Odpowiadam merytorycznie specjalnie dla „karolg” a przede wszystkim dla „obserwator”. Panowie musicie się w końcu zdecydować obawiacie się w końcu zakorkowania centrum miasta czy nie?;) Budowa Porto55 i rozbudowa CH Ogrody podzieli ruch samochodów klientów tych galerii na dwa;) Mi odpowiada bardziej lokalizacja CH Ogrody, bo mam tam znacznie bliżej i bez przesady miedzy tymi obiema galeriami jest dobre 2,5 km odległości, czyli i nie leżą obok siebie. We wszystkich większych miastach w Polsce galerie handlowe są w ich centralnych dzielnicach, a oprócz tego powstają tez centra handlowe z różnego rodzaju hipermarketami na ich obrzeżach. Zapomnijcie lepiej o CH Rapsodia, bo oni raczej nie dostaną zgody na podłączenie do S7 tylko i wyłącznie z tego powodu, że na to nie zezwala prawo. Dla Elbląga to nawet lepiej, bo to nie byłaby lokalizacja na terenie miasta i żadnych wpływów z podatków. Powstanie CH Siódemka to mglista przyszłość, ponieważ na razie brak inwestora, a właścicielem działki jest jedynie firma spekulująca gruntami. Poza tym CH Siódemka bez nowego wiaduktu na Zatorze oznacza zakorkowanie Grunwaldzkiej, Lotniczej i Bema. Jedyny sposób na unikniecie korków to właśnie współistnienie kilku dużych obiektów handlowych w różnych rejonach miasta. Co do podatków to bądźcie spokojni inwestor nie dość, że nie dostanie żadnych ulg to jeszcze zostanie nakłoniony do sponsorowania przebudowy dróg i elbląskiego sportu!;) Aha jeszcze uwaga do „miś kolabor” wymienionych przez ciebie marek nie ma w Elblągu tylko z jednego powodu, te sklepy lokują się jedynie w dużych galeriach handlowych, których jeszcze u nas nie ma!;) Na koniec UWAGA! Odpowiem na każde merytoryczne pytanie malkontentów!;)
Do "jadcorben" jest taki legendarny przepis, że na drogach ekspresowych węzły drogowe nie moga być zlokalizowane od siebie w odległości mniejszej niż 1100 albo 1500 metrów, dokładnie nie pamiętam;) Chodzi wyłącznie o to, że to ewentualne podłaczenie Rapsodii byłoby potraktowane jako "dodatkowy węzeł" komunikacyjny niestety jest on zbyt blisko Węzła Elbląg Wschód i tylko o to chodzi. Przypomne, że na dwupasmowych drogach ekspresowych w naszym kraju można smigać legalnie 120 km/h, a taką właśnie drogą będzie S7;)
znafco, nic nie pisałem o zakorkowaniu centrum miasta. korki są i teraz. Ty mowisz o jednym, a ja o czym innym. Ty o potrzebie dwóch galerii w różnych częściach miasta, ja tego nie neguję tylko zwracam uwagę na wyjątkową potrzebę uatrakcyjnienia centrum/śródmieścia.
nooo a co do podzielenia ruchu pojazdów na dwa to nie wiem na jakiej podstawie taki wniosek pada. bo co, dwie galerie, to całość na pół? ostrożny byłby z takimi sądami. południowe dzielnice miasta jadąc np do Ogrodów także stwarzają ruch przy Porto55, wracając to samo.
Do "karolg" czy tak trudno zrozumieć o co mi chodzi?;) Przecież jeden klient nie może być na raz w tym sammym czasie w 2-3 galeriach handlowych;) Dzieki temu ruch klientów rozdzieli sie między kilka centrów handlowych;)
Ale z ciebie znafca :) śmiech na sali :)
"Zasady powiązania dróg z siecią dróg wyższych klas regulowane są przepisami rozporządzenia ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430), w którym określone zostały warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami w celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Droga ekspresowa (klasy S) służy do obsługi ruchu tranzytowego, nie zaś lokalnego. Zatem zgodnie z ww. warunkami technicznymi droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, a odstępy między węzłami na tej drodze poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km (wyjątkowo nie mniejsze niż 3 km). "
jak by zara i h&m chciała mieć sklep w e-g to już by tu był ,najwidoczniej e-g nie jest dobrym rynkiem zbytu przy 17% -owym bezrobociu
Odpowiadam merytorycznie specjalnie dla „karolg” a przede wszystkim dla „obserwator”. Panowie musicie się w końcu zdecydować obawiacie się w końcu zakorkowania centrum miasta czy nie?;) Budowa Porto55 i rozbudowa CH Ogrody podzieli ruch samochodów klientów tych galerii na dwa;) Mi odpowiada bardziej lokalizacja CH Ogrody, bo mam tam znacznie bliżej i bez przesady miedzy tymi obiema galeriami jest dobre 2,5 km odległości, czyli i nie leżą obok siebie. We wszystkich większych miastach w Polsce galerie handlowe są w ich centralnych dzielnicach, a oprócz tego powstają tez centra handlowe z różnego rodzaju hipermarketami na ich obrzeżach. Zapomnijcie lepiej o CH Rapsodia, bo oni raczej nie dostaną zgody na podłączenie do S7 tylko i wyłącznie z tego powodu, że na to nie zezwala prawo. Dla Elbląga to nawet lepiej, bo to nie byłaby lokalizacja na terenie miasta i żadnych wpływów z podatków. Powstanie CH Siódemka to mglista przyszłość, ponieważ na razie brak inwestora, a właścicielem działki jest jedynie firma spekulująca gruntami. Poza tym CH Siódemka bez nowego wiaduktu na Zatorze oznacza zakorkowanie Grunwaldzkiej, Lotniczej i Bema. Jedyny sposób na unikniecie korków to właśnie współistnienie kilku dużych obiektów handlowych w różnych rejonach miasta. Co do podatków to bądźcie spokojni inwestor nie dość, że nie dostanie żadnych ulg to jeszcze zostanie nakłoniony do sponsorowania przebudowy dróg i elbląskiego sportu!;) Aha jeszcze uwaga do „miś kolabor” wymienionych przez ciebie marek nie ma w Elblągu tylko z jednego powodu, te sklepy lokują się jedynie w dużych galeriach handlowych, których jeszcze u nas nie ma!;) Na koniec UWAGA! Odpowiem na każde merytoryczne pytanie malkontentów!;)
A Ty co robisz 10 kwietnia?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
ZA!!!
hej znafca. A czemu prawo nie pozwala podłączenie do S7?? To te przy obwodnicy Gdańska są nielegalnie podłączone??
Do "jadcorben" jest taki legendarny przepis, że na drogach ekspresowych węzły drogowe nie moga być zlokalizowane od siebie w odległości mniejszej niż 1100 albo 1500 metrów, dokładnie nie pamiętam;) Chodzi wyłącznie o to, że to ewentualne podłaczenie Rapsodii byłoby potraktowane jako "dodatkowy węzeł" komunikacyjny niestety jest on zbyt blisko Węzła Elbląg Wschód i tylko o to chodzi. Przypomne, że na dwupasmowych drogach ekspresowych w naszym kraju można smigać legalnie 120 km/h, a taką właśnie drogą będzie S7;)
znafco, nic nie pisałem o zakorkowaniu centrum miasta. korki są i teraz. Ty mowisz o jednym, a ja o czym innym. Ty o potrzebie dwóch galerii w różnych częściach miasta, ja tego nie neguję tylko zwracam uwagę na wyjątkową potrzebę uatrakcyjnienia centrum/śródmieścia.
nooo a co do podzielenia ruchu pojazdów na dwa to nie wiem na jakiej podstawie taki wniosek pada. bo co, dwie galerie, to całość na pół? ostrożny byłby z takimi sądami. południowe dzielnice miasta jadąc np do Ogrodów także stwarzają ruch przy Porto55, wracając to samo.
Do "karolg" czy tak trudno zrozumieć o co mi chodzi?;) Przecież jeden klient nie może być na raz w tym sammym czasie w 2-3 galeriach handlowych;) Dzieki temu ruch klientów rozdzieli sie między kilka centrów handlowych;)
Ale z ciebie znafca :) śmiech na sali :) "Zasady powiązania dróg z siecią dróg wyższych klas regulowane są przepisami rozporządzenia ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430), w którym określone zostały warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami w celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Droga ekspresowa (klasy S) służy do obsługi ruchu tranzytowego, nie zaś lokalnego. Zatem zgodnie z ww. warunkami technicznymi droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, a odstępy między węzłami na tej drodze poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km (wyjątkowo nie mniejsze niż 3 km). "