12 września w Urzędzie Morskim w Gdyni odbyła się narada Zespołu Roboczego Konsorcjum realizującego projekt „Budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną” z wykonawcą Studium Wykonalności Inwestycji.
Przedmiotem narady była mobilizacja wszystkich zainteresowanych w realizacji zadania oraz określenie zasad współpracy z wykonującymi zamówienie, co będzie miało znaczący wpływ na jakość opracowań i ich terminowość. Ustalono, że wszelkie działania powinny być skoncentrowane na udzieleniu opracowującym Studium Wykonalności, kompleksowych i wyczerpujących informacji wraz z niezbędnymi analizami i koncepcjami rozwiązań technicznych. Pozwoli to na podjęcie odpowiednich decyzji w zakresie lokalizacji kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
W wyniku dyskusji ustalono, że istnieje potrzeba organizowania narad w celu określenia postępu prac, przedstawienia ewentualnych problemów oraz wymiany informacji, a także ustalania zasad przekazywania różnego rodzaju danych niezbędnych do stworzenia opracowań.
Podczas narady, w celu usprawnienia współpracy, dokonano podziału wszystkich uczestniczących w niej stron, na cztery zespoły tematyczne: lokalizacyjny, ekonomiczny, środowiskowy i hydrotechniczny.
Przewodniczącym Zespołu Lokalizacyjnego został Andrzej Cieślak, Główny Specjalista Inspektoratu Nadzoru Zabudowy i Zagospodarowania Przestrzennego Urzędu Morskiego w Gdyni. W jego skład wchodzą: Tadeusz Jednorał (Fundacja Naukowo Techniczna Gdańsk), Wojciech Żurawski (Urząd Morski w Gdyni Delegatura w Elblągu), Roman Kołodziejski (Główny Inspektor Inspektoratu Ochrony Wybrzeża Urzędu Morskiego w Gdyni), Jerzy Wcisła (Dyr. Biura Regionalnego w Elblągu Urzędu Marszałkowskiego Woj. Warmińsko-Mazurskiego), Stanisław Tomczyk (Urząd Gminy w Sztutowie), Alicja Wiatrowska (Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Delegatura w Elblągu) i Barbara Puchalska (Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Delegatura w Elblągu).
W skład Zespołu Ekonomicznego wchodzą przewodniczący Andrzej Kajut (Główny Księgowy UM Gdynia) oraz Bogdan Sedler (Prezes Fundacji Naukowo Technicznej Gdańsk), Edward Sulżycki (Fundacja Naukowo Techniczna Gdańsk), Jacek Sordys, Dariusz Trojanowski, Irena Derewecka (Urząd Miejski w Elblągu), Julian Kołtoński (Dyr. Zarządu Portu Morskiego w Elblągu), Michał Oliwiecki (Komunalny Związek Gmin Nadzalewowych), Wojciech Żurawski, Jerzy Wcisła i Magdalena Jędrzejewska (Specjalista Wydz. Finansowo-Księgowego UM Gdynia).
Zespół Środowiskowy tworzą: Roman Kołodziejski (przewodniczący), Tadeusz Jednorał, Jerzy Jaśkowski (Fundacja Naukowo Techniczna Gdańsk), Barbara Bańkowska i Michał Oliwiecki.
Ostatni z zespołów – Hydrotechniczny tworzą: Roman Kołodziejski (przewodniczący), Eugeniusz Dembicki (Prezes Geosyntex sp. z o.o.), Bohdan Zadroga (Wiceprezes Geosyntex sp. z o.o.), Tadeusz Jednorał, Ryszard Imiołek (Prezes Polbud-Pomorze sp. z o.o.), Krzysztof Żółtowski (Konsorcjum), Jakub Szulwic (Fundacja Naukowo Techniczna Gdańsk), Andrzej Cieślak, Wojciech Żurawski, Jerzy Wcisła, Kazimierz Mioduszewski (Konsorcjum) i Andrzej Małkiewicz (Naczelnik Wydz. Techniczno-Inwestycyjnego UM Gdynia). Koordynatorem prac jest st. inspektor Barbara Olczyk.
Kolejne spotkanie Konsorcjum odbędzie się 28 września w gdyńskim Urzędzie Morskim.
Szanowni Państwo na stronie rafzen.pl jest przedstawiona koncepcja Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wynika z niej, że ma on służyć dla statków o zanurzeniu 4,0 m. Proszę odszukać w przepisach portowych, port na Zalewie Wiślanym który przyjmie taki statek, trzeba jeszcze wiedzieć, że do portu w Elblągu obowiązuje zakaz wpływania od 1 marca do 31 sierpnia- rezerwat przyrody, również obowiązuje zakaz wpływania do przedwojennego portu morskiego handlowego na Zalewie Wiślanym w Elblągu- Zatoka Elbląska- też rezerwat przyrody. Odnośnie uprawiania sportów wodnych to obowiązywał zakaz za względu na bakterie coli. Szanowni Państwo jaką funkcję ma spełniać Kanał Żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną? Jerzy Kulas
ALE TEN KULAS TO MARUDA .CZY JEGO PIERWOWZÓR JEST W SMERFACH.......a taka to fajna kreskówka