów z których blisko 60% ma prawo do zniżki a z tego 5-8% do jazdy bezpłatnej. Myślę także, że sprzedaż "wiązana" tzw. EKM jest w zaproponowanej formie przerostem formy nad treścią. System ten ma prawo działć porządnie jedynie w miastach w których istnieje prężna gospodarka. W Elblągu będzie to jedynie wyróżnikem wiekomiejskich dążeń nie popartych jednak niczym co generuje miejsca pracy i stanowi siłę napędową rozwoju. Na infrastrukturę musi ktoś zarobić i na utrzymanie najdroższych tramwajów w Polsce także. Pozostaje życzyć sobie aby wynikające z nakazu ustawy dwie ważne sprawy nie przysłoniły najwazniejszej, tego, że to komunikacja zbiorowa jest dla pasażerów o określonych wymaganiach a nie na odwrót. Od wielu lat "kituje" się ludziom, że likwidacja kursów jest dla ich dobra, bo nie ma pieniędzy na więcej etc.etc. Likwiduje się kursy autobusowe a tramwajowe linie wożą powietrze (spółka miejska) za niezłą stawkę. Należy życzyć Panu dyrektorowi wytrwałości w szukaniu "złotego środka" a nam pasażerom czystych pojazdów, sprawnego taboru, punktualnych odjazdów i życzliwości wzajemnej.
do gik~ Miałam na myśli czas, w którym nie będzie już papierowych biletów, jak mniemam również u kierowcy. Nie każdy posiada telefon komórkowy. Masa ludzi przyjeżdża do E-ga np. w odwiedziny do szpitali i co mogą zrobić, gdzie kupić taką kartę elektroniczną jeśli np. wysiada na Nowowiejskiej. Czy takie karty są dostępne u kierowcy lub w każdym kiosku? Myślę, że pomyślano tylko o mieszkańcach miasta zapominając o przyjezdnych.
Czy wy wszyscy jesteście porąbani? Nic się nie zmieni i nie zmieni tego żaden nowy dyrektorek. Dopóki komunikacja jest w prywatnych łapach dopóty będzie syf. W ALP jest 8 autobusów z klimatyzacją - w żadnym nie działa bo prezio musi zarobić a nie pakować kasę w remonty. Na naprawę torowisk nie ma pieniędzy i nie będzie.Na nowy tabor nie ma pieniędzy i nie będzie. Zapomnijcie o komforcie podróżowania. Grunt że gadżeciki typu eletroniczna zapowiadaczka działa. Wpieprzyli kilka milionów złotych, żeby te nikomu niepotrzebne gadżety działały.I to o jest dla nich najważniejsze. Debilnie ułożone rozkłady jazdy ( 7 z 12 jadą prawie przez całe miasto razem). W ZKM nie ma żadnych profesjonalistów tylko zbiór o niczym nie mających pojęcia urzędasów twierdzących że wiedzą wszystko o tym jak to powinn działać komunikacja miejska. Pogonić ZKM!!! Komunikacja powinna podlegać bezpośrednio pod miasto!!! Bez pośredników typu ZKM. Oni doją kasę która powinna być przeznaczona na tabor. Czytam te brednie wypowiedziane przez tego faceta i żal mi ściska d.... .
@kmb ale kto ci powiedzial ze nie bedzie mozna kupic biletow u kierowcy nawet jak wycofaja papierzaki? chyba zuwazylas ze maja drukarki fiskalne i teraz sprzedaja juz tylko "paragony". ja uwazam ze ten pomysl z karta jest calkiem niezly ale to tylko moje zdanie :P
z głową coś nie tak
Zobaczymy tą nowoczesną komunikację w Święto Zmarłych ,ścisk,tłok..DLACZEGO jeśli pojazdy tramwajowe są tak drogie nie inwestuje się w autobusy przegubowe.W innych miastach są i zdają egzamin ,są pojemne.Nadal jest dreptanie w miejscu lecz Elbląg to nie Malbork bo Elbląg liczy 130 tys.mieszkańców i transport czyli komunikacja tramwajowa i autobusowa musi być z roku na rok lepsza.A JEST ODWROTNIE.
ble ble ble, Panie Dyrektorze!
Elbląska komunikacja miejska jedzie po równi pochyłej od przynajmiej 5 lat, kolejne "oszczędnościowe" ciecia w rozkładach jazdy i konieczność fundowania "odpowiednich rozkładów jazdy" dla drugiej spółki miejskiej (TE) wykończyły budżet ZKM. Miasto skrupulatnie wymuszało na ZKM oszczędności. Zapomniano jedynie o tym, ze usługi tego typu są niskoelastyczne i każda zmiana ograniczająca dostępność (likwidacja kursów) w połączeniu z podwyżką cen za przejazdy musi skończyć się uratą wpływów. Tramwaje Panie dyrektorze to pojazdy które powinny poruszać sie po najbardziej uczęszczanych trasach na których generują sie potoki pasażerskie o wieklościach 5-7 tys. pasażerów na godz. W Elblągu takich nie ma a wręcz trasy tramwajów linii 1 i 3 spokojnieobsłużą dwa autobusy przegubowe. Tramwaje jeżdżą puste a z małych autobusów linii np. 18 nie sposób skorzystać. Całść obrazu dopełnia struktura osób korzystających z przejazdów z których blisko 60% ma prawo do zniżki a z tego 5-8% do jazdy bezpłatnej. Myślę także, że sprzedaż "wiązana" tzw. EKM jest w zaproponowanej formie przerostem formy nad treścią. System ten ma prawo działć porządnie jedynie w miastach w których istnieje prężna gospodarka. W Elblągu będzie to jedynie wyróżnikem wiekomiejskich dążeń nie popartych jednak niczym co generuje miejsca pracy i stanowi siłę napędową rozwoju. Na infrastrukturę musi ktoś zarobić i na utrzymanie najdroższych tramwajów w Polsce także. Pozostaje życzyć sobie aby wynikające z nakazu ustawy dwie ważne sprawy nie przysłoniły najwazniejszej, tego, że to komunikacja zbiorowa jest dla pasażerów o określonych wymaganiach a nie na odwrót. Od wielu lat "kituje" się ludziom, że likwidacja kursów jest dla ich dobra, bo nie ma pieniędzy na więcej etc.etc. Likwiduje się kursy autobusowe a tramwajowe linie wożą powietrze (spółka miejska) za niezłą stawkę. Należy życzyć Panu dyrektorowi wytrwałości w szukaniu "złotego środka" a nam pasażerom czystych pojazdów, sprawnego taboru, punktualnych odjazdów i życzliwości wzajemnej.
do gik~ Miałam na myśli czas, w którym nie będzie już papierowych biletów, jak mniemam również u kierowcy. Nie każdy posiada telefon komórkowy. Masa ludzi przyjeżdża do E-ga np. w odwiedziny do szpitali i co mogą zrobić, gdzie kupić taką kartę elektroniczną jeśli np. wysiada na Nowowiejskiej. Czy takie karty są dostępne u kierowcy lub w każdym kiosku? Myślę, że pomyślano tylko o mieszkańcach miasta zapominając o przyjezdnych.
Czy wy wszyscy jesteście porąbani? Nic się nie zmieni i nie zmieni tego żaden nowy dyrektorek. Dopóki komunikacja jest w prywatnych łapach dopóty będzie syf. W ALP jest 8 autobusów z klimatyzacją - w żadnym nie działa bo prezio musi zarobić a nie pakować kasę w remonty. Na naprawę torowisk nie ma pieniędzy i nie będzie.Na nowy tabor nie ma pieniędzy i nie będzie. Zapomnijcie o komforcie podróżowania. Grunt że gadżeciki typu eletroniczna zapowiadaczka działa. Wpieprzyli kilka milionów złotych, żeby te nikomu niepotrzebne gadżety działały.I to o jest dla nich najważniejsze. Debilnie ułożone rozkłady jazdy ( 7 z 12 jadą prawie przez całe miasto razem). W ZKM nie ma żadnych profesjonalistów tylko zbiór o niczym nie mających pojęcia urzędasów twierdzących że wiedzą wszystko o tym jak to powinn działać komunikacja miejska. Pogonić ZKM!!! Komunikacja powinna podlegać bezpośrednio pod miasto!!! Bez pośredników typu ZKM. Oni doją kasę która powinna być przeznaczona na tabor. Czytam te brednie wypowiedziane przez tego faceta i żal mi ściska d.... .
@kmb ale kto ci powiedzial ze nie bedzie mozna kupic biletow u kierowcy nawet jak wycofaja papierzaki? chyba zuwazylas ze maja drukarki fiskalne i teraz sprzedaja juz tylko "paragony". ja uwazam ze ten pomysl z karta jest calkiem niezly ale to tylko moje zdanie :P
Kiedy będzie ogłoszona upadłość spółki ZKM? Straty wielokrotnie przewyższają kapitał.
Gratuluję wygranego konkursu! Powodzenia!
zobaczymy, spec od all, chyba nie od niczego