Poniedziałek, 2.12.2024, Imieniny: Balbina, Paulina, Bibiana
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii OPINIE NADESŁANE

O lepszą komunikację z mieszkańcami - opinia nadesłana (opinia nadesłana)

19.05.2014, 15:23:31 Rozmiar tekstu: A A A
O lepszą komunikację z mieszkańcami - opinia nadesłana
Fot. arch. redakcji

Dla współczesnego człowieka jedną z najważniejszych zdobyczy cywilizacyjnych są narzędzia umożliwiające szybką wymianę informacji w wymiarze globalnym. Dzięki nim możemy podejmować decyzje racjonalniej, zarówno te dotyczące spraw codziennych, jak i zasadniczych. Zamierzając kupić jakiś produkt łatwo możemy zapoznać się z jego specyfikacją nie wychodząc z domu. Również wiedza o najważniejszych decyzjach politycznych jest dla społeczeństwa dostępna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Umożliwiły to już prasa, radio i telewizja.

Wraz z rozwojem narzędzi komunikacyjnych i powstaniem globalnej sieci internetowej wzrosła możliwość wymiany myśli i opinii między ludźmi. Obecnie kupując karmę dla kota czy telefon komórkowy możemy zapoznać się z opinią ich użytkowników, często bardzo od nas odległych. Producenci czy projektanci powszechnie już zasięgają zdania konsumentów starając się jak najlepiej dostosowywać swoje produkty i usługi do ich potrzeb. Szybki wzajemny kontakt to dla nas już normalność w ogromnej części obszarów codziennego życia.

Nie powinny więc dziwić oczekiwania takich możliwości w relacjach między mieszkańcami miasta a ich reprezentantami w urzędzie (zarówno przedstawicielami władz, jak i administracją). Czyli zwyczajnie lepszej, sprawniejszej komunikacji. Dzisiaj mieszkańcy, którzy tak wiele mogą załatwić w 5 minut zarówno z domu, w czasie podróży, jak i nawet w kolejce do lekarza, nie chcą a często nie mogą poświęcić godziny bądź dłużej by coś zgłosić lub wyjaśnić osobiście.

W tym celu powstała platforma NaprawmyTo.pl, która umożliwia szybkie, natychmiastowe (nawet w momencie dostrzeżenia) zgłoszenie awarii czy potrzeby w przestrzeni miejskiej. Pozwala też pilnować ich wykonania. Dzisiaj problem, z którym zetknęliśmy się w jakiejś chwili naszego zaganianego dnia zwykle zostaje odłożony na później, a potem zapomniany. Tak też było z pół roku nie naprawianą sygnalizacją dźwiękową na skrzyżowaniu Bema-Żeromskiego.

Jest więc NaprawmyTo.pl jednym z narzędzi umożliwiających szybki i skuteczny kontakt mieszkańców z ich przedstawicielami w urzędzie. Cieszy mnie, że obecnie w zabiegach o jej powstanie w Elblągu nie ustaje radna Maria Kosecka.

Warto przy okazji zwrócić uwagę na komunikację z drugiej strony i jej pewne niedoskonałości, to jest urzędu z mieszkańcami. Podam to na przykładzie informacji przekazywanych sobie przez mieszkańców o rzekomych inwestycjach miejskich. Od jakiegoś czasu krąży informacja, że w parku przy ulicach Mickiewicza i Żeromskiego mają powstać wiaty. Problem w tym, iż domniemane ich zainstalowanie ma być akurat w jedynej części parku bezpośrednio sąsiadującej z domami mieszkalnymi.

Jest to niepokojące dla ich mieszkańców, gdyż dobrze wiadomo co często nocami dzieje się w takich wiatach (skrajny przypadek ostatnio miał miejsce w Bażantarni). Jakiś czas temu powstał w innej, oddalonej części parku kompleks trzech ławek, gdzie można spotkać się i posiedzieć na świeżym powietrzu. Zdaje się spełniać swoje zadanie, jako iż wcześniejsze nocne libacje przeniosły się z placu zabaw (który został wcześniej już zdewastowany) w dalsze miejsce. Ta część placu (lub inne oddalone od domów) wydaje się być więc miejscem właściwszym dla tego typu planowanych wiat.

Zdaje się jednak, że mieszkańców nikt o zdanie nie pytał.

Sprawa ta wskazuje brak łatwo dostępnych dla mieszkańców poszczególnych części miasta informacji o planowanych czy przewidywanych w ich sąsiedztwie zmianach. Pojawiające się chwilowo doniesienie medialne łatwo może zostać przeoczone, na spotkanie z prezydentem ma czas przyjść kilka osób, a nieskonsultowana właściwie inwestycja może wzbudzić negatywne reakcje mieszkańców, których dotyczyła. Zaznacza się tu potrzeba stałej platformy, na której w każdej dowolnej chwili można byłoby sprawdzić i zweryfikować pojawiające się informacje o drobnych nawet inwestycjach. Oszczędziłoby to nieporozumień, a także podniosło poczucie stałego kontaktu z przedstawicielami w urzędzie i realnego oddziaływania na losy swojego najbliższego otoczenia.

 

Paweł Nieczuja-Ostrowski
 

Oceń tekst:

Ocen: 13

%23.1 %76.9


Komentarze do artykułu (25)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +6
    ~ ava
    Poniedziałek, 19.05

    na co ty liczysz chłopie? i tak nie zagłosujemy na ***ina.

  2. 2
    --7
    ~ super
    Poniedziałek, 19.05

    Bardzo ciekawa opinia,Paweł to bardzo fajny gość

  3. 3
    +7
    ~ maruda
    Poniedziałek, 19.05

    Panie Pawle , im więcej muszę się komunikować z kimkolwiek , tym częściej żałuję , że to czynię .

  4. 4
    +8
    ~ Elg.
    Poniedziałek, 19.05

    A to nie przypadkiem ten radny którego Elblążanie pogonili ?

  5. 5
    +4
    ~ Mariusz Lewandowski
    Poniedziałek, 19.05

    Troszkę ponad rok temu Pan Paweł porównywał Grupę Referendalną do komunistów organizujących referendum z 1946 r. Dziś namawia nas do tego byśmy coś naprawiali klikając w jakieś pozycje. Socjotechnika na maksa nie spotkanie z Mieszkańcami nie prawda jaką widać w trakcie spotkań z Prezydentem ale klikanie na okienka.... Pomysły Pana Pawła należy traktować jako infantylną dziecinadę i zawracanie głowy drobnostkami w celu odwrócenia uwagi od konkretów. Ja wolę iść na spotkanie z Prezydentem i załatwić sprawę od ręki zamiast pisać na Berdyczów.... Pan Paweł znów zasnął na robocie i nie widzi że to miasto już się zmieniło pomimo jego wysiłków by POzostało PO staremu,,,,,

  6. 6
    +10
    ~ N
    Poniedziałek, 19.05

    JA JA a PO tak się nakomunikowało z ludzmi - Pawełku ZAMELDUJ to Koniowi

  7. 7
    +6
    ~ Czerwony
    Poniedziałek, 19.05

    Pan Nieczuja to z poczuciem humoru gość. Zabawny tekst- „Obecnie kupując karmę dla kota czy telefon komórkowy możemy zapoznać się z opinią ich użytkowników,..” Ciekawe jakiej rasy koty, raczej główni użytkownicy karmy wyrażają opinie w necie? Dachowce z piwnic raczej nie. Chociaż? Może łapią zasięg niechronionej Wi-Fi i klikają.

  8. 8
    +2
    ~ Mariusz Lewandowski
    Poniedziałek, 19.05

    Podać adresy paru lewych HOT-SPOTÓW ? Sami ex koledzy Pana Pawła z Platformy....

  9. 9
    +4
    ~ Czahary
    Poniedziałek, 19.05

    Nie traktuję wypowiedzi pana Nieczuji-Ostrowskiego jako prztyczka politycznego skierowanego do obecnie rządzących naszym grodem. Nie sposób się nie zgodzić z tezą , że brak dobrej komunikacji prowadzi do niepotrzebnych konfliktów. Tylko jak to zrobić? Można bardziej "uszczegółowić" stronkę UM, ale pojawi się zarzut że większość mieszkańców w wieku 50+ nie korzysta z internetu. Słabo to widzę od strony technicznej. Sądzę, że jak ktoś się interesuje takimi rzeczami, to nie stanowi dla niego tajemnicy co jest planowane w najbliższym czasie w jego okolicy. Trzeba uczciwie przyznać, że obecny prezydent jest najbardziej otwarty na kontakty z mieszkańcami. Jego poprzednikom w mojej ocenie zdecydowanie słabiej to wychodziło.

  10. 10
    +1
    ~ Juz nie jest radnym...
    Poniedziałek, 19.05

    Oj biedny chłopczyna, se pan Nieczuja -ostrowski o sobie dał znać gawiedzi. Sorry,ale...panski dziadek to był gość, ktoś zazcny, nawet z młodymi umiał rozmawiać mimo sędziwegon swojego wieku. A pan>niegodny by nosić jego nazwisko.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.311359167099