Jak korzystnie ubezpieczyć smartfona? 5 pułapek, o których nie wiedzą klienci towarzystw ubezpieczeniowych.
Ubezpieczenie smartfona coraz częściej jest doliczane do rachunku za abonament. Klienci sieci komórkowych uważają to za doskonałe rozwiązanie, stanowiące zabezpieczenie uzupełniające ochronę zapewnianą w ramach gwarancji producenta. Niestety, istnieją pułapki, o których osoby ubezpieczające smartfona zwykle nie wiedzą. Oto one.
Ubezpieczenie chroni tylko ekran
Najpopularniejszą pułapką w ubezpieczeniach smartfonów jest objęcie ochroną jedynie wyświetlacza telefonu. Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe współpracujące z sieciami komórkowymi oferują niezwykle tanie polisy (np. ze składką o wysokości 6 zł miesięcznie), lecz ich zakres ochrony obejmuje jedynie stłuczenie ekranu. Naprawa pozostałych szkód musi zostać opłacona przez właściciela sprzętu.
Uszkodzenia mechaniczne niezawinione przez ubezpieczonego
Innym przykładem pułapki ubezpieczeniowej w polisach dla smartfonów jest wypłacanie odszkodowania za uszkodzenia mechaniczne, jedynie gdy powstały bez winy ubezpieczonego. Co należy przez to rozumieć? Nie do końca wiadomo. Czasem towarzystwo ubezpieczeniowe odmawia wypłaty świadczenia, nawet gdy użytkownik upuścił smartfon podczas dzwonienia.
Polisa obowiązuje tylko na terenie kraju
Niekiedy okazuje się, że polisa obowiązuje jedynie na terenie kraju, w którym zamieszkuje na stałe ubezpieczony. Jeżeli sprzęt zostanie uszkodzony w innym państwie, ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania. Takich problemów nie ma w przypadku polisy www.gadget-cover.com/mobile-phone-insurance
Odszkodowanie nie wystarcza na naprawę smartfona
Sieci komórkowe kuszą niskimi składkami na polisy chroniące smartfona. Niska składka miesięczna oznacza jednak niskie sumy świadczeń wypłacanych w poszczególnych przypadkach awarii telefonu. Niekiedy okazuje się jednak, że wypłacone odszkodowanie nie starcza na naprawę ani wymianę sprzętu na nowy, gdyż jego wysokość sięga maksymalnie 500 zł. Warto zatem sprawdzać nie tylko wysokość składki miesięcznej i zakres ochrony, ale i sumę ubezpieczenia.
Odszkodowanie jest wypłacane po kilku miesiącach
Zdarza się, że ubezpieczyciel proponuje wysoką sumę ubezpieczenia i szeroki zakres ochrony, jednak odszkodowanie jest wypłacane po kilku miesiącach oczekiwania. W przypadku uszkodzeń smartfona istotne jest jak najszybsze wypłacenie świadczenia, gdyż każdy chce naprawić telefon możliwie najprędzej – smartfon pozwala kontaktować się z innymi, a jego brak jest niezwykle uciążliwy.