Wtorek, 24.12.2024, Imieniny: Adam i Ewa
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Jak uzyskać odszkodowanie za wypadek przy pracy? Sprawdź, co musisz przygotować

30.12.2022, 13:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
 Jak uzyskać odszkodowanie za wypadek przy pracy? Sprawdź, co musisz przygotować

Czy wiesz, że do większości wypadków przy pracy, szacuje się, że około 80% dochodzi w wyniku stresu, jaki odczuwają pracownicy? Czasami wystarczy chwila nieuwagi, aby doszło do zdarzenia skutkującego poważnymi obrażeniami fizycznymi. Zapewne już wiesz, że za każde takie zdarzenie należy Ci się odszkodowanie! Pojawia się jednak kluczowe pytanie – jakie dokumenty musisz przygotować? Odpowiedź znajdziesz poniżej! Czytaj dalej i dowiedz się więcej!

 

Zdobądź wszystkie dokumenty i rozpocznij staranie o godne odszkodowanie

 

Zgodnie z definicją wypadek przy pracy to zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które ma związek z pracą. Obowiązujące przepisy jasno wskazują, że aby możliwe było uzyskanie odszkodowania, konieczne jest spełnienie wszystkich czterech składowych definicji. Pracownik ma prawo do starania się o jednorazowe świadczenie pieniężne mające na celu pokrycie odniesionych szkód. Poza odszkodowaniem poszkodowanemu należy się również zasiłek chorobowy, zasiłek wyrównawczy, dodatek pielęgnacyjny i wiele innych. Oczywiście warto mieć świadomość, że kwoty są ustalane indywidualnie. Głównie zależy to od stopnia obrażeń, jakie odniosła osoba poszkodowana. Bardzo ważna w tego typu sprawach jest pełne skompletowanie wszystkich dokumentów. Mowa tutaj o:

 

  • protokole powypadkowym bądź karcie wypadku,

  • fotografiach z miejsca zdarzenia,

  • dokumentacji wskazującej na przyczynę wypadku, wyjaśniającej okoliczności, a także przedstawiającej zeznania świadków,

  • zaświadczenie lekarskie tzw. dokument OL-9

 

Dostarczone dokumenty mają szczególne znaczenie do pozytywnego rozpatrzenia wypadku przez ZUS, a tym samym uzyskaniem satysfakcjonującego odszkodowania.

 

Kiedy ZUS odmawia wypłaty...złóż odwołanie! Zobacz, jak to zrobić

 

W wielu przypadkach kwestie ubezpieczeń bywają problematyczne. Niestety, ale ZUS podobnie jak inne towarzystwa ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty bądź przyznają rażąco niską rekompensatę. Przedstawimy Ci trzy najczęstsze powody, dla których ZUS odmawia przyznania odszkodowania. Jednym z nich jest np. niekompletna dokumentacja. Brak poszczególnych dokumentów bądź błędy wzbudzające wątpliwości skutkują odrzuceniem sprawy przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W skrajnych przypadkach ZUS może nie uznać danego zdarzenia za wypadek przy pracy. Oczywiście nie musisz, a wręcz nie powinieneś zgadzać się z decyzją! Każdy poszkodowany ma prawo do odwołania od decyzji ubezpieczyciela. Chcesz dowiedzieć się na ten temat nieco więcej? Odwiedź stronę https://www.tuodszkodowania.pl. Doświadczeni adwokaci przeanalizują Twoją sytuację oraz dostarczone dokumenty, a także wskażą czy masz możliwość na uzyskanie odszkodowania. Pamiętaj, że spór z ubezpieczycielem na własną rękę może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Z pomocą fachowców z AIF Kancelarii przyjmiesz odpowiednią strategię działania! Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji już teraz!


.......................... Materiał promocyjny ..........................

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.21946597099304