Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Adela, Felicyta, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Czym jest dropshipping i czy warto rozpocząć taką sprzedaż?

12.08.2024, 15:50:00 Rozmiar tekstu: A A A
Czym jest dropshipping i czy warto rozpocząć taką sprzedaż?

E-commerce to branża, która kusi wysokimi zarobkami i możliwościami rozwoju. Własny biznes w sektorze sprzedaży online da się prowadzić w pełni zdalnie – zarówno z Elbląga, jak i innych zakątków świata. Pozwala na to dropshipping. Co warto o nim wiedzieć?

 

 

Na czym polega dropshipping i czy się opłaca?

 

 

Niemal każda osoba, która pierwszy raz spotyka się z tym pojęciem, zadaje sobie pytanie, czym jest dropshipping i jak na nim zarobić. To pojęcie odnosi się do modelu sprzedażowego, w którym sprzedawca odgrywa rolę pośrednika między kupującym a producentem. Jak to wygląda w praktyce?

 

Właściciel sklepu lub sprzedawca w ramach market place kompletuje asortyment na bazie produktów udostępnianych przez hurtowników. Wybiera dowolne towary, a następnie umieszcza w swojej ofercie. Nie magazynuje ich samodzielnie, ponieważ jedynie pośredniczy w sprzedaży.

 

Kiedy klient zamawia produkt na stronie, system sprzedażowy sprzedawcy natychmiast przesyła informację na ten temat do systemów magazynowych producenta. Tam osoby odpowiedzialne za pakowanie i wysyłkę kompletują paczkę i nadają ją wybranym przez kupującego sposobem dostawy.

 

Jak widać, sprzedawca nie uczestniczy w procesie realizacji. Musi on zająć się odpowiednią promocją oraz prezentacją produktów, by te zainteresowały kupujących. Czy takie rozwiązanie się opłaca? Wiele zależy od tego, jak wysoką konwersję uda się osiągnąć, a także od tego, ile wynosi marża na poszczególnych towarach.

 

Schemat działania takiego sklepu wygląda tak, że w momencie, gdy klient kupi przykładowo rzecz za 100 złotych, sprzedawca odkupuje ją od hurtownika np. za 60 złotych, więc zarabia dopiero na różnicy pomiędzy tymi cenami. Od tego trzeba odliczyć jeszcze ewentualne koszty operacyjne m.in. za korzystanie z market place.

 

 

Kluczowe zalety dropshippingu

 

 

Dropshipping to model biznesowy, który cechuje się łatwością wdrożenia. Nie wymaga dużych inwestycji początkowych ani skomplikowanych formalności. Należy jednak pamiętać o tym, że warto założyć działalność gospodarczą. Sprzedaż nierejestrowana pozwala na otrzymywanie przychodów wynoszących maksymalnie 75% płacy minimalnej, co nie będzie wystarczające jako główne źródło dochodu.

 

Powinno się skorzystać z pomocy Sky-Shop – serwisu, który pozwala znaleźć hurtowników oferujących produkty z różnych kategorii, a także zintegrować systemy sprzedażowe z ich oprogramowaniami magazynowymi. Portal oferuje również masę cennych wskazówek dotyczących prowadzenia własnego biznesu i ogólnie e-commerce.

 

Ogromna zaleta dropshippingu to możliwość tworzenia dowolnego asortymentu bez martwienia się stanami magazynowymi. Nie trzeba przejmować się ani nadmiarem produktów, ani przemijającym zapotrzebowaniem na nie wśród klientów. Bez obaw skaluje się biznes i dopasowuje ofertę do konkretnych sezonów (np. wakacyjnego, świątecznego).

 

Tak duża swoboda w dobieraniu asortymentu sprawia, że da się zupełnie zmieniać charakter swojego sklepu. Łatwo się przebranżowić i np. zacząć sprzedawać sprzęty AGD, nawet jeśli wcześniej dystrybuowało się ubrania i obuwie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by też mieszać produkty z różnych kategorii, lecz warto mieć zawsze na uwadze grupę docelową.

 

Firmę można prowadzić zdalnie. Trzeba jednak dokładnie zweryfikować zasady współpracy z hurtownikami, ponieważ czasami problematyczna okazuje się kwestia obsługi zwrotów. Często obowiązek ten przejmuje sprzedawca, co sprawia, że jednak musi mieć jakieś miejsce do zarządzania odesłanymi paczkami np. w Elblągu.

 

 

Dropshipping – na co uważać? Wady

 

 

W dropshippingu bardzo ważną funkcję pełnią uważność sprzedawcy i solidny research, który to musi go wykonywać przy dobieraniu producentów do współpracy. Kiedy klient składa zamówienie w sklepie online, a następnie nie jest z niego zadowolony, bo np. jakość towaru go nie zadowala, przekłada się to na opinię o marce. Właściciel biznesu powinien dokładnie zapoznawać się z rzeczami, jakie wdraża do asortymentu, a także z opiniami na temat poszczególnych dostawców.

 

Dzięki Sky-Shop sprawa staje się prostsza, ponieważ w ofercie platformy znajdują się rzetelni producenci z wielu branż. Wystarczy dokładnie ustalić z nimi szczegóły współpracy, by móc przewidywać i planować swoje zarobki. Ogromnej uwagi wymaga przy tym działalność marketingowa i SEO.

 

Czasami może się zdarzyć, że klient zamówi produkt, a jednak nie będzie go na stanie. Do takich sytuacji dochodzi np. wtedy, kiedy systemy sprzedażowy i magazynowy nie zdążą się zaktualizować, a właśnie w tej chwili dojdzie do zakupu. Przy bardzo zróżnicowanej ofercie współpraca z wieloma dostawcami bywa skomplikowana, szczególnie w zakresie synchronizacji zamówień i dostępności artykułów.

 

 

Dropshipping a własna produkcja i sprzedaż – różnice

 

 

E-commerce to jedna z najbardziej przyszłościowych branż, dlatego interesuje się nią tak wiele przedsiębiorczych osób, a konkurencja jest spora. Dwa główne sposoby na wejście do tego sektora rynku to rozpoczęcie własnej produkcji towarów i ich sprzedaż, a druga to dropshipping. W pierwszym przypadku pomysł na biznes rodzi się z pasji do określonej działalności.

 

Przykładowo osoba pasjonująca się kuchnią wegańską może stworzyć produkty dla ludzi niejedzących mięsa, a następnie zaczyna je sprzedawać. Z tym wiąże się ogromne przedsięwzięcie – od biznesplanu, przez produkcję i pozyskiwanie wszelkich niezbędnych formalności i certyfikatów, wynajem magazynu, testy jakości, aż po zatrudnienie pracowników, reklamę i sprzedaż. Wymaga to niemałych inwestycji finansowych.

 

Dropshipping pozwala pominąć dużą część z tych etapów, ponieważ odchodzą wszystkie obowiązki związane z produkcją i magazynowaniem. To opcja znacznie tańsza w realizacji, czyli odpowiednia dla osób, które obawiają się ryzyka finansowego. Obie te ścieżki sprzedaży łączy konieczność dbania o działania marketingowe i budowania swojej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Dropshipping może być bardzo opłacalny, więc warto spróbować swoich sił. Nie wymaga wielu wyrzeczeń ani inwestycji, lecz trzeba zadbać o wyróżnienie się na tle konkurencji.

 


.......................... Materiał promocyjny ..........................

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.18468618392944