Park Technologiczny na Modrzewinie, jak i cała powstająca od zera dzielnica, zyskają połączenie z drogą krajową nr 7. Pierwotny plan mówi o skomunikowaniu tego rejonu Elbląga z „siódemką”, poprzez budowę drogi do ul. Mazurskiej i dalej Trasą Unii Europejskiej. Pojawiła się również koncepcja budowy tzw. północnej obwodnicy, poprzez most w Nowakowie. Oba założenia łączy na samym końcu węzeł Kazimierzowo.
Na Modrzewinie powoli dobiegają końca prace nad budową prowadzącej do niej drogi, która będzie przedłużeniem ul. Płk. Dąbka oraz budową mostu nad rzeką Babica. Będzie to ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, która prowadzić będzie przez obszar Modrzewiny Południe z odcinkiem do Modrzewiny Północ. Pod koniec ubiegłego roku w ramach tego zadania przebudowano skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Ogólnej i Alei Odrodzenia wraz z sygnalizacją. Pierwszy etap projektu pod nazwą „Modrzewina: budowa systemu infrastruktury drogowej dla nowych terenów inwestycyjnych w Elblągu” rozpoczął się w 2005 r. - Jeżeli minister Gęsicka dotrzyma słowa i otrzymamy dodatkowe 8 mln zł, jest szansa, że zakończymy tą inwestycę do końca tego roku, jeśli nie, to mamy termin do końca marca 2008 r. – mówi prezydent Henryk Słonina.
Budowa tej drogi pozwoli na udostępnienie terenów Modrzewiny Południe i częściowo Północ dla inwestorów. Jak obiecuje prezydent Elbląga, jeszcze w bieżącym roku Rada Miejska podejmie uchwałę o sprzedaży gruntów na Modrzewinie dla inwestorów. - Na dzień dzisiejszy mamy podpisany list intencyjny z 9 inwestorami. Uruchomimy również sprzedaż gruntów pod budownictwo mieszkaniowe – deklaruje.
Zamiarem włodzarzy miasta jest skomunikowanie Modrzewiny z drogą krajową nr 7. W planach jest budowa drogi lokalnej wyprowadzającej ruch z Modrzewiny Południe, z obszaru projektowanego Parku Technologicznego do układu miejskiego: Mazurska - Browarna (tereny portowe) - Trasa Unii Europejskiej i dalej do wjazdu na „siódemkę” od ul. Nowodworskiej.
Pojawiła się również druga koncepcja - stworzenia obwodnicy północnej. Tu droga miałaby przebiegać przez nowowybudowany most przez rekę Elbląg w Nowakowie. Dalej łączyłaby się z drogą nr 7 w węźle Kazimierzowo. Na to czy pomysł tez zostanie zrealizowany, wpływ będzie miała decyzja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przebiegu planowanej drogi ekspresowej Warszawa – Gdańsk. Ma ona zapaść za kilka miesięcy.
- Przy okazji chcę powiedzieć, tym, którzy już krytykują wjazd na drogę nr 7 od ul. Nowodworskiej, że jest to tylko tymczasowe rozwiązanie. Przygotowywane są projekty budowy węzła docelowego – informuje Henryk Słonina.
Docelowy węzeł komunikacyjny w tym miejscu ma powstać po wybudowaniu drugiej jezdni planowanej drogi ekspresowej S7 prowadzącej od Koszwał do Kazimierzowa. Jego realizację oraz wspomnianej drogi ekspresowej przewiduje się do 2012 r.
www.modrzewina.pl
Szanowni Państwo układ komunikacyjny jest sprawą wtórną w stosunku do zasadniczych obiektów inwestycyjnych. Władze Elbląga najpierw powinny zaakceptować przedwojenne granice Portu Morskiego Handlowego na Zalewie Wiślanym w Elblągu czyli Zatokę Elbląską i dopiero wtedy projektować drogi. Więcej na stronie internetowej rafzen.pl bez www. Jerzy Kulas
no i co mi po tym linku...; nic się nie zmienia na tej stronie, znam ją od dawna; życzę wam jak najlepiej, ale moglibyście chociaż zamieścić tam info nt. tych 9 firm, które podpisały listy intencyjne z władzami miasta. Myślę, że elblążanie byliby ciekawi. A tak, to nudy na pudy.
Kulas - nie Zatokę Elbląską, tylko Elbinger Ost-Winkel, a jak znasz podstawy języka niemieckiego to sobie to przetłumacz. Chłopie - Ty cały czas nawijasz (w kółko i na okrągło) jak nawalony "yntelygent z awansu społecznego" co to kupił sobie CD z "Białym Misiem" po czym włączył "repeet" i słucha tej melodii non-stop ku totalnej rozpaczy sąsiadów. Opanuj się człowieku wreszcie ze swoimi "rewelacjami"!!!!
Jeszcze nie wyremontowali głównej obwodnicy, a chcą już budować drugą??? I po jaką cholire komu ona z tamtej strony??? Pójdzie kasa a pożytku żadnego. Mazurska ma dwa pasy w jedna strone i jest mało uczęszczana, więc mozna z powodzeniem podłączyć tą modrzewine do niej. Co do portu to zgadzam sie z Kulasem ale fakt też że powinniście tą stronke zrobić bardziej dla ludzi, bo ciężko sie z niej coś konkretnego dowiedzieć. Pozdrawiam.
Elbląg uzyskując tyle obwodnic, będzie mógł odciążyć ruch tranzytowy z miasta. Spójrzcie na Warszawę... Zero obwodnic i cały ruch jest rzucony w miasto. Obecnie mamy jedną obwodnicę do Gdańska, ale w chwili, gdy powstaną kolejne, to kierowcy nie będą zmuszeni przejeżdżać przez centrum Elbląga, aby dojechać do Modrzewiny, tylko będą mogli się kierować obrzeżami miasta, "rozładowując" ruch w mieście. Ten pomysł jest jak najbardziej trafny. Jak Elbląg będzie w całości otoczony obwodnicą, to ruch w mieście znacząco sie obniży. Jako jedyne takie miasto w Polsce możemy być dumni, że władza dba o to zagadnienie. Nawet taka Warszawa, którą większość się zachwyca jest dnem w porównaniu do naszego miasta. Jak komuś się nie podoba polityka naszego miasta, to zawsze może zmienić miasto. Ja osobiście jestem jak najbardziej ZA!